Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM

Wie kan me iets vertellen over deze lens? Negatief, maar ook positief is welkom. Liefst van gebruikers of ex-gebruikers. Gebruik(t)en jullie ze graag of niet? Reviews en testen heb ik genoeg gelezen , maar als ik die allemaal moet volgen is er geen enkele goeie lens onder de 1000 euro.

En dan dit : in de winkel proberen ze mij ook een Tiffen filter te verkopen, dat zou noodzakelijk zijn om je lens te beschermen. Is dat zo? Gebruiken jullie ook zo'n beschermingsfilter?

Re: Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM

Een 28-135 IS is wat prijs/kwaliteit betreft geen slechte koop. Ik heb ze zelf ook gehad, ze gaf wel betere resultaten op mijn 300D dan later op de 20D. Maar elke lens en camerabody mogen vanuit de fabriek een bepaalde afwijking hebben, als je dan net de twee uitersten combineert dan zal de scherpte tegenvallen. Ik heb die lens verkocht aan iemand met een 20D, hij heeft ze hier getest, en op zijn camera was die heel wat scherper dan op mijn eigen 20D .

Hou er wel rekening mee dat de 28mm op een niet full-size DSLR (350D/400D/20D/30D) overeenkomt met 44,8mm door de 1,6x cropfactor. Daardoor zal je met de 28-135 het breedhoek-gedeelte missen. Het is ook daarom dat er bij de kits meestal een lens zit die op 18mm begint.

Wat het filter betreft, met een filter heb je veel meer kans op lensflare (lichtvlekken op de foto's), daarom gebruik ik geen UV-filters meer. Een zonnekap is een veel betere investering, en als je die altijd gebruikt dan biedt die ook een redelijke bescherming als je ergens per ongeluk tegenaan stoot.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Wat het filter betreft, met een filter heb je veel meer kans op lensflare (lichtvlekken op de foto's), daarom gebruik ik geen UV-filters meer. Een zonnekap is een veel betere investering, en als je die altijd gebruikt dan biedt die ook een redelijke bescherming als je ergens per ongeluk tegenaan stoot.
      Dat is jammer, want ik heb er mij eentje laten aansmeren en ik vond het nochtans duur.

Wat zou nu een goeie aanvullende lens zijn die ik kan kopen. Het is voor een 400D, dus de cropfactor (of hoe heten jullie dat beestje ook al weer?) is 1.6x?
      De meeste die ik heb bekeken op photozone komen er slecht uit de verf.

Comment

Working...
      X