Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto met welke lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: auto met welke lens

Oorspronkelijk geplaatst door Stevin Bekijk bericht
    Mogen mensen al geen problemen meer hebben met taal?
    Proficiat allemaal!
    Misschien spreekt de originele poster geen nederlands en is dit het resultaat van machine-vertaling

Dat van die 18-70 lijkt mij wel redelijk
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
      Pfff, volgens mij een lastige discussie, blijkbaar gaat het fotograveren net zo moeilijk als het typen.
      Maar ANthony, stuur eens een fotootje, mss kunnen we dan zien wat je bedoeld
      "fotograveren", wordt daarmee een nieuwe graveermethode bedoeld?

er is een spreekwoord dat zegt: "de pot verwijt de ketel....
      en nog, Jezus zegde ooit: "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        "fotograveren", wordt daarmee een nieuwe graveermethode bedoeld?

er is een spreekwoord dat zegt: "de pot verwijt de ketel....
        en nog, Jezus zegde ooit: "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen...
        Ik ben de laatste om iemand een gewone taalfout te verwijten, dit is meer dan menselijk en zeer normaal. Niet iedereen beheerst onze moedertaal even goed. Maar zoals de originele poster hier zijn betoog opent en we nauwelijks in staat zijn om zijn vraag te begrijpen, net omwille van zijn schrijfstijl, doet mij een beetje nadenken.
        Bijna alle kinderen uit de klas van mijn jongste zoon (5e studiejaar) zijn al in staat om betere zinnen te formuleren dan de originele poster. En dat doet mij toch eerder denken aan een vorm van gemakzucht.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Ik ben de laatste om iemand een gewone taalfout te verwijten, dit is meer dan menselijk en zeer normaal. Niet iedereen beheerst onze moedertaal even goed. Maar zoals de originele poster hier zijn betoog opent en we nauwelijks in staat zijn om zijn vraag te begrijpen, net omwille van zijn schrijfstijl, doet mij een beetje nadenken.
          Bijna alle kinderen uit de klas van mijn jongste zoon (5e studiejaar) zijn al in staat om betere zinnen te formuleren dan de originele poster. En dat doet mij toch eerder denken aan een vorm van gemakzucht.
          We zijn hier wel een beetje off-topic aan het raken, maar misschien is het wel belangrijk om het hierover eens te hebben!
          Dat er taalfouten gemaakt worden is inderdaad menselijk. Niet iedereen leest zijn/haar tekst 4 keer voordat ie het op het net loslaat. Maar men moet wel begrijpen dat er mensen zijn die een probleem hebben met taal (dyslexie bijvoorbeeld), en die alle moed bijeen moeten rapen om iets op een forum te posten. We hebben er trouwens geen zaken mee of dat iemand zich in die situatie bevindt. Alleen al de mogelijkheid van dergelijk probleem moet ertoe aanzetten respect te hebben voor hetgeen op de fora verschijnt, en zijn uitlatingen op schrijfstijl soms kwetsend voor de schrijver van het oorspronkelijke bericht. Dat laatste wil niet zeggen dat men niet kritisch mag zijn over de inhoud van het bericht!
          Dat men gewezen wordt op een -dt fout, fantastisch! Te weinig mensen hechten nog belang aan een mooie schrijfstijl zonder fouten. Maar van sommige reacties hier valt m'n mond toch wel open hoor!

Groeten
          Stevin
          Last edited by Stevin; 27 oktober 2006, 17:45.
          Nikon D70s, Nikkor 18-70mm, Sigma 70-300mm, SB-600

Comment

Hoi,

Om een rijdende wagen te fotograferen op straat heb je niet echt een zeer snelle lens nodig. Normaal zou de kitlens van je camera wel voldoende moeten zijn (maar betere lenzen kunnen natuurlijk iets meer). Je staat op straat ook dicht bij de auto's dus een tele is ook niet echt nodig. Het komt er vooral op aan de juiste techniek te gebruiken. Wat is de bedoeling van de foto's? Welke indruk moeten de foto's geven?
            Wil je snelheid aan je foto's geven dan doe je er goed aan te pannen. In de showcase sport kan je verschillende foto's vinden waar deze techniek toegepast wordt op sportwagens. Je gebruikt hierbij een niet te snelle sluitertijd (anders is alles bevrozen en dat geeft een statische foto) en beweegt mee met de wagen tijdens het maken fan de foto. (de wagen zal nu scherp zijn en de achtergrond bewogen) Het kan wel interessant zijn in dit geval ook je camera in continu te zetten zodat je snel achter elkaar verschillende opnames bekomt.

