Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor een Canon Eos 400D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens voor een Canon Eos 400D?

Hallo iedereen,

Graag jullie hulp aub. Ik ga mij een naar alle waarschijnlijkheid een body Canon Eos 400D aanschaffen en zoek daarvoor een goede lens. Mijn budget zou ik graag tussen de 400€ en de 500€ willen houden voor dit toesstel.
    Wat zoek ik juist:
    1) ik zou er graag macro opnames meemaken
    2) zoomen is ook voor mij belangrijk
    3) lichtsterke lens
    Eigenlijk zoek een lens waarbij ik zoveel mogelijk all in one bij heb en die prachtige resultaten geeft.
    Bestaat deze voor deze prijs? Zo ja welke raden jullie mij aan. Ik ga liever voort op jullie mening als gebruikers dan op de mening van de verkopers van de winkels want die spreken elkaar constant tegen.
    Alvast enorm bedankt voor jullie reactie

groetjes,

Björn
    Groeten Björn

Re: Welke lens voor een Canon Eos 400D?

Ik had indertijd ook die droom...
    Ze is echter nooit uitgekomen omdat ik ondertussen begrepen heb dat een all-in-one niet bestaat.
    Hier op het forum is over dit onderwerp al menig woordje gezegd.
    Je zal volgens mij (en veel anderen met mij) moeten inzien dat je nu eenmaal lenzen zal moeten wisselen wil je goede resultaten bereiken in de verschillende facetten van fotografie.

Comment

Tja dat begrijp ik wel maar ik zoek toch naar de indeale startlens eentje waarbij ik een tijdje verder kan. Bedoeling is inderdaad dat ik nadien apart een makro lens ga kopen en mij gaan voorzien van een deftige zoom. Maar alles ineens aanschaffen is voor mij momenteel niet mogelijk. Ik zou echter graag toch van alles al eens willen proeven.

toch bedankt en mochten er onder jullie zijn die zo'n lens kennen ... alvast welkom. Volgens de verkopers hebben zowel Tamron als Siemens zo'n lens. Toch graag jullie idee

mvg

Björn
      Groeten Björn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
        Volgens de verkopers hebben zowel Tamron als Siemens zo'n lens. Toch graag jullie idee

mvg

Björn

Die van Siemens wil ik wel eens zien je zal wel Sigma bedoelen.
        Een hele mooie lens en redelijk betaalbaar vind ik de Canon 70/200f:4L.
        Zeer scherp en een mooi bereik.

Mvg.
        Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
        Mijn website.

Comment

Bedoel inderdaag Sigma
          Groeten Björn

Comment

Graag toch nog even bijvoegen dat ik een lens zoek voor op de body te zetten van een EOS 400D en dat ze niet meer mag kosten dan 500€. Welke lens raden jullie mij aan? belangrijkste moet zijn dat ze enorm snel en zuiver scherp stelt. Groot zoombereik is van minder belang eigenlijk. Ben beginner in dit hobby dus elk antwoord van jullie is voor mij van groot belang (trek wel graag makro foto's). Zo'n 18-200 is dit ok voor te starten? En op wat moet ik dan specifiek letten ... of zien jullie een goede starterslens anders?

merci voor de hulp alvast
            Groeten Björn

Comment

als je 'enorm snel' en 'zuiver' wilt scherpstellen voor de prijs die je aanhaalt, en dan nog eens een lichtsterke lens wilt, dan ga je niet toekomen met 500€ in het 18-200 bereik. In dat bereik bestaan gewoon geen lichtsterke lenzen.

Ik heb van een bd'er nog niet zo lang geleden eens de tamron 28-70 mogen testen, en man die gaat snel bij het focussen hoor, en is lichtsterk: f/2,8 over het ganse zoombereik. Nadeel : je hebt geen 200mm hier!

Als je een lichtsterke 200mm wilt, dan moet je wel op zoek naar een tweedehandse sigma 70-200 2,8. die vind je hier soms wel eens voor ongeveer een 550€. Nadeel: dan mis je groothoekbereik natuurlijk

Misschien iets dichter in de buurt, eerder een compromis dan, kan zijn de 17-70 van sigma, lichtsterk 2,8 op groothoek, minder lichtsterk op tele natuurlijk , maar dan heb je wel een degelijke groothoek, met een vrij bruikbare zoom als wandellens.

maar om daar nog eens macro gaan mee te willen doen, da's wat veel gevraagd voor 500€. Dan zal je toch echt naar verschilllende objectieven moeten gaan, met vaak elk een prijs in deze richting.

Mvg,
              Johan

Comment

Koop u een kitlens voor 70€, speel er wat mee en zie waar je naartoe wil. En koop dan een lens in de richting die je wil, ondertussen heb je wat tijd om te sparen.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

een Canon 28-105 3.5/4.5 USM mk II is meer dan zijn geld waard en geeft o.a. je wat range om van alles te doen

ik ben er heel tevreden van

met slechts een wide angle of een tele zou ik niet beginnen persoonlijk gezien
                  Last edited by Guest57; 14 november 2006, 23:07.

Comment

Working...
                  X