Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huren van een lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Huren van een lens

Allemaal al bedankt voor de reacties en tips!! Spread the word, ik wil zo veel mogelijk feedback. Meer dan 12000 leden op dit forum dus dat zijn allemaal potentiële klanten

Comment

Als je lenzen gaat huren, dan zijn dit gewoonlijk lenzen die te duur zijn om te kopen wegens het (zeer) sporadische gebruik dat je der gaat van maken.
      Dus denk ik in het bijzonder aan extreme lichtsterke tele's, startende van een 300mm f2.8 tot laat ons zeggen een 600 mm F4. Om heel het zootje een beetje betaalbaar te houden lijkt het me logisch dat de huurprijs voor de gewenste periode maximaal 10% van de nieuwprijs is.

Stel je gaat een reis maken, een safari bijvoorbeeld een 500 mm F4 IS zou daar een reuze lens voor zijn, kostprijs om en bij de 5000 Euro, als je die voor 500 euro één maand kan gebruiken lijkt met dit een reuze kans.
      Als de huurprijs bover de 10% gaat zou ik persoonlijk de lens kopen, om ze na de reis terug te verkopen, en dan waarschijnlijk beter af te zijn .

Het verhuren van studiomateriaal is ook handig en nuttig, en dan denk ik niet zozeer aan monoblok studioflitsers, maar eerder aan zaken die niet zo vaak gebruik worden. Zoals studioflitsers die op batterijen werken, ringflitsen voor modelfotografie, continue verlichting van een serieus vermogen, krachtige UV lampen (blacklights) .

Het verhuren van een complete studio is ook iets waar soms een gebrek aan is, en is erg handig om werken . Ik één pakket heb je dan lokatie met verwarming, kleedkamers, douche, wc, enz plus opnameruimte met achtergronden en belichting. Dit alles tegen een prijs per 1/2 dag en per dag.
      Uiteraard kleeft daar een prijskaartje aan, maar mocht daar een prijs van 125 euro voor een halve dag haalbaar zijn dan denk ik dat dit niet overdreven is .

Ik hoop u van dienst te zijn met deze info.

Vriendelijke groeten.

Jeff Ceuppens
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Een Nikon 600mm f4, een Sigma 300-800 f5.6 bijvoorbeeld. Arca-Swiss snelkoppelingen erbij zou het gebruik op statief nog comfortabeler maken.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Een Nikon 600mm f4, een Sigma 300-800 f5.6 bijvoorbeeld. Arca-Swiss snelkoppelingen erbij zou het gebruik op statief nog comfortabeler maken.

MVG,
          Dit zijn ook voor mij de lenzen die ik graag eens zou willen huren.
          Een prijs van 50 euro per dag lijkt me redelijk.
          Misschien wat korting bij een langere huurperiode.
          Ik zou de lens een paar dagen (weekend) willen huren.
          Van alles...

Comment

pm mij even, ik heb daar wat ervaring mee

Comment

aantal servicepunten om op te letten:

* online reserveren + onmiddellijke feedback que beschikbaarheid
              * borg regelbaar met visa, anders zeul je soms met heel veel cash rond
              * flexibele regeling voor het weekend

Wat ik zelf al gehuurd heb:
              * DSLR (Fuji S3) met prime voor portretjes, flitser. (bij Pixto-f)

Wat ik van plan was:
              *70-200 2.8
              *teleconverter
              * 100-300 L
              waarom? eenmalig gebruik, veel te duur in aankoop.

Succes met je project

Comment

Een reden waarom ik dingen zou huren is om te testen of ze wel werken met mijn huidig equipment, voor ik er zelf een koop.
                bvb Ik heb nu juist een nieuwe 300mm telelens en zou willen weten welke teleconvertor er mee kan samenwerken. De snelste manier om dat uit te zoeken is de TC te huren die mijn bij Nikon support aanbeveelt en na te kijken of er geen kwaliteitsverlies is.
                mvg
                Bert

Comment

Zou er eventueel ook interesse zijn tot het huren van een volledige flitset?

(weet wel dat er nu een set beschikbaar is voor de bd leden, maar het is hier marktonderzoek hé )

Comment

Working...
                  X