Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro dilemma 2007

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro dilemma 2007

Beste BD'ers.
    Natuurijk eerst een goed 2007 met veel fotoplezier.

Meteen een 2007 dilemma (voor mij dan).
    Ik ga in de komende maanden een nieuwe foto set(toestel + lens) kopen en overweeg de volgende macro's

Sigma 150mm 2.8 of de Canon 180mm 3.5 L
    Prijsverschil is natuurlijk aanwezig, maar is er ook een kwaliteitsverschil (in de foto's)?
    Kunnen jullie daar iets over zeggen. Ik zie namelijk maar weinig over de Canon.
    Ben thans in het bezit van een Canon 300D. Maar dat wordt een 30D of 5D.
    Dit is ook afhankelijk van de nieuwe macro lens.

Grt.

Roevca

Re: Macro dilemma 2007

Dat je niet veel leest over de Canon 180mm is gewoon omdat die zo duur is dat er niet veel verkocht worden. Misschien zal ze wel beter zijn dan een Sigma of Tamron 180mm, maar het prijsverschil is voor de meeste gebruikers veel te groot.

Ik ben heel tevreden over de Sigma 150mm f2,8 , en hier zijn er ook heel wat die de Sigma of Tamron 180mm gebruiken voor de macro's.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik heb verschillende macrolenzen gehad, waaronder de Nikkor 60 f/2.8, de nikkor 105 f/2.8, de sigma 180 f/3.5 en nu de Tokina 100 f/2.8.
      De Sigma 150 f/2.8 heb ik nog niet gehad maar zou de allerbeste van allemaal zijn volgens gebruikers en reviews. Ik zou niet twijfelen. De Tokina die ik nu gebruik vind ik evengoed dan de andere n macro-lenzen, alleen is de werkafstand soms wel wat klein voor insecten, maar dat soort macrofotografie doe ik amper, de Tokina 100 voldoet dus meer dan voldoende in mijn geval. Ik doe weinig aan macro, vandaar mijn keuze voor de één van de goedkoopste macrolenzen die desalnietemin een uitstekende waardering krijgt.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik denk eerlijk gezegd dat het prijsverschil niet echt te zien is in de foto's. ik zeg dit nu niet uit ervaring maar ik heb al verscheidene keren gehoord dat de sigma 150mm 2.8 één van de (al dan niet dé) beste macrolens te koop is...
        dus ik zou eerder de 150 2.8 van sigma kopen (iets waar ik momenteel zelf voor aan het sparen ben)
        5DmkIII en wat glas

Comment

Mijn volgende lens word ook zéker de Sigma 150mm.
          Ik heb er een gevraagd in de rubriek "gezocht" hier.
          Binnenkort wil ik er toch een aanschaffen.
          Misschien een optie om er met meerdere mensen hier een te kopen bv bij konijn.
          Zullen we bij een bepaalde afname geen lekkere korting kunnen krijgen?
          2e hands zie je ze bijna niet, juist omdat ze zo goed zijn denk ik.

Gr Kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik heb alleen maar canon lenzen, met uitzondering van de sigma 150 mm macro. Prima lens, ben er heel tevreden over.
            Canon eos 10d plus wat gLas in Lood om er op te schroeven.

Comment

De Sigma 150 en 180 zijn toplenzen
              Daar ga je nooit spijt van krijgen (misschien alleen dat je er niet eerder één hebt gekocht).
              Van alles...

Comment

ik zou zeker deze topic eens doornemen.... http://forum.belgiumdigital.com/show...=150+180+sigma

Lesley.
                -=- Light is the key...

Comment

Ik hoef niets door te nemen, mijn besluit staat vast.
                  Ik had het trouwens al eerder helemaal gelezen.

Gr Kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Beste BD'ers,

Langs deze weg, dank voor jullie bijdrage.
                    Gaat me een hoop geld schelen. Ik ga dus voor de Sigma. Duurt nog wel even, maar wat in het vat zit...............

Grt.

Roevca

Comment

Working...
                    X