Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dezelfde, het is mij ook al opgevallendat Corné op het moment erg goedkoop is met Nikkors. Ik denk dat hij nog lenzen in voorraad heeft van voor de prijsverhoging van Nikon. dus snel toeslaan is denk ik het devies.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Dezelfde, het is mij ook al opgevallendat Corné op het moment erg goedkoop is met Nikkors. Ik denk dat hij nog lenzen in voorraad heeft van voor de prijsverhoging van Nikon. dus snel toeslaan is denk ik het devies.
Dit prijsverschil met bv. konijnenberg is er al maanden.
En ik vind het raar dat ik hier op het forum nog nooit iets gelezen heb over dit enorme prijsverschil. Een enkele keer wordt het is een tread vermeld en dan zegt er altijd wel iemand dat het nog oude stock is.
En daar geloof ik dus niets van.
Als je al eens bij Corné bent geweest zul je gezien hebben dat er geen grote winkel is. Het is gewoon bij hem thuis te doen. Ik denk ook niet dat hij personeel in dienst heeft. Maar hij zou dan wel een gigantische stock hebben waar hij nog maanden van kan verkopen.
Konijnenberg heeft 2 grote zaken met een hoop personeel, maar heeft wel de prijs van nikkor's van de ene op de andere dag met 40-50% (zoiets?) vermeerderd.
Hadden zij dan 0 objectieven in stock? Of verkochten ze hun objectieven van de oude stock ook aan een meerprijs?
Very strange if you ask me...
De oplossing zou simpel kunnen zijn. Konijnenberg heeft 2 grote zaken en een hoop personeel dat natuurlijk moet betaald worden. Corné heeft dit niet.
Maar zouden dan alleen de Nikon klanten de extra kost van het personeel moeten betalen? Lijkt mij ook onwaarschijnlijk.
Ik vind die hele lenzenwereld heel bizar. De toegepaste prijzen, de verschillen tussen de verschillende winkels, dan zijn er net iets andere benamingen van lenzen waaruit dan toch blijkt bij navraag dat het dezelfde zijn, ...
Het is verdomd niet gemakkelijk een lens te kiezen die bloed, zweet en tranen gekost heeft. Ik zoek maar even verder dan , wie weet op wat ik nog allemaal bots.
Kocht al jaren bij Konijnenberg, tot ze de dollartekens in de ogen kregen.
Zijn echt gek geworden daar met die Nikon lenzen prijzen.
Mijn zien ze daar niet meer, ik weet ze veeeeeeeeeeeel goedkoper !!
de Nederlandse importeur heeft een paar maanden geleden een verandering ondergaan, hij is namelijk overgenomen door Nikon zelf. Met prijsverhogingen tot gevolg. Dit wil dus zeggen dat konijn nu gedwongen wordt tot lagere winstmarges en hogere prijzen.
Bij Corné ligt dat anders, (volgens mij) doen zij veel aan 'Grey import' waardoor zij de mogelijkheid hebben om internationaal aan te kopen voor voordelige prijzen, maar het addertje onder het gras is wel dat 'Grey import' geen ondersteuning krijgt van Nikon , je kan dus met andere woorden geen garantie krijgen, enkel die van Corné zelf. Goedkoper is hij wel maar voor lenzen met een ingewikkelde electronica is het beter dat je op 5 jaar Nikon garantie kan rekenen.
Zelf heb ik een 'Grey' nikon 50mm (een van de eenvoudigste lens designs) met 1 jaar garantie.
Comment