Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens gezocht voor Canon 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoomlens gezocht voor Canon 30D

Ik ben nog aan het rondkijken om een extra zoom bij aan te schaffen, vooral voor natuurfotografie, dus buitenfotografie. Als gevolg hiervan ben ik in de F2.8 versies van bepaalde lenzen minder geïnteresseerd. Ook vanwege de prijs en het gewicht van deze lenzen.
    Ik heb dus al een lijstje van mogelijke kandidaten opgesteld.
    - Canon 70-200 L F4
    - De nieuwe 70-200 L F4 IS USM
    - 70-300 DO IS USM
    En blijkbaar heeft Sigma ook een aantal interessante lenzen
    - 80-400
    - 100-300
    Iemand ervaring met 80-400 van Tokina ?

De lenzen waar ik vooral in geïnteresseerd ben zijn de 70-200 L F4 IS USM en de 70-300 DO IS USM, omdat blijkbaar beide lenzen niet te groot en zwaar zijn. De hanteerbaarheid en transporteerbaarheid zijn voor mij ook belangrijk. Als ik de natuur intrek, heb ik meestal niet enkel mijn fotomateriaal bij. Voordeel van de 70-200 is dat de nieuwe versie weathersealed is, en ik vermoed optisch toch een tikje beter dan de 70-300. Daarentegen heeft de 70-300 het voordeel van een groter zoombereik, is compacter (en zwart), en blijkt toch ook goed afgewerkt te zijn. Zoals reeds op dit forum gemeld, is voor natuurfotografie 200 mm toch dikwijls ontoereikend. Daar staat wel tegenover dat je op de 70-200 met een extender kan werken, op de 70-300 niet.
    Suggesties zijn dus meer dan welkom.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Re: Zoomlens gezocht voor Canon 30D

overweeg ook eens de 70 - 300 is usm van canon. er is een minimaal verschil in kwaliteit met de do versie, maar een groot verschil in prijs.
    Heb de do gehad en bezit nu de gewone 70-300 is. als ge echt geld te veel heb neem dan de DO versie.
    een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

Comment

Hou er wel rekening mee dat 200mm in het veld echt niet veel betekent.
      fotosite

Comment

Wel de 70-200 F4 L , zowel non-IS als IS versie, zijn allebei schitterende lenzen. En dus zeker aan te raden.

Maar weet je zeker dat 200mm genoeg is voor wat je wilt fotograferen? Indien je vogels e.d. fotografeer zou ik toch kijken naar iets langers.

Daarom zou ik naar de Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS kijken. Deze kost bij konijn 1450euro en is dus wel wat duurder dan de andere mogelijkheden, maar gaat wel tot 400mm en volgens mij beter geschikt.

Michiel
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

Comment

[MOD] SPAM verwijderd
          Last edited by Hombre; 8 november 2006, 17:11.

Comment

Ben zelf ook op zoek en hou onderstaande sites in het oog. De canon EF 100-400 is hier nog een stukje scherper geprijsd.

Welkom op Tweakers, sinds 1998 de grootste website in Nederland over technologie en elektronica met nieuws, reviews en de bekroonde Pricewatch.
            HerDes

Comment

Als je een heel goede lichtgewicht tele zoekt voor natuurfotografie dan is de 400 5.6L van Canon mijns inziens één van de beste (betaalbare) keuzes, ik heb deze gehad en was daar zeer tevreden over, zeer scherp reeds vol open en vooral het super lichte gewicht maakt dit een tot een zeer aangename lens die zelfs mits manuele focus en voldoende licht zeer goed bruikbaar is met een 1.4 extender !
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

als je wilt mag je mijn 70-200 f4 L altijd eens komen uitproberen.
                1DX

Comment

Working...
                X