Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM vs Sigma 28-70/2.8 EX DG Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM vs Sigma 28-70/2.8 EX DG Canon

Hey

Ik ben op zoek naar een lens voor all-round gebruik, maar ik zou deze lens ook graag indoor bij weinig licht willen gebruiken. (sfeerfoto's zonder flash)

Uit volgende 2 lenzen gaat mijn voorkeur:
    Sigma 28-70/2.8 EX DG Canon
    Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

Mijn vraag is nu, ga ik voor de IS van cannon, maar een kleiner diafragma of voor het grote diafragma, maar geen IS van Sigma?

Lens zou moeten komen op een 400D

Re: Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM vs Sigma 28-70/2.8 EX DG Canon

Oorspronkelijk geplaatst door Dr_zone Bekijk bericht
    Hey

Ik ben op zoek naar een lens voor all-round gebruik, maar ik zou deze lens ook graag indoor bij weinig licht willen gebruiken. (sfeerfoto's zonder flash)

Uit volgende 2 lenzen gaat mijn voorkeur:
    Sigma 28-70/2.8 EX DG Canon
    Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

Mijn vraag is nu, ga ik voor de IS van cannon, maar een kleiner diafragma of voor het grote diafragma, maar geen IS van Sigma?

Lens zou moeten komen op een 400D
    Ik denk eerlijk gezegd dat je eerste vraag hier moet zijn : wil ik groothoek of niet, het verschil tussen 17mm van de Canon en 28mm van de Sigma is gigantisch !

Ik zou zelf nooit denken aan een lens die begint op 24/28mm als ik niet een groothoek heb ook, alles hangt af van wat je fotografeert, ikzelf gebruik mijn 350D vooral voor auto's, dus ik heb een groothoek nodig (heb de 17-55 2.8 IS) maar als je die niet nodig hebt kan je voor de Sigma gaan, alhoewel ik de IS liever niet meer zou missen.

Ik heb de 17-85 IS ook gehad, en was hier altijd heel tevreden over, een schitterende all-round lens, ideaal om mee te beginnen, redelijk groot bereik, IS en USM, dat alleen is zijn prijs al waard !

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Re: Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM vs Sigma 28-70/2.8 EX DG Canon

Aan beide lenzen zit een nadeel als je ze indoor wil gebruiken zonder flits. De Sigma is wel een f2,8-lens, maar met 28mm kom je geregeld in problemen als je fotografeert in een niet al te grote ruimte.

De Canon 17-85 heeft dan wel beeldstabilisatie, daarmee kan je stilstaande objecten wel met een redelijk lange sluitertijd fotograferen, maar zodra je mensen wil fotograferen zou je waarschijnlijk toch liever een kortere sluitertijd willen hebben om die personen scherp te krijgen zonder bewegingsonscherpte.

De beste zoomlens die je op dit ogenblik zou kunnen kopen is de Canon EF-S 17-55 f2,8 IS. Ze is dan natuurlijk ook weer een heel pak duurder, maar dan heb je ook alle voordelen tegelijk (lichtsterk + IS) .

Maar goedkoper kan ook, er is ook nog de Sigma 18-50 EX DC en de nieuwe Tamron SP AF 17-50 XR Di II LD (vooral de laatste schijnt erg goed te zijn, maar de Sigma presteert ook zeker niet slecht).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X