Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro lens canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro lens canon

    hallo,

    Iemand een tip voor een goede (betaalbare) macrolens voor canon?

    thnx
    Joost

  • #2
    Re: macro lens canon

    heb je al gezocht?
    waarschijnlijk niet
    Met vriendelijke groeten,
    Ronald
    www.konings.biz

    Comment


    • #3
      Re: macro lens canon

      ok, got a point
      der zijn echter zoveel topics en zoveel antwoorden dat het overzicht soms een beetje zoek is...

      Zal mijn vraag ook concreter stellen: zoek eigenlijk (en weet niet of die combinatie mogelijk is...) een macro combi breedhoek lens. Op de formus vind ik vaak de 50 mm en meer macr lenzen terug.Bij konijnenberg vind ik dan bvb : Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI Canon 67 of Sigma 28mm F1.8 EX DG Asf Macro Canon AF . Is die 28 een behoorlijke breedhoek?

      gr
      Joost

      Comment


      • #4
        Re: macro lens canon

        Oorspronkelijk geplaatst door joost_leenders Bekijk bericht
        Is die 28 een behoorlijke breedhoek?

        gr
        Joost
        Lichteraan op welke camera, op de D30/D60/300D/350D/400D/10D/20D/30D Is het lichtjes breedhoek andere Canons is het weer wat zwaardere breedhoek.

        Comment


        • #5
          Re: macro lens canon

          Oorspronkelijk geplaatst door joost_leenders Bekijk bericht
          oOp de formus vind ik vaak de 50 mm en meer macr lenzen terug.Bij konijnenberg vind ik dan bvb : Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI Canon 67 of Sigma 28mm F1.8 EX DG Asf Macro Canon AF
          Dat zijn geen echte macrolenzen, hoogstens close-up.

          Comment


          • #6
            Re: macro lens canon

            ok, ik heb een 350D.
            Die sigma lens lijkt me wel wat. ik ben namelijk geboeid door die insekten clos-ups etc, die zijn dan toch mogelijk met die combinatie of heb je daar toch ander materiaal voor nodig?

            Comment


            • #7
              Re: macro lens canon

              Oorspronkelijk geplaatst door joost_leenders Bekijk bericht
              ok, ik heb een 350D.
              Die sigma lens lijkt me wel wat. ik ben namelijk geboeid door die insekten clos-ups etc, die zijn dan toch mogelijk met die combinatie of heb je daar toch ander materiaal voor nodig?
              Absoluut ander materiaal : 100mm, 150mm of 180mm macrolens, of eventueel een MP-E65 lensje .

              Kijk hier eens rond wat met welke lens kan : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/macro

              Comment


              • #8
                Re: macro lens canon

                wat je nodig hebt is een 100mm macro en een 50 mm lens van canon.

                de 50 mm zet je omgekeerd op je 100mm macro lens dmv een macro coupler ring

                enjoy
                Canon EOS 30D + Canon EF 70-200L F4 IS USM + Canon EFS 17-85 F4-5,6 IS USM + Canon Speedlite 580EX + LowePro Mini Trekker AW

                Comment


                • #9
                  Re: macro lens canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Dat zijn geen echte macrolenzen, hoogstens close-up.
                  dit is er eentje met de tamron 28-75 2.8, maar idd geen echte macro 1:1..



                  ik zou naar de betaalbare sigma 150mm 2.8 gaan, kan je ook nog voor andere dingen gebruiken dan enkel macro....en de TC 1.4x is nog goed bruikbaar met Af.

                  Comment

                  Working...
                  X