Hallo allemaal!
Ik ben sinds kort een gebruiker van de Canon 350D met Sigma 18-55 objectief.
Mijn grote passie ligt bij het fotograferen van landschappen (en dan nog liefst in zwart/wit).
Een eos 350D heeft een zogenaamde 1,6x sensor.
Ik hou er enorm van om met een breedhoek op stap te gaan. Nu heb ik iets tegen zoomobjectieven. Uit het verleden weet ik dat die (vroeger) niet zo'n scherp resultaat gaven als primes. Dus in de toekomst zou ik langzaamaan ook terug willen overstappen naar primes voor de 350D. Alleen lijkt mijn keuze vrij beperkt.
Dit is wat ik zou willen.
- Een breedhoek, genre 28mm f2.8 in 35mm formaat
- Een normaal objectief, genre 50mm f1.8 in 35mm
- En misschien nog een zoom, genre 100-200mm. Voor de eventuele concertpics en portretfoto's.
Welke objectieven zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt!
Oli4
Ik ben sinds kort een gebruiker van de Canon 350D met Sigma 18-55 objectief.
Mijn grote passie ligt bij het fotograferen van landschappen (en dan nog liefst in zwart/wit).
Een eos 350D heeft een zogenaamde 1,6x sensor.
Ik hou er enorm van om met een breedhoek op stap te gaan. Nu heb ik iets tegen zoomobjectieven. Uit het verleden weet ik dat die (vroeger) niet zo'n scherp resultaat gaven als primes. Dus in de toekomst zou ik langzaamaan ook terug willen overstappen naar primes voor de 350D. Alleen lijkt mijn keuze vrij beperkt.
Dit is wat ik zou willen.
- Een breedhoek, genre 28mm f2.8 in 35mm formaat
- Een normaal objectief, genre 50mm f1.8 in 35mm
- En misschien nog een zoom, genre 100-200mm. Voor de eventuele concertpics en portretfoto's.
Welke objectieven zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt!
Oli4
Comment