Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tevreden over 70-200mm f4 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

    Beste

    Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten; 4.0 of 2.8....

    Tenslotte heb ik toch de 2.8 gekocht en 't is een "hemelse" lens, zéker
    wanneer je ze indoor gaat gebruiken in b.v. een sportzaal e.d..

    't Is natuurlijk even wennen want de 2.8 is ZWAAR, maar dat heeft
    dan weer als voordeel dat ze op 200mm minder gevoelig is aan camera-shake
    dan de 4.0.

    Weet je, over die diafragma's wordt veel gesproken en heeft ieder
    zijn eigen mening natuurlijk maar had ik de 4.0 gekocht zou ik nadien
    toch overgstapt zijn naar de 2.8...



    Greetz
    CANON Inc. Made In Japan

    Comment


    • #17
      Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

      Ik heb sinds kort de F4 in huis en het is zoals iedereen schrijft gewoon een heerlijke lens in gebruik.
      Scherp, veel contrast, degelijk gebouwd, goed mee te nemen zonder je te vertillen en tja. Het is geen 2.8 maar het scheelt je wel weer honderden euro's meteen. Dus als je het niet nodig hebt: gewoon lekker voor de 4 gaan.
      Scheelt je ook enorm veel in sjouwwerk.
      De 2.8 is toch fors zwaarder vond ik.

      Comment


      • #18
        Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

        Ik ben zeer tevreden over de 70-200 F4.L De beste lens voor zijn prijs.
        Scherp, snel en licht in gewicht. Voor buiten hoef je niet anders.
        Doe je meer binnen zou ik voor de 2.8 gaan, maar die is dan ook gelijk 2 x zo duur. Ga je voor de IS versie 2.8 die is 3 keer zo duur.
        Mvg, drh

        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

        Comment


        • #19
          Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
          Beste

          Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten; 4.0 of 2.8....

          Tenslotte heb ik toch de 2.8 gekocht en 't is een "hemelse" lens, zéker
          wanneer je ze indoor gaat gebruiken in b.v. een sportzaal e.d..

          't Is natuurlijk even wennen want de 2.8 is ZWAAR, maar dat heeft
          dan weer als voordeel dat ze op 200mm minder gevoelig is aan camera-shake
          dan de 4.0.

          Weet je, over die diafragma's wordt veel gesproken en heeft ieder
          zijn eigen mening natuurlijk maar had ik de 4.0 gekocht zou ik nadien
          toch overgstapt zijn naar de 2.8...



          Greetz

          Over hoeveel spreken we hier dan, kan niks terug vinden over gewicht, ook niet in de catalogus van Canon en hoeveel is het verschil in gwicht met de f4 versie?

          mvg,
          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

          Comment


          • #20
            Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
            Over hoeveel spreken we hier dan, kan niks terug vinden over gewicht, ook niet in de catalogus van Canon en hoeveel is het verschil in gwicht met de f4 versie?

            mvg,
            F4 weegt ong 700gr , F2.8 ong 1300 , da's dus bijna het dubbele en telt dus wel degelijk mee. Wil je echter bvb zaalsport gaan fotograferen dan kan je het wel schudden met je F4 hoor, 2.8 is dan al een hele opgave...
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #21
              Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

              Zeer tevreden over. Heb ondertussen wel de 2.8 (niet IS) bijgekocht (occasie aan zéér goede prijs). Was eerst van plan de 4 weg te doen, maar heb na verloop van tijd vastgesteld dat ik de beide om en om gebruik.

