Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kit k10d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kit k10d

    hallo,
    Ik zal binnenkort de K10D kopen...
    Ik twijfel weleenswaar over mijn toekomstige lenzen
    Zijn deze (DA 18-55mm f/3.5-5.6, DA 50-200 f/4-5.6 ) 2 lenzen uit de kit goed of zou ik beter andere lenzen kopen. Ik kan deze kit kopen voor 1099.00 (http://webshop.fotobooms.nl/extra_info.php?id=2532)

    of kies ik beter voor deze kit:

    Sigma DC 2,8-4,5/17-70 Mac Pentax/AF
    Of iets anders?

  • #2
    Re: kit k10d

    Die objectieven zijn zeker goed genoeg om te beginnen. Hoewel de kit met de DA16-45 wel net iets aantrekkelijker is imho. Dat objectief is immers een catergorie hoger en geeft bovendien een heel aardige extra breedhoek. Helemaal de ultieme kit is deze met de limited pancakes, i.e. drie vaste objectieven, de DA21, DA40 en DA70. Die zijn optisch top-of-the-bill.

    Maar mss is de kit die je voorstelt toch wel beter. Zo kan je ff spelen en dan eventueel voor de max gaan in Maart als de DA* objectieven beschikbaar worden. Maar dat zal echt wel een prijzig verhaal worden.

    't Hangt er een beetje van af wat je eraan wil geven natuurlijk.

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: kit k10d

      Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
      Die objectieven zijn zeker goed genoeg om te beginnen. Hoewel de kit met de DA16-45 wel net iets aantrekkelijker is imho. Dat objectief is immers een catergorie hoger en geeft bovendien een heel aardige extra breedhoek. Helemaal de ultieme kit is deze met de limited pancakes, i.e. drie vaste objectieven, de DA21, DA40 en DA70. Die zijn optisch top-of-the-bill.

      Maar mss is de kit die je voorstelt toch wel beter. Zo kan je ff spelen en dan eventueel voor de max gaan in Maart als de DA* objectieven beschikbaar worden. Maar dat zal echt wel een prijzig verhaal worden.

      't Hangt er een beetje van af wat je eraan wil geven natuurlijk.

      Wim
      Wat zijn limited pancakes? en waar kan je die kopen?

      extra info
      Momenteel heb ik nog niets van fotomateriaal...
      Ik wil wel deftig materiaal maar heb een beperkt budget.
      gebruik: momenteel feestelijkheden/natuurfoto's/huisje-tuintje,...
      later: Wanneer ik wat ervaring heb opgedaan zou ik graag starten in bijberoep...
      Ik wens nu een goede body (vb:k10d) zodat ik met deze toch wel enkele jaren kan mee doen en daar niet meer extra moet investeren.
      Het water/stof dicht zijn bij de k10d staat mij wel erg aan. ik bedoel je kan moeilijk afspreken met iemand en dan zo van hum sorry het zal niet gaan mijn camera kan niet tegen de regen.

      Enige idee welke kit de best is voor mij?

      Comment


      • #4
        Re: kit k10d

        Voor wat je het nu gaat gebruiken, ga je beter voor een kit met één lens in die range van 17-85mm en spaar je verder voor degelijke, lichtsterke, professionele lenzen. Zeker als je later in bijberoep wil gaan fotograferen. Lenzen zijn je investering, een body in principe niet. je lenzen zullen je op termijn véél meer kosten dan een body.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: kit k10d

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Voor wat je het nu gaat gebruiken, ga je beter voor een kit met één lens in die range van 17-85mm en spaar je verder voor degelijke, lichtsterke, professionele lenzen. Zeker als je later in bijberoep wil gaan fotograferen. Lenzen zijn je investering, een body in principe niet. je lenzen zullen je op termijn véél meer kosten dan een body.
          Ik vind deze kit 17-85 nergens terug...
          welke van de 2 is best prijs/kwaliteit
          body + DA 18-55mm f/3.5-5.6 (950€)
          of
          Body+SanDisk SD Card Ultra II 2 GB+Samsonite Trekking Premium DF 50 Colt +sigma DC 2,8-4,5/17-70 Mac Pentax/AF voor (1382€)

          Is deze lens dit prijsverschil waard?

          Comment


          • #6
            Re: kit k10d

            ik vind dat sigma lensje beetje overroepen...veel vertekening op groothoek en niet echt scherp wijd open....andere ken ik niet

            Comment


            • #7
              Re: kit k10d

              Ga gewoon voor wat je je kan permitteren van die twee. Als je al een fototas hebt, ga gewoon voor 't eerste. En dan sparen!
              Het is geen geweldige lens, maar als ik het goed heb, moet je nog veel leren, en dat kan evengoed daarmee. Heb ik ook gedaan. En nu is 't tijd voor het betere werk
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: kit k10d

                thx,
                zal voor de eerste gaan... mijn oorspronkelijk bedrag was 1000€
                Ik kan dan nog wel een tasje en 2 gb kaartje bijaanschaffen... kan kom ik iets boven de 1000€ uit...

                Comment

                Working...
                X