Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D en landschappen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 350D en landschappen

Hallo allemaal!

Ik ben sinds kort een gebruiker van de Canon 350D met Sigma 18-55 objectief.
    Mijn grote passie ligt bij het fotograferen van landschappen (en dan nog liefst in zwart/wit).
    Een eos 350D heeft een zogenaamde 1,6x sensor.
    Ik hou er enorm van om met een breedhoek op stap te gaan. Nu heb ik iets tegen zoomobjectieven. Uit het verleden weet ik dat die (vroeger) niet zo'n scherp resultaat gaven als primes. Dus in de toekomst zou ik langzaamaan ook terug willen overstappen naar primes voor de 350D. Alleen lijkt mijn keuze vrij beperkt.
    Dit is wat ik zou willen.
    - Een breedhoek, genre 28mm f2.8 in 35mm formaat
    - Een normaal objectief, genre 50mm f1.8 in 35mm
    - En misschien nog een zoom, genre 100-200mm. Voor de eventuele concertpics en portretfoto's.

Welke objectieven zouden jullie aanraden?
    Alvast bedankt!

Oli4
    www.olivierdutre.com
    Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Re: 350D en landschappen

landschap, gewoon een 17-40mmL.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

't Zijn geen primes, maar voor breedhoek zijn de Canon EF-S 10-22 en Sigma 10-20 interessante mogelijkheden. Allebei optisch zeer goed, enkel jammer dat het geen fullframe lenzen zijn.
      1 van die 2 staat op mijn wishlist
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Het punt is een beetje dat er geen scherpere primes zijn in die range dan dat er zooms zijn (als iemand anders daar anders over denkt hoor ik dat graag).

Er is een EF 14mm maar die is onbetaalbaar (1900 euri) en niet bijzonder. De oude EF 20mm is optisch ook geen wonder.

Ik denk dat je voor je 350D in de breedhoek gedoemd bent een zoom aan te schaffen, maar dat dat gebrek aan scherpte nog wel eens hard mee kan gaan vallen. Opties zijn o.a. EF 10-22, Sigma 10-20 en Tokina 12-24.
        Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Mijn Sigma 10-20 voldoet heel goed aan mijn scherpte + landschaps-wens
          Zou ik zeker overwegen als ik jou was.....

Ik ben ook een landschaps-shooter en k'heb een goeie keuze gemaakt
          Grzt Rosita
          Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Working...
          X