Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon L-glas veel duurder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon L-glas veel duurder

Voor zover ik weet is de garantie op lenzen inderdaad wereldwijd, dit i.t.t. een Canon-camera die je in de VS koopt. Wel altijd originele import kopen, B&H verkoopt ook grijze import en dat is weer een ander verhaal qua garantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JAZZ4ff Bekijk bericht
      Zit ook over de zelfde lens te piekeren en wil deze bij B & H kopen als ik in maart in NY ben, prijs daar $3,899.95 = €2,998.58.
      Hoe zit het nu met de garantie, op B & H site staat dat de US garantie overal geldig is, maar op de Canon site kan ik dat voor de lenzen niet vinden.
      Hou ook rekening met importtax en invoerrechten.
      Je kan ook een tweedehands lens kopen, evt in de states bij www.keh.com (erg gerenommeerde zaak), ik dacht dat je zelf geen invoerrechten op tweedehandsmateriaal moet betalen (maar check dat toch maar voor alle zekerheid). Ik heb er al een aantal keer een lens willen bestellen, maar er waren meestal kapers op de kust.
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Op een 2e hands auto betaal je toch ook invoerrechten en invoerbelasting?
        In NL kijkt de doune naar de waarde. Boven de € 30,- gaan ze rekenen.

Ik moets op een lens van € 140,-, ca € 40,- aan de postbode betalen.
        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
          Toch wel, eenvoudige wiskunde. Als je 60% hebt aan het begin van het jaar en gemiddeld 50 % hebt, dan is je tweede jaarhelft ... Als je 30% hebt aan het begin van het jaar en je eindigt met 40% dan is je marktaandeel de tweede jaarhelft ...
          Amai mij hebben ze altijd geleerd dat 50 > 40.
          Neen, ik help zelf al een aantal concurrentiedossiers afgehandeld (onder andere een klacht tegen onze maatschappij voor kartelvorming).
          Kan mij niet inbeelden dat met zo een argumentatie jullie je veel zorgen maakten. Want kijk nikon verhoogt zijn prijzen en een maand later canon ook. Dat moet wel een kartel zijn..........

Comment

Working...
          X