              Comment


              • #22
                Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door denfille Bekijk bericht
                Zeer tevreden over. Heb ondertussen wel de 2.8 (niet IS) bijgekocht (occasie aan zéér goede prijs). Was eerst van plan de 4 weg te doen, maar heb na verloop van tijd vastgesteld dat ik de beide om en om gebruik.
                wat en luxe zeg, 2x 70-200
                Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                www.ginodepreter.com

                Comment


                • #23
                  Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  fantastische lens. superscherpe resultaten en nog nooit nadeel van ondervonden (buiten het feit dat het geen 2.8 is) maar voor buiten te fotograferen kan je geen betere lenze wensen voor die prijs
                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Zelfde als de rest, heel tevreden over de lens maar spijtig dat het geen 2.8 is.
                  Oorspronkelijk geplaatst door scottusa Bekijk bericht
                  heel tevreden! De enige reden waarom ze misschien weg gaat is omschakele naar 2.8

                  Het valt toch wel op dat iedereen die een f4 heeft toch liever een f2.8 zou willen , waarom hebben jullie dan uiteindelijk voor de f4 gekozen?
                  Budget....?, lens te zwaar....?


                  Jullie twijfel maakt het er niet makkelijker op om de juiste keuze te maken.


                  mvg,
                  2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                  Comment


                  • #24
                    Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                    Het valt toch wel op dat iedereen die een f4 heeft toch liever een f2.8 zou willen , waarom hebben jullie dan uiteindelijk voor de f4 gekozen?
                    Budget....?, lens te zwaar....?


                    Jullie twijfel maakt het er niet makkelijker op om de juiste keuze te maken.


                    mvg,
                    Het lijkt me duidelijk dat de prijs doet kiezen voor een f4 en niet meteen een 2,8
                    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                    www.ginodepreter.com

                    Comment


                    • #25
                      Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                      De noden van elke fotograaf veranderen. Wanneer je de F4 koopt is die waarschijnlijk lichtsterk genoeg aan je noden en ben je er uiterst tevreden van. Maar met de tijd hou je je misschien meer bezig met indoorsport e.d. en schakel je over naar een F2.8 versie..

                      Michiel
                      Canon R | Leica Q
                      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                      [/COLOR]

                      Comment


                      • #26
                        Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                        In mijn geval:

                        70 - 200 F4: kosten - baten analyse: 9/10
                        70 - 200 F2.8: kosten - baten analyse: 6/10

                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

                        Comment


                        • #27
                          Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                          De noden van elke fotograaf veranderen. Wanneer je de F4 koopt is die waarschijnlijk lichtsterk genoeg aan je noden en ben je er uiterst tevreden van. Maar met de tijd hou je je misschien meer bezig met indoorsport e.d. en schakel je over naar een F2.8 versie..

                          Michiel

                          Akoord, maar als je weet dat de investering op termijn de moeite waard is, dan kan je toch meteen voor de f2.8 versie gaan? Ik veronderstel dat deze niet minder goed zal presteren om buiten te gebruiken, integendeel ze zou beter moeten zijn.

                          mvg,
                          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                          Comment


                          • #28
                            Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                            De noden van elke fotograaf veranderen. Wanneer je de F4 koopt is die waarschijnlijk lichtsterk genoeg aan je noden en ben je er uiterst tevreden van. Maar met de tijd hou je je misschien meer bezig met indoorsport e.d. en schakel je over naar een F2.8 versie..

                            Michiel
                            Idd, superlens voor buiten. Maar binnen schiet ze wat tekort.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                              Het valt toch wel op dat iedereen die een f4 heeft toch liever een f2.8 zou willen , waarom hebben jullie dan uiteindelijk voor de f4 gekozen?
                              Budget....?, lens te zwaar....?


                              Jullie twijfel maakt het er niet makkelijker op om de juiste keuze te maken.


                              mvg,

                              dat is heel simpel, als 17 jarige kan ik mij die 70-200 f2.8 niet permiteren.
                              1DX

                              Comment


                              • #30
                                Re: tevreden over 70-200mm f4 ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door scottusa Bekijk bericht
                                dat is heel simpel, als 17 jarige kan ik mij die 70-200 f2.8 niet permiteren.

                                ook niet als je wat langer wacht en intussen wat meer spaart, is ook heel simpel....


                                mvg,
                                2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                                Comment

                                Working...
                                X