Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 170-500 of 135-400mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 170-500 of 135-400mm

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
    ... Een heel zware lens hou je ook niet goed stil, omdat je spieren teveel belast worden...
    Speak for yourself!...

Je zou in uw zinnetje "je" moeten vervangen door "ik" , resp. "mijn"...
    Wat je probeert te stellen kan mss. wél waar zijn voor u, maar daarom niet noodzakelijk voor iedereen...

Bovendien blijven de wetten der fysica ontegensprekelijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leoverhagen Bekijk bericht
      Op zoek naar een telelens met groter bereik kom ik op deze twee lenzen, heeft iemand hier ervaring mee?

ljv
      Ik heb het 135-400mm objectief één dag in bezit gehad en na hem getest te hebben naar de winkel teruggebracht. Ik kon er over het hele bereik geen scherpe foto's mee maken. Hij presteert zeer onvoldoende.

Comment

Ik heb deze lens (135-400) een klein jaartje gehad en ben er steeds tevreden mee geweest. Ik heb hem weggedaan omdat ik een tokina 80-200 F2.8 heb met extender en dus eigenlijk zware overlapping had.
        Verder kon ik echt niet klagen over de 135-400. Op mijn siteke staan allemaal foto's gemaakt met deze lens; uit de losse hand! ga gerust eens kijken op http://boerkejos.fotopic.net en neem daar topic "Familyday day 2006 : Paradisio" dat zijn allemaal voorbeelden van de 135-400

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
          Ik heb deze lens (135-400) een klein jaartje gehad en ben er steeds tevreden mee geweest. Ik heb hem weggedaan omdat ik een tokina 80-200 F2.8 heb met extender en dus eigenlijk zware overlapping had.
          Verder kon ik echt niet klagen over de 135-400. Op mijn siteke staan allemaal foto's gemaakt met deze lens; uit de losse hand! ga gerust eens kijken op http://boerkejos.fotopic.net en neem daar topic "Familyday day 2006 : Paradisio" dat zijn allemaal voorbeelden van de 135-400
          Maar als ik die foto's zie op jou site heb ik toch de indruk dat ze niet allemaal heel erg scherp zijn of is dit nu mijn indruk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Maar als ik die foto's zie op jou site heb ik toch de indruk dat ze niet allemaal heel erg scherp zijn of is dit nu mijn indruk
            Ik ga ook niet beweren dat ze allemaal perfect waren he, maar voor mijn doeleinde meer dan goed genoeg. Die foto's op de site zijn dan ook alle foto's van die dag...niet enkel de betere.. + door verkleining zijn er ook wat verloren... +/-4mb vs +/-300kb ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
              Koop nooit een "lichtgewicht" telezoom!
              Kwalitatief goedgebouwde objectieven hebben altijd een zekere massa.
              Just my € 0.02
              Natuurlijk.
              Maar ik gaf de 80-400 enkel als mogelijk lichter alternatief aangezien TS al zei dat de Bigma te zwaar is...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik kan ook een Sigma 400 mm 1:5.6 APO kopen welliswaar MF en zonder A diafragma maar mischien wel intressant, iemand hier ervaringen mee?

leo
                Pentax K10D

Comment

Working...
                X