Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400 of Bigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 100-400 of Bigma

Misschien al een veelgestelde vraag hier op het forum, maar ik heb er nog niet echt een duidelijk antwoord over gevonden.
    Ik sta op het punt een nieuwe tele te kopen voor mijn Canon. Momenteel twijfel ik heel erg sterk over de 50-500 van Sigma, of over de Canon 100-400 4.5-5.6 USM IS. De lens zou uitsluitend gebruikt worden voor vliegtuigspotten.
    Wie kan mij een duidelijk antwoord geven op deze vraag? Ik weet dat de Canon een stuk duurder is, maar dat is geen probleem.

Alvast bedankt,
    Nik

Re: Canon 100-400 of Bigma

Ik kan je vraag niet beantwoorden ,maar ik heb wel een Sigma 50-500mm te koop.(zie handtekening)
    Hij is in perfecte staat en is enkel te koop omdat ik een andere lens op het oog heb.
    Geintreseerd?
    Oja ,de prijs is 640 euro

Maori
    If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beloxi Bekijk bericht
      Misschien al een veelgestelde vraag hier op het forum, maar ik heb er nog niet echt een duidelijk antwoord over gevonden.
      Ik sta op het punt een nieuwe tele te kopen voor mijn Canon. Momenteel twijfel ik heel erg sterk over de 50-500 van Sigma, of over de Canon 100-400 4.5-5.6 USM IS. De lens zou uitsluitend gebruikt worden voor vliegtuigspotten.
      Wie kan mij een duidelijk antwoord geven op deze vraag? Ik weet dat de Canon een stuk duurder is, maar dat is geen probleem.

Alvast bedankt,
      Nik
      Met 400mm kom je doorgaans ruimschoots toe voor vliegtuigspotten.
      Soms kan 50mm interessant zijn, vooral wanneer je wat dichter bij je onderwerp staat (bvb. op vliegtuigshows e.d.).

Comment

ik denk ook dat de bigma in jouw geval interessanter zal zijn.
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

het gaat hem niet zozeer om die aantal mm's die de bigma meer heeft, ik denk voornamelijk aan de scherpte. Wat zou er scherper zijn, de Canon of de Bigma? Ik heb gehoord dat tussen de 400 en 500mm de Sigma niet zo heel echt scherp meer is, klopt dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beloxi Bekijk bericht
            het gaat hem niet zozeer om die aantal mm's die de bigma meer heeft, ik denk voornamelijk aan de scherpte. Wat zou er scherper zijn, de Canon of de Bigma? Ik heb gehoord dat tussen de 400 en 500mm de Sigma niet zo heel echt scherp meer is, klopt dat?
            Wschl. omdat ze hem dan niet meer kunnen stilhouden....

Er zijn hier al tal van haarscherpe foto's gepost die gemaakt werden met Bigma op 500mm en op volle opening!...

Maar als Canon je ding is, ga dan toch voor Canon...

Comment

Als het je alleen om het tele bereik gaat, kun je ook eens kijken naar de tamron 200-500 mm. Deze heeft op een aantal plekken al goede reviews gehad, en wint het volgens photozone.de in het telebereik van de Bigma. Hij is bovendien wat lichter (kan ook een nadeel zijn bij stilhouden) dan de Sigma.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                Wschl. omdat ze hem dan niet meer kunnen stilhouden....

Er zijn hier al tal van haarscherpe foto's gepost die gemaakt werden met Bigma op 500mm en op volle opening!...

Maar als Canon je ding is, ga dan toch voor Canon...
                LOL
                fotosite

Comment

Als je me je é-mailadres bezorgt kan ik je een haarscherpe foto doorsturen getrokken in 500 mm.
                  Ik weet niet hoe ik hem op het forum moet zetten ,maar ik ben het aan het uitzoeken.

Maori
                  If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

Comment

Door de beeldstabilisatie van de 100-400L kan je gemakkelijker een wat langere sluitertijd gebruiken om de draaibeweging van propellers zichtbaar te maken. Voor de vliegtuigen zonder zo'n "ventilator " werk je gewoonlijk met een zo kort mogelijke sluitertijd, en dan heb je aan de beeldstabilisatie niet zo veel.

Ik heb al een paar keer foto's gemaakt op een Fly-In, en als ik dan iemand tegenkom met een andere camera dan een Canon, dan gebruiken die meestal een 50-500. Maar ik heb er ook al een paar gehoord die liever een Canon zouden willen om toch maar die 100-400L te kunnen gebruiken .

Volgens mij zijn beide lenzen heel goed bruikbaar om vliegtuigen te spotten, maar dat maakt het voor jou natuurlijk niet gemakkelijker om te kiezen.

Door de beeldstabilisatie is de 100-400 wel breder inzetbaar.
                    De AF werkt ook heel snel, wat bij andere bewegende onderwerpen ook wel eens een voordeel kan zijn.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

En als ik het goed voorheb, hebben een aantal testen uitgewezen dat de bigma geen echte 500 maar eerder een 470mm was, wat het verschil wederom kleiner maakt.
                      Persoonlijk ben ik geen fan van de Bigma, 3 x gekocht, en telkens weer snel verkocht, de handling vind ik niks, de zoomring is niet mijn ding (gewicht ook niet), het schuifmechanisme van de 100-400 ligt mij veel beter.
                      De IS funktie mag je ook niet negeren, maakt een wereld van verschil, zeker voor trage dingen als een vliegtuig. (raar maar waar ;-)

Ik dnek dat de 100-400 L IS net een van de canon toplenzen is, waar veel de concurrenten jaloers op zijn , bij nikon hebben ze bijvoorbeeld de 80-400 Vr, die niet kan tippen aan de Canon.
                      Dat zal dan ook de reden zijn dat de mensen die geen Canon hebben, veelal naar de Sigma uitwijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
                        Ik kan je vraag niet beantwoorden ,maar ik heb wel een Sigma 50-500mm te koop.(zie handtekening)
                        Hij is in perfecte staat en is enkel te koop omdat ik een andere lens op het oog heb.
                        Geintreseerd?
                        Oja ,de prijs is 640 euro

Maori
                        verkoop jij de bigma niet voor een 100-400?
                        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                        www.koendd.be

FZ50

Comment

wat bedoel je eigenlijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
                            wat bedoel je eigenlijk?
                            Wat hij bedoeld is volgens mij dat jij uw bigma verkoopt om zelf een 100-400 te kopen. Je zei zelf dat je een andere lens op het oog had
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              Wat hij bedoeld is volgens mij dat jij uw bigma verkoopt om zelf een 100-400 te kopen. Je zei zelf dat je een andere lens op het oog had
                              inderdaad,
                              ik vind het dan raar als je beloxi je bigma aanprijst terwijl jij de jouwe verkoopt om een 100-400 te kopen, terwijl dat net zijn vraag is...
                              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                              www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
                              X