Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Maar wat ik uit de naslag haal kunnen er ook op de Pentax K Adapter ook M42 lenzen
De Hama Objektivadapter M 42 für Pentax K-Bajonett 305 is zeker wel ervoor geschikt. En kost maar 23,65 euro
Ff oftopic,sorry rontonde,maar zou er ook zo'n adapter bestaan voor Minolta naar Canon.
Ik heb hier nog een 50 mm 1.7 liggen en het was misschien wel eens leuk om het verschil te zien met de Canon 50 mm.
Ff oftopic,sorry rontonde,maar zou er ook zo'n adapter bestaan voor Minolta naar Canon.
Ik heb hier nog een 50 mm 1.7 liggen en het was misschien wel eens leuk om het verschil te zien met de Canon 50 mm.
Mvg.
Ik kan je daar geen antwoord op geven , omdat ik er ook nog niet zo in thuis ben.
Vr.gr Truus
Normaal is dat dezelfde adapter. Ik zou er wel één van Pentax zelf trachten te kopen, naar 't schijnt kunnen andere adapters moeilijk te verwijderen zijn uit de body.
M42 was de screwmount die Pentax voor z'n objectieven gebruikte voordat ze de K-mount introduceerden. Op toestellen als de asahiflex en de spotmatic. Vermits Pentax sinds jaar en dag terugwerkende compatibiliteit hoog in het vaandel voert, zorgden ze ook toen al (1975) dat geen herinvestering in objectieven nodig was. Vgl de F1.7x AF converter om AF te kunnen gebruiken met manuele focus objectieven. Wat ik hiermee wil illustreren is dat de bedoelde adapter eigelijk geen adapter is van het ene merk naar het andere, maar om de ene generatie vatting met de andere te verzoenen binnen een zelfde merk. Nu werd M42 indertijd niet enkel door Pentax gebruikt, maar da's een ander verhaal.
hth, Wim
Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)
Comment