Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 18-200 <-> sportfotografie ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tamron 18-200 <-> sportfotografie ?

heb sinds kort een eos 400d met kitlens 18-55 en wil deze aanvullen met de tamron 18-200.
    ik zou willen actiefoto's trekken van onze zoon tijdens voetbalwedstrijden (buiten). mijn vraag is of deze tamron hiervoor scherpe beelden kan leveren.
    ik vrees er eigenlijk een beetje voor qua lichtsterke en zo ...
    ik zou graag foto's nemen in Tv-mode (shutter priority) op min. 1/400 en misschien op een iets hogere iso ....
    wat denken jullie, is dit haalbaar of niet ?
    budget is ook beperkt natuurlijk
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

Re: tamron 18-200 &lt;-&gt; sportfotografie ?

Als er iets is waarvoor deze lens niet geschikt is, dan is het wel sport-/actiefotografie. Trage AF en niet lichtsterk.
    Het goedkoopste degelijke alternatief is waarschijnlijk een tweedehands Sigma 70-200/2.8.
    Misschien lukt het met een Sigma 70-300 ook nog wel net, maar met de AF-snelheid van deze lens heb ik geen ervaring.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

nog andere adviezen ?

Comment

Heb deze lens zelf ook en valt qua snelheid wel tegen.
        Is een lensje om "gezapig" mee te fotograferen, maar zeker geen sport of actie!
        Niettegenstaande andere berichten vind ik de scherpte best meevallen, maar een topper is het zeker niet. Kan ook niet aan die prijs natuurlijk.
        Henri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
          nog andere adviezen ?
          K-2 zegt het al. Een Sigma 70-200 f/2,8 is wat je moet hebben. Al hoor ik hier en daar dat die op Canon niet zo goed zou presteren als op Nikon. Ik ben geen Canon-kenner, maar ik durf er geld om verwedden dat Canon wel zoiets in zijn gamma heeft. (waarschijnlijk 2à3 maal duurder dan de Sigma)

Waar het om draait zijn volgende eigenschappen :

- lichtsterk : f/2,8 over heel het bereik (in het slechtste geval f/4)
          - snelle autofocus motor : HSM bij Sigma en USM bij Canon
          - liefst manual override van de autofocus

Ik denk niet dat een superzoom (18-200 of 70-300) die eigenschappen heeft, dus ... afblijven van die handel.

Doe zeker eens een search in het objectieven-subforum en je zal zeker vinden wat je zoekt.

Mvg,
          TravelToy.
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Misschien is de Canon 70-200/4.0 L een waardig alternatief? Iets minder lichtsterk, maar wel snelle AF en scherpe plaatjes!
            Monkey business
            [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Beter doorsparen voor een 70-200 2.8
              Je gaat anders zeker spijt krijgen!
              ik spreek uit ervaring, ben ook begonnen met de tamron maar heb die na 2 maanden al weggedaan voor een sigma 70-200 2.8 maar die doe ik nu ook weg voor bij te leggen voor een canon 70-200 2.8 IS omdat ik denk dat deze lens in dit bereik het allerbeste is. Ze is alleen een beetje duur!
              Als alternatief zou ik toch ook eens kijken voor een 2de hands 100-400 of een 300mm prime omdat ik denk dat 200mm nogal krap gaat zijn.
              www.rallyandraces.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HdL Bekijk bericht
                Heb deze lens zelf ook en valt qua snelheid wel tegen.
                Is een lensje om "gezapig" mee te fotograferen, maar zeker geen sport of actie!
                Niettegenstaande andere berichten vind ik de scherpte best meevallen, maar een topper is het zeker niet. Kan ook niet aan die prijs natuurlijk.
                dus je bedoelt eigenlijk dat het scherpstellen/focussen nogal traag gaat ?
                hoe verhoudt dit zich bijvoorbeeld tot de kitlens 18-55 qua snelheid ?

Comment

is deze oké ?

Canon EF - Zoom lens - 70 mm - 200 mm - f/4.0 L USM - Canon EF

This high grade telephoto zoom lens responds to the exacting requirements of professionals and advanced amateurs, yet at a reasonable price. One artificial crystal fluorite and two UD (Ultra-low Dispersion) glass lens elements in its optical system eliminate secondary spectrum, which is often the Achilles' heel of telephoto lenses resulting lower picture quality. These elements assure high resolution and high contrast throughout the entire zoom range. The latest optical design gives a minimum focusing distance of 1.2m and 0.21x maximum magnification. This lightweight, compact zoom lens, having the same level of optical performance as EF 70 - 200mm f/2.8L USM, assures good portability and operability. The ring USM (Ultrasonic Motor) and inner focusing system achieve high-speed silent autofocusing. Manual focusing, even while in AF mode, is possible thanks to full-time manual focusing mechanism. Extenders EF 1.4X and 2X can be used with this lens, and the optional Ring Tripod Mount A (W) is being marketed concurrently.

Comment

is deze oké ?
                    Ja, een heel fijn klein lensje. Formidabel scherp en snel.

Helaas geen IS en binnen niet lichtsterk genoeg, maar voor de rest
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                      Ja, een heel fijn klein lensje. Formidabel scherp en snel.

Helaas geen IS en binnen niet lichtsterk genoeg, maar voor de rest
                      dus voor voetbalfotografie buiten zou dit voldoende moeten zijn ?
                      die f4 is lichtsterk genoeg buiten of enkel als zonlicht en niet bij bewolkt weer ?

Comment

Als het bereik geen probleem is wel.

die f4 is lichtsterk genoeg buiten of enkel als zonlicht en niet bij bewolkt weer ?
                        Normaal gesproken wel. Bij donkere dagen kan het wel eens krap worden, maar dan is het de vraag of je nog wel wilt fotograferen. Ik gebruik voor auto/motor-sport tegenwoordig een 100-400 met f4.5/5.6 en haal daar met gemak op 400 iso goede sluitersnelheden mee.
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

Comment

ik heb bij bewolkt weer voetbalmatchen met deze lens gefotografeerd en helemaal geen probleem gehad met te weinig licht... (soms beetje te weinig bereik, maar niet storend)
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            ik heb bij bewolkt weer voetbalmatchen met deze lens gefotografeerd en helemaal geen probleem gehad met te weinig licht... (soms beetje te weinig bereik, maar niet storend)
                            hallo matthias, toevallig geen voorbeeldfoto ?

Comment

voila,de exif staat er nog bij...
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                              X