Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat past goed onder de 70 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat past goed onder de 70 mm

ik vraag even wat advies over wat ik er bij zou moeten aanschaffen om een mooie en kwalitatief bereik te krijgen.
    Ik heb nu de Canaon EF 70-200mm L2.8 IS in mijn bezit en zit te zoeken naar een lens die hier eigenlijk nog onder zou passen.
    Zelf heb ik hiervoor nu nog de canon EFS-17-85 mm 4.4-5.6 IS, maar ik zou graag een wat lichtsterkere lens willen gebruiken om het te overbruggen.
    Het gaat niet om extreem groothoek maar wel een lens die goed aansluit tot aan die 70 mm.
    Liefst zou het een L -klasse lens moeten gaan worden maar weet nog niet welke hier het prettigste bij past.

Re: wat past goed onder de 70 mm

Mja , als het niet echt groothoek moet zijn en lichtsterk en "L" ......
    dan heb je volgens mij maar 1 keuze ... de 24-70 2.8 L ....
    Heb die zelf ook in combi met de 70-200 2.8 en moet zeggen ....voldoet voor mij meer dan prima .
    Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
      ik vraag even wat advies over wat ik er bij zou moeten aanschaffen om een mooie en kwalitatief bereik te krijgen.
      Ik heb nu de Canaon EF 70-200mm L2.8 IS in mijn bezit en zit te zoeken naar een lens die hier eigenlijk nog onder zou passen.
      Zelf heb ik hiervoor nu nog de canon EFS-17-85 mm 4.4-5.6 IS, maar ik zou graag een wat lichtsterkere lens willen gebruiken om het te overbruggen.
      Het gaat niet om extreem groothoek maar wel een lens die goed aansluit tot aan die 70 mm.
      Liefst zou het een L -klasse lens moeten gaan worden maar weet nog niet welke hier het prettigste bij past.

Tja, waarom zou die lens nu moeten passen tot 70 mm:? Je kan heus wel enkele mm missen hoor, dat ga je nooit merken.
      Als ik jou was zou ik een Tamron 17-50/2.8 kopen, of evt een Canon 17-55/2.8 IS.
      Als je een L-snob bent kan je nog altijd een 24-70/2.8 kopen (maar dan heb je geen breedhoek meer), een 16-35 mm/2.8 (deze lens heeft weinig extra te bieden tov de 17-55/2.8 IS), of een 17-40/4.0 (maar die is volgens jou criteria te traag)

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

ik zat er inderdaad over te dubben om een Canon 24-70 mm 2.8 er bij aan te schaffen.
        ik verlies dan wel wat aan groothoek bereik maar dat word mogelijk opgelost door opnieuw een 10-22 mm lens aan te schaffen omdat ik deze wel heb gehad maar helaas kapot heb gereden tijdens mijn vakantie,jammer maar helaas .

Comment

69mm
          Met vriendelijke groeten,
          Ronald
          www.konings.biz

Comment

ik heb zelf ook de 70-200 en ik heb de iets budgetvriendelijkere Sigma 24-70 f2.8 aangeschaft

toch ook leuk lensje
            Canon Eos 400d / bg-e3 grip / 18-55 / Sigma 24-70 F2.8 / Canon 70-200 F2.8L IS / 430ex

BD0732BE

..:: FG Fotografie ::..

Comment

of deze ?

Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II
              wel geen 70mm maar naar t schijnt heel goed en budgetvriendelijk

http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
              Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
              Fuji : Fuji X10

Comment

Working...
              X