Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon objectieven worden duurder?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon objectieven worden duurder?

Oorspronkelijk geplaatst door century Bekijk bericht
    Kom net bij Konijnenberg (den ham) vandaan,
    Prijzen van alle 'L' lenzen worden volgend jaar 10-15 % hoger!!!

Das niet nix!

Ook bij foto Rubens in Schoten prijs al aangepast, 70-200 f2.8 kost ook al 1255 euro, IS versie zelfs 1875 euro...
    Heb niet meer getwijfeld, heb ze besteld bij Corné, toch nog 125 euro profijt gedaan ten opzichte van de duurste van de andere prijzen.
    Nu nog de rest van mijn wish-list en ik ben een gelukkig mens..... ...en meer moet da nie zijn hé.....

mvg,
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Had het ook al gezien gisteren en vandaag, dus vanmorgen nog snel naar Konijnenberg gereden om 2 lensjes bij te kopen (mijne nieuwjaar), vanavond is de 50f1.4 al 20 euro duurder !

Trouwens, de 135L2 die ik enkele weken geleden bij Ingo heb gekocht voor 829 (van de sint) staat nu in België ook al op 1062 Euro (stijging bij Konijnenberg van +13%) op 1 dag .....dat gaat niet de goede kant uit.
      Terwijl die in Duitsland toch nog op 849 blijft staan...alhoewel daar de BTW volgend jaar gaat stijgen van 16 naar 19 %, dus ook daar een prijsstijging.

Ik vraag me af wat de bedoeling is ?? Het zal toch bij veel mensen ergernis veroorzaken en de neven-markten (lees niet-canon) zullen daarvan profiteren....
      Fuji X - Less became more

Comment

Ik kijk net eens bij konijn en de 30D is er ook al de hoogte in gegaan ... ik plande alles aan te kopen eind januari, geen goeie zet dus
        Monkey business
        [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Dit is het o zo spijtige gevolg van het gebrek aan serieuze concurrentie. Canon en nikon hebben gewoon een te groot marktaandeel +-85 a 90%. Wanneer Nikon beslist zijn prijzen te verhogen mag je er zeker van zijn dat canon volgt. Dit was dus eigenlijk al aangekondigd door Nikon

Comment

Ja hoor, was eergisteren in Foto konijnenberg voor camera voor pa en keek meteen eens naar de eos 400D en sigma 17-70, die ik in januari dacht aan te schaffen. 400D is op 1 week tijd al gestegen van 659 naar 699 bij konijnenberg... hopelijk blijft het daarbij... Gaat dit voor sigma ook gelden?
            Mvg, Fre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Dit is het o zo spijtige gevolg van het gebrek aan serieuze concurrentie. Canon en nikon hebben gewoon een te groot marktaandeel +-85 a 90%. Wanneer Nikon beslist zijn prijzen te verhogen mag je er zeker van zijn dat canon volgt. Dit was dus eigenlijk al aangekondigd door Nikon
              Denk maar niet dat een groot markt aandeel ervoor zorgt dat ze prijzen hoog kunnen houden. De concurrentie op het vlak van de semi-pro DSLRs is al enorm groot, met de KM overgenomen door Sony en met Olympus en Pentax en al de anderen...

Iedereen dacht destijds dat Nintendo en Sega de consolemarkt onderling had verdeeld. Nintendo is nu bezig met een comeback terwijl het nu Sony en Microsoft is die de plak zwaaien. Nokia is dan misschien nog marktleider wat de mobiele telefoons betreft, de concurrentie begint daar ook aan het aandeel te knagen.

Zelfs al volgen de twee marktleiders mekaar snel op, een monopoly werkt alleen als er slechts 1 dominante leider is. Canon mag dan marktleider zijn, ze domineren niet echt alles.
              pixelpusher

Comment

Waarschijnlijk niet...Sigma is toch ietwat een substituut. Zij zouden er volgens mij zelfs goed aan doen om ietwat in prijs te dalen nu dat de grootheden hun prijzen de hoogte in jagen. Lagere prijs, maar hogere verkoopcijfers
                Monkey business

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
                  Waarschijnlijk niet...Sigma is toch ietwat een substituut. Zij zouden er volgens mij zelfs goed aan doen om ietwat in prijs te dalen nu dat de grootheden hun prijzen de hoogte in jagen. Lagere prijs, maar hogere verkoopcijfers
                  En toch, prijs is niet alles. Mocht er qua kwaliteit geen verschil zijn tussen vergelijkbare SIGMA en Canon objectieven, dan zou Canon er geen meer verkopen.

