Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14-54 beter dan 14-45 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 14-54 beter dan 14-45 ?

Ik heb de E-500 met de kitlenzen.
    Nu zit ik erover te denken om mijn 14-45 mm kitlens te verkopen en de 14-54 lens aan te schaffen.

Maar deze lens kost bijna 500 euro

Voordelen tov 14-45:

-extra telezoom (heb ook de 40-150 dus vind ik niet belangrijk)
    -iets meer close-up
    -iets lichtsterker (vind ik ook niet belangrijk, ik kan altijd mijn statief pakken)

Maar is dit die 500 euro waard? Maakt deze 14-54 ook betere foto's qua scherpte? want dat vind ik het belangrijkste !!!

graag jullie mening
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Re: 14-54 beter dan 14-45 ?

hmmm, waarom zou je dat dan doen?? Je weerlegt 2 van de 3 voordelen die je zelf opnoemt en het derde is ook al van weinig belang (het zal nog geen macrolens worden veronderstel ik). Dus, kan je beter je geld houden en pas investeren als je echt iets wilt.
    Tenzij er nog bijkomende voordelen zouden zijn die je wel echt de moeite vind uiteraard, maar aangezien ik geen ervaring heb met deze lenzen (geen enkele trouwens van olympus ;-) ) kan ik je hier niet mee helpen. En zal je moeten wachten tot er hier een olympus-kenner zich mee moeit.
    Maar 1 raad, ben je niet zeker dat je voor iets beter "moet" gaan, doe het dan niet. Een beetje te gek dan. Althans mijn mening.
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
      hmmm, waarom zou je dat dan doen?? Je weerlegt 2 van de 3 voordelen die je zelf opnoemt en het derde is ook al van weinig belang (het zal nog geen macrolens worden veronderstel ik). Dus, kan je beter je geld houden en pas investeren als je echt iets wilt.
      Tenzij er nog bijkomende voordelen zouden zijn die je wel echt de moeite vind uiteraard, maar aangezien ik geen ervaring heb met deze lenzen (geen enkele trouwens van olympus ;-) ) kan ik je hier niet mee helpen. En zal je moeten wachten tot er hier een olympus-kenner zich mee moeit.
      Maar 1 raad, ben je niet zeker dat je voor iets beter "moet" gaan, doe het dan niet. Een beetje te gek dan. Althans mijn mening.
      Ik spreek mezelf een beetje tegen ja .
      Het gaat mij meer om de beeldkwaliteit (wat betreft scherpte en kleuren)

Comment

Nog steeds de vraag?

Ik heb genoeg reviews gezien op dpreview die elkaar hierover tegenspreken. Wat vindt je op dit moment een probleem met je 14-45? Ik heb zelf de 14-54 ben er zeker te spreken over maar ook deze heeft zo zijn eigenaardigheden.
        Gelezen heb ik dat de 14-42 die bij de E-400 zit erg goed is voor zijn kleine gewicht. Als het vooral de scherpte is die je beter wil hebben zou je kunnen kijken naar een 30 mm Sigma of de 50 mm Olympus.

Succes,

Edward
        Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aevh Bekijk bericht
          Nog steeds de vraag?

Ik heb genoeg reviews gezien op dpreview die elkaar hierover tegenspreken. Wat vindt je op dit moment een probleem met je 14-45? Ik heb zelf de 14-54 ben er zeker te spreken over maar ook deze heeft zo zijn eigenaardigheden.
          Gelezen heb ik dat de 14-42 die bij de E-400 zit erg goed is voor zijn kleine gewicht. Als het vooral de scherpte is die je beter wil hebben zou je kunnen kijken naar een 30 mm Sigma of de 50 mm Olympus.

Succes,

Edward
          Hoi Edward,

ik ben inmiddels al overgestapt naar de Nikon D80.
          Maar toch bedankt dat je reageert

groet

leon

Comment

Leon,

Geen dank, succes met fotograferen.

Edward
            Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

Comment

Working...
            X