Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S VR 70-200 f/2.8 G IF-ED + TC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon AF-S VR 70-200 f/2.8 G IF-ED + TC?

hoi,

kan je in de praktijk met VR inderdaad uit de hand scherp schieten aan 300 mm (met of zonder TC), of lukt dat enkel op volle middag in de zomer? Ik dacht dat je met een 300 mm d'office met een poot moest werken, met of zonder VR?
    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Je maakt met VR een drie à vier stops winst, dus je kan zelf even berekenen in welke lichtomstandigheden dit gebruikt kan worden.

Op 300mm heb je 1/300 nodig. VR kan er dus voor zorgen dat je rond de 1/60 kan uitkomen. Uiteraard mag je onderwerp dan niet meer bewegen etc. (of voor panning juist wel!) Dat is toch al een bewolke dag denk ik

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
        hoi,

kan je in de praktijk met VR inderdaad uit de hand scherp schieten aan 300 mm (met of zonder TC), of lukt dat enkel op volle middag in de zomer? Ik dacht dat je met een 300 mm d'office met een poot moest werken, met of zonder VR?
        Je 'kan' probleemloos plaatjes schieten aan 1/60e indien de VR aan ligt en met de nodige concentratie. De VR techniek vraagt wat gewenning, maar loont de moeite. Onderstaand beeld werd op 200 mm genomen aan 1/15e sec.

Welk beeld mét VR genomen werd hoef ik allicht niet te vermelden;

Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
        X