Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 mm raad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50 mm raad

    Ik heb de mogelijkheid een 50mm (F2) lensje te kopen voor een schappelijke prijs, nu vraag ik me af of ik niet beter kan doorzoeken voor een lensje met een F1,7 of 1,8 of mss zelfs nog wat kleiner.
    Het is wel zo'n oud objectief voor op mijn pentax ist DL
    dus zou het verschil tussen F2 en F1,8-1?7 of 1,5 of zo (een kleinere waarde in ieder geval) veel verschil uitmaken.

    geef jullie raad maar ;-)

    ohja, ik weet niet de exacte prijs van het lensje, maar ik kan het lensje in combinatie met een balg en een teleconverter kopen voor 40€.

    Groetjes

    Joris Vanné

  • #2
    Re: 50 mm raad

    Hi,

    Als het een pentax 50mm is zeker doen. Wellicht is het dan ook de pentax II bellows die geijkt is op de 50mm.

    Voor 40 euro lijkt me dat een deal.

    Zo een pentax bellows gaat voor +/- 25 euro, als de 50mm een pentax is in goede staat, 50-100 euro.

    Misschien moet je wel een M42 schroefdraad converter kopen ? (15 euro)


    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: 50 mm raad

      Zeker doen, die 50mm lensjes van pentax zijn heel fijn om mee te werken.
      Je kunt altijd nog een nog lichtgevoeliger lensje erbij aanschaffen, nooit weg.
      Marlies
      Groetjes Marlies

      https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: 50 mm raad

        ok, dankjewel voor de goede raad, ik dacht wel dat het een leuke deal was, ik wou alleen even zeker zijn over de lichtsterkte van het lensje, omdat ik gezien had dat er veel lensjes waren met 1,5 e.d.

        Comment


        • #5
          Re: 50 mm raad

          Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
          ok, dankjewel voor de goede raad, ik dacht wel dat het een leuke deal was, ik wou alleen even zeker zijn over de lichtsterkte van het lensje, omdat ik gezien had dat er veel lensjes waren met 1,5 e.d.
          Hehe, als je er zo eentje op de kop getikt hebt, dan doe je de f2 toch gewoon terug weg, hoeveel verlies zal je maken????
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

          Comment

          Working...
          X