Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telelens

Hallo

M'n vader zoekt een telelens waar je vanop 20 meter of meer kan inzoomen op bv een mus en waarmee je de mus nagenoeg de volledige foto kan laten vullen. Bestaat er zo'n lens, liefst niet boven 1500 euro klein detail misschien, dat laatste

alvast bedankt voor alle reacties

Jan

Re: telelens

Iets vergeten, de body is een canon 400d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.DeKodak Bekijk bericht
      Hallo
      .....vanop 20 meter of meer .......liefst niet boven 1500 euro....
      alvast bedankt voor alle reacties

Jan
      Hiervoor kan je best een telescoop kopen met een adapter voor een nikon coolpix cameraatje denk ik...

20 meter is echt ver, ik zou al blij zijn als ik een mus kon zien zitten vanop 20 meter
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Zeiss heeft toch zo'n 1700mm zeker, misschien even bellen voor de prijs
        Zeg maar tegen je pa dat wat ie wil een illusie is , koop voor die 1500 euro een goed tentje, een 400 prime of iets gelijkaardigs en ga dan eens 5 meter van die mus zitten, zal beter lukken wees gerust
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Pakt u nen 100-400L IS als ge wat wil spelen met zoom of eventueel nen 300mm f4 IS(+eventueel 1,4x ) als ge echt voor 100% haarscherp wil gaan. Maar verkort dien afstand maar naar 5 a max 10m !
          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
          http://www.racenews.be

Comment

Zeg tegen uw vader dat hij ook deze uiteenzetting van Pendragon zeker eens doorneemt:
            Naar aanleiding van enkele mussenfoto's (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=134581) gemaakt in eigen tuin kreeg ik heel wat PM's van andere BD-ers die wilden weten hoe je dit juist aanpakt. Vandaar dit topic met mijn tips & truuks. Gezien ik absoluut niet pretendeer alle wijsheid in pacht te hebben nodig ik

Gaat niet meteen over telelenzen, maar het geeft je een realistisch beeld hoe je beeldvullende foto's van vogels maakt...

Je wordt er meteen een pak wijzer van

Comment

Okay, zal alles meedelen aan mijn vader

Om te beginnen met het tentje te kopen.
              ALvast bedankt voor alle reacties.

Comment

20 meter is inderdaad extreem ver, maar als je een goeie lange tele wil dan is de 100-400 L een goeie plek om te beginnen kijken.
                Canon R | Leica Q
                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                [/COLOR]

Comment

Wil je een vogel ten grote van een mus beeldvullend vastleggen moet de afstand niet groter zijn dan 3-4 meter met een 400mm objectief.
                  Vogelspotters gebruiken voor grotere afstanden ook wel telescopen op een compactcamera: vergroting 60x. Vergroting op een spiegelreflexcamera 20x.
                  De beste foto's maak je vanuit een observatiehutje op drie a vier meter afstand met een 300 tot 400mm objectief. Vergeet niet: hiervoor is naast geduld, veel kennis over vogelgedrag en ervaring noodzakelijk.
                  Voor wij plaatsnemen in een hut hebben we deze al een week eerder geplaatst in de buurt waar de vogel gaat zitten, vaak op een tak of weidepaal niet ver van zijn nest.
                  Last edited by Binnenuit; 3 december 2006, 12:48.

Comment

Heb weinig tot geen ervaring met dergelijek situaties. Maar je kan misschien wel een Sigma 800 f5.6 combineren met een 2x teleconverter (+- € 5000). Dan kom je aan een bereik van 1600 (f11), waarmee je toch al wat zoombereik hebt (lichsterkte daarin tegen). Of de prestaties van die lens dan nog naar behore zijn weet ik ook niet.

Maar ik denk niet dat het echt nodig is om volledig beeldvullend te werken. Je kan beter wat croppen dan zoveel keer meer €€€ uittegeven.
                    ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Working...
                    X