Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens max 300€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens max 300€

    Ik heb bijna genoeg gespaard voor een nieuw lensje en ik begin nu al uit te kijken naar een nieuwe , maar ik twijfel nog tussen 2 lensjes binnen mijn budget 300 € ( TWEEDEHANDS)

    Ik fotografeer meestal , Sport( Karting , motocross , mountainbiking... => snelle lens nodig , Stillevens , gwn alledaagse banale dingen , landschapjes ( maar niet in de breedhoek zin ) . De belangrijkste reden om een nieuwe lens te kopen is : ik heb meer bereik nodig dan 55 mm .

    Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
    PRO :
    - Mooi bereik ( licht dicht aan bij 200 mm , het verschil tssn 135mm en 200 is niet echt groot )
    - Scherp?? , denkik ?
    - IS

    CONS :
    - niet snel genoeg ?? ( heb ik ergens gelezen )
    - Beeldkwaliteit ?
    ...

    Canon EF 28-105 F/3.5-4.5 II USM
    PRO:
    - Scherp
    - relatief lichtsterk
    -USM !
    - goede beeldkwaliteit

    CON:
    - te kort bereik ? ( voor kart en motocross ...)

    Of zijn er nog andere alternatieven buiten deze 2 lenzen ??
    Gebruikers ervaringen ...

    Momenteel heb ik enkel (EF 18-55) dus ik ben niet veel fantastisch gewoon

    Ik zal u eeuwig dankbaar zijn .
    Mvg,
    Marijn

    My Flickr

  • #2
    Re: Lens max 300€

    voor sport vrees ik toch dat je nog wat langer moet doorsparen, daar heb je toch echt een snelle lens voor nodig !
    1DX

    Comment


    • #3
      Re: Lens max 300€

      beide van boven opgenoemde lenzen hebben USM...

      Ik heb de 28-135 gehad en ik vond dit een goede lens voor wat hij kost ...

      Maar mss kan je wel eens overwegen, de 28-75 F2.8 (Tamron) aan te schaffen als die Karting en zo indoor is dan heb je véél licht nodig en dat krijg je niet met die lenzen. Hier heb je er eentje 2e hands die wél in je budget zal vallen.
      Hi, De volgende lenzen zou ik graag van de hand doen: Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) Macro Goede staat inclusief +/- 1jaar oud ( 250€ ) Gereserveerd voor Mastera SIGMA 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro Goede staat, inclusief draagtasje(120€) SIGMA 100-300 F4.5-6.7 DL (50€) Een


      Heeft die IS niet veel nut, als wil pannen want dan kun je die best afzetten ... (deze heeft geen 2 modi)
      en als je de actie wil stoppen moet je voor een hogere sluitertijd gaan en dan heb je die IS ook niet echt nodig ... maar wel meer de lichtsterkte van de lens om aan een hogere sluitertijd te geraken om het onderwerp te stoppen (dus scherp op de foto te krijgen). Die IS corigeert alleen jouw bewegingen ...

      Persoonlijk denk ik ook dat de eerste lens scherper gaat zijn dan de 2e ..
      Last edited by Xentro; 6 november 2006, 18:33.
      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

      Comment


      • #4
        Re: Lens max 300€

        Voor alle duidelijkheid , Alle sporten zijn outdoor te doen dus lichtsterkte speelt niet echt veel rol . Ik verkies momenteel toch zoom voor lichtsterkte .
        Als ik eens een lichtsterke lens nodig heb koop ik mij een EF 50 f1.8

        Je hebt me toch al goed geholpen Xentro tnx
        Mvg,
        Marijn

        My Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Lens max 300€

          Bij zo'n klein budget kan je best voor een 70-300/4-5.6 gaan. Je hebt hier diverse mogelijkheden bij Canon en Sigma.
          Bij 70mm is deze dus f4, een 28-135 is bij 70mm al f4.5, dus minder lichtsterk.
          Te veel lenzen en te weinig tijd.
          http://pentaxlenstest.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Re: Lens max 300€

            onder de 300 euro zeker de Tamron 28-75 2.8....

            in duitsland aan 279 + verz.

            Comment


            • #7
              Re: Lens max 300€

              Ik heb hem ook. Hij deed het goed tijdens de stoute cross
              Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

              Comment

              Working...
              X