Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 50-150 ex dg hsm 2.8

Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
    De canons komen er eigenlijk 'niet goed' uit, daar waar de sigma opeens een goede lens zou zijn ...

Bizar.
    De Sigma is niet "opeens" een goede lens, het is altijd al een goede lens geweest . Helemaal NIET zo bizar dus...
    Last edited by K-2; 3 februari 2007, 18:05. Reden: tikfoutje gecorrigeerd
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

op papier zeer interessant lensje,maar voor wat kopen meeste mensen deze?toch om wijd open te fotograferen in telebereik?en daar faalt deze lens in bijna iedere review of beoordeling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Helemaal net zo bizar dus...
        net wat ik zeg dus...
        Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

Ik heb die lens ook, en heb er tot nogtoe enkel foto's van voetballerkes mee getrokken. Je vind ze trouwens op http://www.voetbalhorizont.org/fotoa...fel/index.html.
          Ik was best tevreden, gezien de weinig lichtsterke dagen dat ik de foto's genomen heb. Ik heb er ook binnenfoto's mee genomen (met de ingebouwde flits) en ook die vond ik best ok.
          Nu heb ik wel een vraag : ik lees altijd maar over dat front-focusprobleem (soms ook back-focus probleem) ... Wat is dat in feite juist en hoe kan ik dat voor mijn exemplaar onderzoeken ? Sorry voor de domme vraag, maar ne mens moet toch leren, he ?
          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
            Ik heb die lens ook, en heb er tot nogtoe enkel foto's van voetballerkes mee getrokken. Je vind ze trouwens op http://www.voetbalhorizont.org/fotoa...fel/index.html.
            Ik was best tevreden, gezien de weinig lichtsterke dagen dat ik de foto's genomen heb. Ik heb er ook binnenfoto's mee genomen (met de ingebouwde flits) en ook die vond ik best ok.
            Nu heb ik wel een vraag : ik lees altijd maar over dat front-focusprobleem (soms ook back-focus probleem) ... Wat is dat in feite juist en hoe kan ik dat voor mijn exemplaar onderzoeken ? Sorry voor de domme vraag, maar ne mens moet toch leren, he ?
            Een goede raad, als je niks problemen ondervind, zoek er dan geen...

Wat is frontfocus? Je camera stelt scherp op een object, je trekt een foto, en achteraf zie je dat de echte scherpte net voor het object ligt.
            Deze lens heeft het typisch op 150mm f2.8 en korte afstanden.
            Zet eens 3 cd doosjes naast mekaar, met bijvoorbeeld een 2-3 cm verschil in diepte. Focus op het middelste, en kijk welk van de 3 doosjes het scherpste is. Schuif een beetje met de doosjes, dan zul je snel opmerken of jou lens exact focussed of niet. Statief gebruiken.
            Zeker f2.8 gebruiken, anders zal de scherptediepte het probleem maskeren.

Heb je het probleem niet? be happy. En anders, .. heb je eigenlijk geen alternatief volgens mij.

Comment

Bedankt voor de tip, Rudy, ik ga dat dit weekend eens uittesten. En als ik een front-focus probleem vaststel, dan zal ik rap bij konijnenberg staan (heb de lens nog maar een kleine 2 maand geleden daar gekocht ...).

ROnny
              Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                Bedankt voor de tip, Rudy, ik ga dat dit weekend eens uittesten. En als ik een front-focus probleem vaststel, dan zal ik rap bij konijnenberg staan (heb de lens nog maar een kleine 2 maand geleden daar gekocht ...).

ROnny
                Maar, als de jouwe het ook zou hebben, zullen ze het wel allemaal hebben, wat dan?

Comment

In het nieuwe nummer van "Practical Photography" staat een test.Je kan die ook online lezen.
                  Hierin niets dan lof...

Comment

Met dank voor de info ! Ik heb die tip van Practical Photography direct opgevolgd en me daar geregistreerd (is toch gratis ...). Ik heb alle 'knopkes' aangeklikt maar vind echter niet de pagina waar die test staat. Kan je dat effe doorgeven, aub ? Ik zag trouwens ook dat de sigma 70-300 APO die ik net heb overgekocht van een BD lid 5 sterren kreeg, maar het is een nummer van augustus 05, dus die zullen wel niet meer online staan ... Whatever ik ook mijn lenzen e.d. kan vinden interesseert me natuurlijk erg !

met dank

Ronny
                    Last edited by fotomanneke; 3 februari 2007, 14:40.

Comment

Lukt dit?
                      Gewoon op reviews en dan naar lenstest:sigma 50-150 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                        http://www.popphoto.com/cameralenses...150mm-f28.html

Lukt dit?
                        Gewoon op reviews en dan naar lenstest:sigma 50-150 mm
                        De enige en goede test, "die je zelf" ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          De enige en goede test, "die je zelf" ;-)
                          Ja,ja:theoretisch wel.
                          Wie kan alles zelf testen?Wie bekijkt geen enkele test alvorens te beslissen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                            Ja,ja:theoretisch wel.
                            Wie kan alles zelf testen?Wie bekijkt geen enkele test alvorens te beslissen?
                            Klopt ook. maar het is allemaal zo subjectief... die tests, tegenwoordig doet een typsich pc magazine al tests en uitspraken over dslr, de waarde daarvan... Ook die popfoto achtige tests, hebben die wel enige waarde?

Comment

Bedankt voor het doorgeven van de link ! Ik ben die pop photo test aan het lezen, en die lijkt me wel interessant ... Ik weet het, geen enkele test is zo goed als degene die je zelf doet, maar het kan toch een idee geven. Als men een bepaald iets overal afbreekt en lage scores geeft, dan is er toch iets mee mis, niet ?

Comment

Working...
                              X