Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 30 f/1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 30 f/1.4

Je hebt gelijk over de f1.4 , maar een prime van 30 mm lijkt me nog een te klein verschil t.o.v. prime 50 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie Bekijk bericht
      Je hebt gelijk over de f1.4 , maar een prime van 30 mm lijkt me nog een te klein verschil t.o.v. prime 50 mm
      Soms is een stap naar achter niet mogelijk in gesloten ruimtes, terwijl een stap naar voor meestal wel kan, vandaar dat een 30 mm soms een stuk handiger is in gebruik.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Een beetje raar om 1.8 20mm 1.4 30mm en 1.4 50mm zomaar te vergelijken.
        De 1e en de laatste zijn Full Frame te gebruiken. De 1e is vol open natuurlijk wat zachter, maar geeft idd een interessante beeldhoek op.
        De 1.4 30mm focust sneller, is lichtsterker en scherper maar is alleen op aps sensor te gebruiken.

1.4 50mm is optisch het beste maar is helaas (als je wilt groothoeken) op aps sensor een portretlens.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Nikon heeft ook een 28 /f1.4D, die kost 1290€
          Die prijs dateert nog van enkele jaren terug, en ze is trouwens niet meer leverbaar. Ik heb het zelf nagevraagd bij Corné, en hij moet die lens nog uit zijn aanbod halen.

Comment

Ik heb deze lens en heb 'm voor de fun eens naast mijn 18-200mm VRII gezet.
            Oordeel zelf :

Full-size crop recht uit Adobe Raw met auto-adust.
            D200
            f/4.0 & ISO100
            TTL Flash 1/60.
            Statief.

Full-size crop recht uit Adobe Raw met auto-adjust.
            D200
            f/4.0 & ISO100
            Statief.

Voor wat het waard is.

Gegroet,
            Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
              Ik heb deze lens en heb 'm voor de fun eens naast mijn 18-200mm VRII gezet.
              Oordeel zelf :

Full-size crop recht uit Adobe Raw met auto-adjust.
              D200
              f/4.0 & ISO100
              Statief.

Voor wat het waard is.

Gegroet,
              Tom.
              Tja een zoom wide-open testen tegen een prime drie stops dichtgedraaid, dan is het resultaat bij voorbaat bekend. Op f/5.6 zal het verschil waarschijnlijk wat kleiner zijn.
              Maar de test geeft naast het verschil in scherpte ook duidelijk het verschil in contrast tussen beide lenzen weer.
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Heb hier de Sigma 30mm F1.4.
                En ik vind het een pracht lenske zeer scherp ook op F1.4.
                Hij heeft HSM en als je Focust is ze bijna niet hoorbaar ( mijn oude metalen 50mm F 1.8 maakt lawaai daar tegen) En nu met de feestdagen is dat mijn lenske voor foto's zonder flits te nemen.Ik kan ze alleen maar aanraden.
                Want sinds ik dat lenske heb gebruik ik mijn Sigma 18-50 F2.8 bijna niet meer.
                (al is dat ook geen slecht lenske hoor)

BD549BE
                Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
                  Heb hier de Sigma 30mm F1.4.
                  En ik vind het een pracht lenske zeer scherp ook op F1.4.
                  Hij heeft HSM en als je Focust is ze bijna niet hoorbaar ( mijn oude metalen 50mm F 1.8 maakt lawaai daar tegen) En nu met de feestdagen is dat mijn lenske voor foto's zonder flits te nemen.Ik kan ze alleen maar aanraden.
                  Want sinds ik dat lenske heb gebruik ik mijn Sigma 18-50 F2.8 bijna niet meer.
                  (al is dat ook geen slecht lenske hoor)

BD549BE
                  Bedankt voor de reactie Jan
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                  X