Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het 24-70 en 28-70 bereik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het 24-70 en 28-70 bereik

    Ik heb mijn Nikkor 28-70 f/2.8 verkocht omdat ik deze lens echt veel te weinig gebruikte, in sommige gevallen mis ik ze soms toch wel maar mijn gebruik verantwoordt de prijs niet. Ik zoek dus een goedkoper alternatief omdat ik ze toch maar sporadisch zal gebruiken. De Tamron 28-75 ken ik, prima lens maar dat in- en uitschuiven van de lens irriteert me echt. Nu weet ik dat er verscheidene SIgma's bestaan in dat bereik.
    Sigma 24-70 mm F2,8 EX DG DF ASFERISCH
    Sigma 24-70 mm F2.8 EX DG Macro
    Sigma 28-70 F2.8 EX DG
    Sigma 28-70 mm F2,8 EX ASFERISCH DF

    Verandert bij deze lenzen ook de lengte bij in en uitzoomen?
    Bij de Tokina 28-70 gebeurt dit niet, maar deze is niet nieuw meer te verkrijgen.

    mvg,

    Francis
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

    De 28-70mm F2.8 EX DG heeft IF, en wordt dus niet langer bij inzoomen
    (De 24-60mm F2.8 EX DG ook)niet dus, heeft switch tegen zoom creep


    Last edited by Sam Jae; 7 november 2006, 18:16.

    Comment


    • #3
      Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

      28-70 aspherisch wel (geen IF)
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

        Ik begrijpt niet wat IF, internal focussing, met zoomen te maken heeft. Dat zijn aparte dingen zoomen en focussen.

        De 24-70 verandert van lengte zowel bij zoomen als bij focussen, de zoom verandering is 'veel' groter als de focus verandering.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Bij de Tokina 28-70 gebeurt dit niet, maar deze is niet nieuw meer te verkrijgen.
          Nog steeds verkrijgbaar:

          >> let wel, prijs is zonder douane- en transportkosten!
          Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

          Comment


          • #6
            Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

            Oorspronkelijk geplaatst door OneyedK Bekijk bericht
            Nog steeds verkrijgbaar:

            >> let wel, prijs is zonder douane- en transportkosten!
            Bedankt voor de link maar heb deze ondertussen tweedehands gevonden voor 140€
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

              Ik snap niet goed waarom je zo'n top lens wegdoet F, ze was toch al betaald
              Ze is wel vrij zwaar en groot en dat moet je wel gewoon worden (zie foto).

              Bij het focussen wordt ze idd niet langer, maar als je zoomt wordt ze iets langer op 28mm, dit omdat je anders de zonnekap zou zien.
              Wat ik ook leuk vind bij de Nikon is dat je manueel kunt overriden bij het scherpstellen.
              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

              Comment


              • #8
                Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

                slik, ik zie dat die Tokina 28-70 zelfs 2kg weegt, da's zwaarder als de Nikon??
                Dan snap ik het helemaal al niet meer.
                Last edited by Adri H; 9 november 2006, 16:40.
                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                Comment


                • #9
                  Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

                  Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                  slik, ik zie dat die Tokina 28-70 zelfs 2kg weegt, da's zo zwaar als de Nikon??
                  Dan snap ik het helemaal al niet meer.
                  Ik heb ze eigenlijk vervangen door de Nikkor 17-55 f/2.8, misschien begrijp je het nu iets beter Ik had te weinig breedhoek en gebruikte de lens nog amper, en daarvoor was ze te duur . . . om ze 90% van de tijd ongebruikt te laten, vandaar mijn goedkoper alternatief . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

                    Ik snap niet dat je zo'n lens wil kopen. Ik zou dat in elk geval nooit doen omdat ik die nooit zou gebruiken. Waarom zou ik een minder scherpe lens op mijn toestel draaien als ik er een scherpere heb waarbij ik een paar stapjes naar voor zou moeten zetten. Van 55-70 mm is ook weer niet dat hé.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

                      @Franciskine : Ah ok, ik dacht al
                      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

                        Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                        Ik snap niet dat je zo'n lens wil kopen. Ik zou dat in elk geval nooit doen omdat ik die nooit zou gebruiken. Waarom zou ik een minder scherpe lens op mijn toestel draaien als ik er een scherpere heb waarbij ik een paar stapjes naar voor zou moeten zetten. Van 55-70 mm is ook weer niet dat hé.
                        Ik mag niet binnen de lijnen van het volleybalveld komen . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

                          Denk wel dat dat zo'n lens snel genoeg gaat zijn voor zo'n sport. Ook niet zo scherp op 2.8
                          Denk dat croppen een betere oplossing is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

                            De Sigma 28-70 2.8 EX DG verandert van lengte bij het zoomen. De lens is van goede kwaliteit doch volledig open een beetje soft. De prijs van deze lens is echter niet slecht. Ik gebruik ze vrij veel en ben er erg tevreden over.

                            Wouter.
                            Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het 24-70 en 28-70 bereik

                              Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                              Denk wel dat dat zo'n lens snel genoeg gaat zijn voor zo'n sport. Ook niet zo scherp op 2.8
                              Denk dat croppen een betere oplossing is.
                              Maarten, ik veronderstel dat je wil zeggen dat de lens niet snel genoeg zal zijn . . . je zou daar inderdaad wel eens gelijk kunnen in hebben maar dat moet ik dan eerst maar eens uitproberen, ik heb ze zeer goedkoop kunnen krijgen ( moet nog wel verstuurd worden ) dus ik zal er zeker niet mijn broek aan scheuren, en als't dan nog moest meevallen is dat mooi meegenomen . . .
                              Last edited by Franciskine; 9 november 2006, 17:58.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X