Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300mm/ 4,5 ed if ais vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 300mm/ 4,5 ed if ais vraagje

Is er iemand die ervaring heeft met deze lens met tc-14b,ik zou deze gebruiken op een D200. Wat zou converter + lens nog waard zijn? Of kan ik beter een beetje langer sparen en een af s vr Lens kopen. Lens zou ik gebruiken voor vogeltjes en andere diertjes te fotograferen vanuit hut.Alvast bedankt.
    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Re: 300mm/ 4,5 ed if ais vraagje

AF-S is zeker en vast een pluspunt, evenals die 1/2 stop die je wint.
    De AF-S is niet alleen vrij snel, doch ook uiterst precies (zonder 'hunting') en bovenal fluisterstil.

De 300/4 AF-S is perfect bruikbaar met de TC 14E II zonder merkbaar kwaliteitsverlies.
    De 300/4 AF-S is niet goedkoop, maar dubbel en dik de investering waard. Het is nog altijd mijn allerscherpste lens.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Uit je vraag is niet duidelijk wat je nu vraagt.
      Als je al een 300 mm en converter hebt, gebruik ze op je D200 en werk er mee. ALs je geen last hebt van het ontbreken van AF, blijf er bij.

Als je de set nog niet hebt en je wilt weten of je aankoop z'n geld waard is: de aankoopprijs van iets wordt bepaald door de hebberigheid van de koper en de pijn factor bij de verkoper.

Een 4,5 300 mm is tweedehands goed leverbaar. Zoek er maar eens op en je ziet de prijzen voorbij komen.

ls je wilt weten welk objectief optisch beter is? Ga eens kijken bij bv Nikonlinks:
      http://www.nikonlinks.com/equipment_...-telephoto.htm

Ken Rockwel heeft beiden getest. Helaas is Ken niet de norm bij testen.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Doe eens een search op photo.net.(Nikonforum).Daar vind je mensen die ervaring hebben met zowel de oudere als de nieuwere generatie Nikkors.Je vind er zelfs meer info dan op Nikonians.
        Danny's Photosite

Comment

Working...
        X