En merkgetrouwheid? Kijk eens naar Sony? Iedereen wil een PSP, maar wie koopt er nu MemorySticks van Sony zelf !?

Dave
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    En toch, prijs is niet alles. Mocht er qua kwaliteit geen verschil zijn tussen vergelijkbare SIGMA en Canon objectieven, dan zou Canon er geen meer verkopen.

En merkgetrouwheid? Kijk eens naar Sony? Iedereen wil een PSP, maar wie koopt er nu MemorySticks van Sony zelf !?

Dave
                    natuurlijk is er een verschil tussen sigma/tamron/... en het "echte" merk.
                    maar hoe duurder de toplenzen worden hoe aantrekkelijker het is om in de plaats enkele sigma's te kopen.
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
                      Ja hoor, was eergisteren in Foto konijnenberg voor camera voor pa en keek meteen eens naar de eos 400D en sigma 17-70, die ik in januari dacht aan te schaffen. 400D is op 1 week tijd al gestegen van 659 naar 699 bij konijnenberg... hopelijk blijft het daarbij... Gaat dit voor sigma ook gelden?

Vlug online bestellen is de boodschap, heb ik ook gedaan, bevestiging van bestelling in je mailbox en ze kunnen de prijs niet meer veranderen, gekocht is gekocht !

mvg,

Comment

Wel geen objectief, maar een flits: 580EX, eergisteren aan 404 € met 50 € cashback...vandaag 503 € en vanaf morgen zonder cashback...stijging van 150 €......Ongelooflijk!
                        Monkey business

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Denk maar niet dat een groot markt aandeel ervoor zorgt dat ze prijzen hoog kunnen houden. De concurrentie op het vlak van de semi-pro DSLRs is al enorm groot, met de KM overgenomen door Sony en met Olympus en Pentax en al de anderen...

Iedereen dacht destijds dat Nintendo en Sega de consolemarkt onderling had verdeeld. Nintendo is nu bezig met een comeback terwijl het nu Sony en Microsoft is die de plak zwaaien. Nokia is dan misschien nog marktleider wat de mobiele telefoons betreft, de concurrentie begint daar ook aan het aandeel te knagen.

Zelfs al volgen de twee marktleiders mekaar snel op, een monopoly werkt alleen als er slechts 1 dominante leider is. Canon mag dan marktleider zijn, ze domineren niet echt alles.
                          Sorry de concurrentie op DSLR vlak is nog steeds enorm klein. Sony,pentax,olympus, Leica, panasonic, samsung enz samen hebben iets van een 10 a 15 %. De rest is canon +-50% nikon +- 40%. Individueel stellen de andere merken dus eigenlijk niets voor. Dat wil niet zeggen dat dit altijd zo zal blijven maar die merken hebben nog veel werk als ze een serieus alternatief tov canon en nikon willen zijn. Momenteel proberen ze enkel te concurreren in de low-mid end waar het meeste geld zit. Maar dat gaat nikon en canon niet tegenhouden hun lensprijzen te verhogen. Zolang ze maar ook wat goedkopere alternatieven hebben gericht naar de low end markt. Waarom denk je dat nikon 4x 18-xxx lenzen heeft. Die gaan ze niet enorm hoog prijzen hoor.

En ik ben dus akkoord dat nikon en canon misschien ooit kleine spelers kunnen worden in de toekomst dat weet je nooit maar zo snel als bij de consoles zal dat nooit gaan. Mensen veranderen veel minder snel van systeem dan van console.

Comment

Ik heb dus ook nog maar snel besteld op de laatste dag van het jaar, ben eens benieuwd of daar geen troubles van gaan komen. 300€ verschil in prijs tussen Konijn en Corne!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door partyreporter Bekijk bericht
                              Ik heb dus ook nog maar snel besteld op de laatste dag van het jaar, ben eens benieuwd of daar geen troubles van gaan komen. 300€ verschil in prijs tussen Konijn en Corne!

Zoals ik zei gekocht is gekocht, heb reeds het bedrag overgeboekt, dus men kan nadien niet meer zeggen dat er iets meer dient te worden betaald, je hebt tenslotte je bevestiging per email met het overeengekomen bedrag, dus veel troubles zullen daar niet van komen.

mvg

Comment

ik heb ook betaald via PayPal, dus zou in orde moeten zijn. We'll see

Comment

Working...
                                X