Zoals reeds gezegd best niet scherpstellen op een egaal vlak van een wagen. Beter op een deurstijl op zoiets. Bij een goed contrast zal de autofocus het beduidend gemakkelijker hebben. (sportwagens zijn op dat gebied wel leuk vanwege al de reclame)

groetjes,

Wouter.
            Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Eens deftig typen .Ik ben het eens mee een kitlens is goed .Maar stel die auto rijd 50Km en men focus wil niet onmiddelijk ben ik toch te laat .De bedoeling is een soort van plak werk van alle mogelijk voor kanten en achter kanten te hebben .Is men type werk beter .Mens is soms gewoon moe sorie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten
                Jezus zegde ooit: "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen...
                Awel ge moogt mij zo ne steen geven!

Oorspronkelijk geplaatst door Antony
                Eens deftig typen .Ik ben het eens mee een kitlens is goed .Maar stel die auto rijd 50Km en men focus wil niet onmiddelijk ben ik toch te laat .De bedoeling is een soort van plak werk van alle mogelijk voor kanten en achter kanten te hebben .Is men type werk beter .Mens is soms gewoon moe sorie
                Ook moe zijn ik. Maar voral techniek zijn, beweging fotograferen. Ook voor autofocus uitgevonden waren foto's van bewegende auto's werden gemaakt.
                Geld gewoon aan mij geven en ik u leren bewegende auto fotograferen.
                Echt gewoon techniek zijn, blijven proberen!

Mvg

Comment

De herstvakantie is klaarblijkelijk wat te vroeg begonnen.

Als de topicstarter niet wat meer moeite doet om zijn of haar vraag op een deftige manier te formuleren en vooral als de kindjes er nog verder mee gaan spelen, gaat de speeltuin hier dicht.

seppuku [mod]

Comment

Koop gewoon een tweedehands Sigma 70-200/2.8 EX, al dan niet DG.
                    Altijd goed voor verschillende omstandigheden, o.a. ook bewegende auto's.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

met een AUTOfocus lens, dat spreekt toch voor zich.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antony Bekijk bericht
                        Jawadde, waar ben jij naar school geweest (of misschien juist niet) ?
                        De lessen grammatica, zinsconstructie en woordenschat waren blijkbaar niet aan jou besteed. Leer eerst eens schrijven man, en kom dan terug.
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          Jawadde, waar ben jij naar school geweest (of misschien juist niet) ?
                          De lessen grammatica, zinsconstructie en woordenschat waren blijkbaar niet aan jou besteed. Leer eerst eens schrijven man, en kom dan terug.
                          Sommigen hebben het blijkbaar al moeilijk met lezen...

seppuku [mod]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antony Bekijk bericht
                            Inderdaad, het is moelijker als je echt de voorkant of achterkant van een wagen wil fotograferen. Gezien de auto snel van afstand ten opzichte van jou verandert. Wat je dan kan doen is met een zo klein mogelijk diafragma werken om de scherptediepte te vergroten en dus de kans dat de auto scherp is vergroot. Dit doe je dan wel best op dagen dat er voldoende licht is. Dus geen grauwe herfstdag. Je kan natuurlijk ook de ISO waarde wat opdrijven. Welk diafragma ideaal is? Wel dat zal je proefondervindelijk moeten vaststellen. Begin misschien op f/8 en als dat niet genoeg is ga je naar f/11 en zoverder. Gebruik de camera in diafragmavoorkeuze en om geen automobilisten te hinderen gebruik je uiteraard geen flits.

Ook hier kan je weer voordeel hebben van continu opnames te maken.

Een andere mogelijkheid is het volgende. Schakel de autofocus uit. Net voor dat de auto die in beeld is scherp wordt druk je af. Door je eigen reactietijd en die van de camera zal de auto er dan wel scherp op staan. Ook hier gebruik je best een relatief klein diafragma.

Groeten,

Wouter.
                            Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Working...
                            X