Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens voor canon 350d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macrolens voor canon 350d

ik ben nu al een hele tijd het net en bd aan het afschuimen om een een macro lens te kunnen kiezen , ik wil zeker zijn dat ik een degelijke lens vaneeste keer en geen 3 lenzen moe kopen voor ik een goeie vast heb.

vooral ook omdat ik gisteren een locale fotohandel ben binnengestapt om eens te informeren naar de prijs (en niet die van het internet ) maar ik werd daar uitgelachen als een idioot die een sigma op een canon wil zetten en dat ik een canon moet kopen (wel dubbel zo duur ). Nu ik heb al veel mooie foto's gezien hier van die sigma's maar ... zit er iets van waarheid in? (het ging vooral over het feit dat sigma en canon nt echt goed compatibel zijn)

het doel is vooral om arthropoden te fotograferen.

wat zou de beste keus zijn tussen sigma en tamron? beide lenzen krijgen goeie kritieken maar wat is nu net iets beter (mensen die ze beide al hebben uitgeprobeert?). persoonlijk denk ik dat de het kwaliteitsverschil met de canon voor mij persoonlijk het niet haalt tegen het prijsverschil.

en hoeveel mm zou ik nemen? persoonlijk denk ik de 180 omdat dit toch net iets meer afstand laat tussen je object en je lens.

ook ben ik benieuwd naar de verschillen tussen de 2 lenzen naast dan scherpte of prijs , bv speelt de hoeveelheid lamellen in het diafragma echt zo'n grote rol , enz

mvg
    Last edited by mutse; 16 november 2006, 21:50.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Re: macrolens voor canon 350d

Ik ben van de sigma 150 mm wreed content.
    Ik ken wel geen andere macrolens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koeks Bekijk bericht
      Ik ben van de sigma 150 mm wreed content.
      Absoluut, is een goeie aankoop

Groetjes

Comment

Ik ben ook meer dan tevreden met mijne sigma 150mm en die past perfect op mijn Canon 400. Zou niet weten waarom daar een conflict zou zijn tussen die twee ? Misschien is hun winstmarge op Canon groter in die winkel
        Hilde

Comment

bedankt voor de reactie's , al zijn het nog niet echt de verschillen mja,

ik ga zeker mijn lens niet meer daar kopen na die uitbrander, toen ik zei dat ik op BD mooie foto's had gezien van een combinatie canon sigma verweet hij me dat ik niet alles mocht geloven en dat BD niet betrouwbaar enz enz , nuja niet echt klantvriendelijk dus
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Fijt is een etterende ontsteking in een vinger of teen .

Sigma 150 of 180, Tamron 180, ....allemaal goeie lenzen hoor. Feitelijk bestaan er geen slechte macrolenzen. Alleen korte & lange. Ik verkies lange.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              [B]

Sigma 150 of 180, Tamron 180, ....allemaal goeie lenzen hoor. Feitelijk bestaan er geen slechte macrolenzen. Alleen korte & lange. Ik verkies lange.
              Precies ! Ik heb ook een lange, maar wel iets korter dan die van Hans
              Van alles...

Comment

De Sigma-macrolenzen werken perfect op een 350D, over de Tamron-macrolenzen heb ik trouwens ook nog niet veel verkeerds gelezen.

In de 180mm-range heeft Canon trouwens alleen maar de heel dure "L" versie. Als ze nu een gewone macro moesten maken die niet veel duurder was dan een Sigma of Tamron, dan zou je misschien toch nog voor een Canon kunnen kiezen, maar nu is het prijsverschil gewoon veel te groot.

Ik gebruik zelf een Sigma 150mm macro op een 20D, en die werkt perfect .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                  ik ga zeker mijn lens niet meer daar kopen na die uitbrander, toen ik zei dat ik op BD mooie foto's had gezien van een combinatie canon sigma verweet hij me dat ik niet alles mocht geloven en dat BD niet betrouwbaar enz enz , nuja niet echt klantvriendelijk dus

BD niet betrouwbaar

Hier krijg je een heleboel informatie over alles wat met digitale fotografie te maken heeft, en volgens mij hebben alle BD-leden samen veel meer ervaring met allerhande foto-apparatuur dan die ene fotograaf .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Mis ik iets of denk ik dit maar, vooreerst ook bij Thuytens geweest....... ken perfect het verhaal, bijna voor debiel uitgemaakt en plastiek enz.... konden me zelfs geen deftige lens tonen of het was op papier....

Werk reeds één jaar en een paar duizend foto's verder met de sigma 105 en zeer content van, dit wil niet zeggen dat er geen betere lenzen zijn zoveel smaken zoveel keuzes, maar als je nu voor een tamron, sigma canon nikon gaat elke leverancier heeft top materiaal en minder, bekijk gerust eens op pbase de verschillende reeksen foto's met verschillende lenzen gemaakt.

Waar ik eindelijk wou toe komen je spreekt van het fotograferen van arthropoden, zij dat niet van die zeer kleine diertjes of zie ik het verkeerd bekijk eens macro 1:1 opname en 4:1 opname het merendeel van de macro lenzen kunnen 1:1 aan enkel de canon MP-E 65 kan 4:1 dus 4* vergroting (bij mijn weten, en kijk maar eens in de geposte items van Hans)

groeten Luc.
                    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Comment

met arthropoden bedoel ik alles van insecten , spinnen , schorpioenen , ed en daar zitten inderdaad een paar zeeeeer kleintjes tussen.

Die canon is wel interessant maar dan als 2de macrolens denk ik persoonlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
                        ...enkel de canon MP-E 65 kan 4:1 dus 4* vergroting (bij mijn weten, en kijk maar eens in de geposte items van Hans)

groeten Luc.
                        5:1 Luc

Voorbeelden met deze lens : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/micro maar, zonder verwaand te willen overkomen, 't is geen beginnerslens hoor en je hebt zeker een ringflits nodig en liefst ook 'n stevig statief, balhoofd & eventueel focussing rail.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          5:1 Luc

Voorbeelden met deze lens : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/micro maar, zonder verwaand te willen overkomen, 't is geen beginnerslens hoor en je hebt zeker een ringflits nodig en liefst ook 'n stevig statief, balhoofd & eventueel focussing rail.

Ik denk dat een focussing rail gewoon een must is voor deze lens, zeker eens je voorbij de 3:1 gaat...

sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik heb deze lens. Weliswaar een Canon, maar ik ben er heel tevreden van.

Ik kan niet vergelijken met Sigma-lenzen, wegens geen ervaring.

Frank

Comment

Ik heb de 100mm van canon en de mp-e 65.
                              De 100mm is lekker scherp.
                              De mp-e is ook een heerlijke lens voor kleine beestjes.
                              Bijvoorbeeld lieveheersbeestjes of kleiner.
                              Je kan zoomen van 1:1 naar 5:1, eigenlijk is het dus een 25x zoomlens.
                              Bij extreme vergrotingen is een korte werkafstand wel lekker omdat het dan wat makkelijker is om de beestjes in de zoeker te vinden.
                              Ik werk altijd uit de hand met een flitser erbij.
                              Zonder flits en een focusrail zou wel kunnen maar is zon beetje onmogenlijk bij rondrennende mieren bijvoorbeeld.
                              De flits bevriest alle beweging.
                              Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                              EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

Working...
                              X