Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnekap + UV filter tegelijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnekap + UV filter tegelijk?

    Ik sta op het punt een Canon 17-85mm f4-5.5 USM IS aan te schaffen, maar ik twijfel nog of ik hierbij zowel een zonnekap als UV filter moet nemen. Ik vroeg me namelijk het volgende af:

    Als je de zonnekap op het filter monteert zit hij iets verder van de lens af dan wanneer je de zonnekap rechtstreeks op de lens monteert (zonder filter). Kan dit gewoon, of moet je kiezen voor één van de twee; of de filter, of de zonnekap?

    Misschien een beetje stomme vraag, maar ik vroeg dit me gewoon af. Alvast bedankt voor reacties.

  • #2
    Re: Zonnekap + UV filter tegelijk?

    Een UV filter is op een DSLR nutteloos voor wat hij is gebouwd : het filteren van UV stralen, kan echter nuttig zijn louter ter bescherming van een lens.
    Een zonnekap beschermt je lens ook, maar is tevens onmisbaar om zowel binnen als buiten flare te voorkomen door lichtinval in de lens.
    Ik zou dus zeggen : koop een zonnekap, en laat die filter voor wat hij is.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Zonnekap + UV filter tegelijk?

      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Een UV filter is op een DSLR nutteloos voor wat hij is gebouwd : het filteren van UV stralen, kan echter nuttig zijn louter ter bescherming van een lens.
      Een zonnekap beschermt je lens ook, maar is tevens onmisbaar om zowel binnen als buiten flare te voorkomen door lichtinval in de lens.
      Ik zou dus zeggen : koop een zonnekap, en laat die filter voor wat hij is.
      Volmondig mee eens

      Comment


      • #4
        Re: Zonnekap + UV filter tegelijk?

        Dan schaf ik alleen de zonnekap aan. Bedankt voor de reacties!

        Comment

        Working...
        X