Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon objectieven worden duurder?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon objectieven worden duurder?

Ik heb ook nog enkele lens prijzen opgezocht:

EF 70-200L IS: 2393
    EF 24-70L: 1818
    EF 85L: 2272
    EF 135L: 1155
    EF 200L: 919
    EF 50 1,4: 434

Deze prijzen zijn de laagste prijzen van 2003.
    Er is dus nog een kleine ruimte voor verdere prijsstijgingen.

Jan.

Comment

niets kopen juist, een koopstop van een half jaar aanhouden en dan piepen ze wel anders.
      www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
        niets kopen juist, een koopstop van een half jaar aanhouden en dan piepen ze wel anders.
        Dan val je missschien terug op de huidige prijzen, dus veel profijt doe je dan ook niet, en dan heb je 6 maanden gewacht, en denk niet dat zij (Canon en Compagnie) zich daar veel van gaan aantrekken van zo'n "koopstop" van een in hun ogen onbeduidend aantal consumenten.
        En 't kan ook zijn dat er juist niks veranderd, wat dan? Een goeie kans gemist dan om nog vlug je favoriete lens tegen een aardig prijsje te hebben gekocht.

mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Profiler Bekijk bericht
          Dan val je missschien terug op de huidige prijzen, dus veel profijt doe je dan ook niet, en dan heb je 6 maanden gewacht, en denk niet dat zij (Canon en Compagnie) zich daar veel van gaan aantrekken van zo'n "koopstop" van een in hun ogen onbeduidend aantal consumenten.
          En 't kan ook zijn dat er juist niks veranderd, wat dan? Een goeie kans gemist dan om nog vlug je favoriete lens tegen een aardig prijsje te hebben gekocht.

mvg,
          Je moet al bijna 6 maanden langer doorsparen om de lenzen nog tekunnen kopen.

Maar wordt het zo langzaamaan niet het overwegen waard om de boel uit japan/amerika ofzo te laten overkomen.
          Volgens mij ben je dan met invoerrechten al bijna goedkoper uit.
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Ik denk dat op dit ogenblik de productie van lenzen op volle toeren draait. Er worden tegenwoordig heel veel digitale reflexen verkocht en dan zijn er ook veel die achteraf wat meer willen uitgeven voor degelijk glas.

Doordat die productie op het maximum zit, kan een fabrikant het zich veroorloven om meer geld te vragen, de klanten blijven toch kopen. Zodra het aanbod weer groter wordt dan de vraag (als iedereen bijvoorbeeld Sigma of Tamron-lenzen koopt in plaats van de duurdere Canon-lenzen) dan zullen de prijzen weer dalen (of geven ze weer een cash-back actie).

Maar het is ook mogelijk dat nu Sigma en Tamron net hetzelfde gaan doen, en mee profiteren van een snel groeiende markt .

Als een fabriek op maximale productiecapaciteit draait, dan maken ze gewoonlijk het meeste winst, als het dan nog lukt om de prijs te verhogen en de verkoopscijfers te handhaven, dan maken ze natuurlijk nog meer winst.
            En dat zal dan vooral goed nieuws zijn voor de aandeelhouders (dat is waar het meestal om draait, de arbeiders zullen niets merken van die winsten).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Van Konijnenberg's website:
              Laatst gewijzigd: 31-12-2006, 13:30

Canon verhoogt prijzen van groot aantal producten!

Canon heeft besloten om, in het kader van de Europese prijsharmonisatie, per 1 januari 2007 een groot aantal fotografische producten in prijs te verhogen. Vooral de professionele L lens van Canon zal onderhevig zijn aan deze prijsstijging. Daarentegen wordt een beperkt aantal producten in prijs verlaagd.

Met deze prijswijzigingen wil Canon in heel Europa één geheel krijgen in de prijsstructuur van de Canon producten.
              Goedkoper zullen ze niet snel worden. Daarnaast heb ik uit diverse andere bronnen begrepen dat Canon intern overstapt van dollars naar euros als referentie. Dat zou betekenen dat de prijzen nu weliswaar extra stijgen, maar dat ze dat niet meer doen bij het minder goedkoop worden van de US$. Voor wat het waard is...

Comment

Als ik zo even nog ga kijken op de site van Konijnenberg zijn het niet enkel de L lenzen die duurder zijn geworden, als je deze pagina, http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=240 , eens nakijkt dan zie je niks dan rode pijltjes, en veel dubbele....
                70-200 f2.8 L IS is nu al gestegen tot 2012 euro....

mvg,

Comment

Zoals op de beurs, hoe meer het stijgt, hoe meer de mensen kopen
                  Snel, snel

Canon heeft dit perfect begrepen

Comment

Amai heb ik geluk gehad!

Met mijn overstap naar FF heb ik de afgelopen twee weken nogal wat materiaal aangeschaft. Ik zie dat de prijs van alles samen zomaar even 700 euro gestegen is, de cash-back actie van de 17-40 (die afgelopen is) niet meegeteld!

Wie weet gaat de tweedehandswaarde van mijn vorig materiaal nu omhoog
                    Last edited by GroovBird; 1 januari 2007, 12:55. Reden: removed gibberish
                    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Zoals op de beurs, hoe meer het stijgt, hoe meer de mensen kopen
                      Snel, snel

Canon heeft dit perfect begrepen
                      dit vergelijken met de beurs?
                      ik hoop het niet, want dan zouden die lenzen nog een tijdje duurder en duurder worden
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                        dit vergelijken met de beurs?
                        ik hoop het niet, want dan zouden die lenzen nog een tijdje duurder en duurder worden
                        dat zullen ze alleszins, my friend...

erik
                        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Amai heb ik geluk gehad!

Ik dus ook. Ik heb op 28/12 mijn 70-300 DO gekocht. Ik ben blij dat ik deze nog voor het einde van het jaar gekocht heb. Zodoende kon ik nog profiteren van de cashback-actie van Canon (100€), en deze lens is ondertussen 115 € in prijs gestegen. Sommige lenzen zijn inderdaad sterk in prijs gestegen.
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Bekijk het ook eens van de positieve kant; mijn uitrusting is ineens veel meer waard geworden. Een investering die minstens zijn waarde houdt. Spaarcenten hadden maar 3% opgebracht...
                            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

1/1/2007 :

Canon 24-70 2.8 L

top-foto.de : 1059 €

konijnenberg : 1299 €

Comment

Verleden maand een 300 mm f/2.8 L IS USM gekocht en blij dat ik toen de knoop doorgehakt heb.
                                Verschil bij Konijn is nu reeds 4495 - 3849= 646 €

Jawadde dadde.

Comment

Working...
                                X