Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-s 10-22

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF-s 10-22

Als je op een Canon EF-s 10-22mm een polarizer EN een UV filter steekt, ga je dan de randen zien van deze twee filters samen ?

en voor de canon cashback actie moet je het serienummer van die lens ook doorgeven, maar waar kan ik dat vinden op de lens ?

dank !

Re: Canon EF-s 10-22

Oorspronkelijk geplaatst door fretn Bekijk bericht
    Als je op een Canon EF-s 10-22mm een polarizer EN een UV filter steekt, ga je dan de randen zien van deze twee filters samen ?

en voor de canon cashback actie moet je het serienummer van die lens ook doorgeven, maar waar kan ik dat vinden op de lens ?

dank !
    Serienummer staat op de doos,die moet je ook uitknippen en bij je bons steken.Ook op de lens staat het serienummer.
    Ik heb er enkel een uvfilter op staan,combinatie heb ik geen ervaring mee.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Als je op een Canon EF-s 10-22mm een polarizer EN een UV filter steekt
      Zoiets doe je toch nooit, zelfs niet op een tele.

Op de Sigma 10-20 moet een slim filter, want een normaal filter zie je al, dus dat zal op de Canon ook wel moeten, dus is de vraag niet meer relevant.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

om welke reden wordt dit nie gedaan ? krijg je rare effecten ofzo ?

de reden dat ik dit vraag is omdat, ik bvb de UV filter er altijd zou laten op zitten, en als het nodig is, ff vlug de polarizer erboven schroven zonder de uv filter eraf te moeten halen..

en een UV filter + zonnekap geeft dit problemen ?

Comment

Ik heb het ook nog niet geprobeerd maar kan het helaas niet meer uitproberen omdat ik tijdens mijn vakantie over de lens heen ben gereden met mijn gehuurde hummer.
          De camera heeft het overleefd ,de lens niet jammer genoeg,het was een prettige lens om mee te werken behalve in het uiterste groothoek stand omdat dan de vervorming een beetje groot werd.

Comment

Je gaat vignetting krijgen. Absoluut. Zeker met een 10mm.
            En waarom zou je er een UV alswel een Pola op willen zetten?
            De enige reden dat je er een UV opzet is om je dure lenzen te beschermen. En die functie wordt nu al door je Pola overgenomen.
            Het heeft geen zin, en je gaat het terug zien op je foto's. Niet doen dus

Comment

om welke reden wordt dit nie gedaan ? krijg je rare effecten ofzo ?
              Je wilt zo weinig mogelijk glas tussen je lens en de werkelijkheid en de mogelijkheid van reflecties tussen 2 paralelle vlakken is ook niet uitgesloten.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ff geprobeerd : je ziet de rand .
                www.Klikkerdeklik.be
                Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

ok bedankt voor de info !

Comment

Juist geresized. Zo uit de camera, met HAMA pola-filter...
                    Misschien, zou je met een slimfilter minder zien, maar dat zou ik eens moeten proberen. Maar had hem soieso wel eerst moeten rechtzetten in photoshop, en dan zouden die boordjes er ook wel van afgesneden zijn.
                    Trek al mijn fotos schuin.

P.S.: een zonnekap, vigneteert nog veel meer, althans die dat ik heb...

Groeten
                    JO
                    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

aha interessant om te zien, het pola effect is blijkbaar wel storend (de overgang), welke zonnekap heb jij ?

Comment

Tja, storend... Dat is het effect, van de pola filter.
                        Soms heb je van die heel zware overgangen, en soms niet...
                        Heb er ook geen verklaring voor.
                        Misschien moet ik wel eens de vraag posten.

De geposte foto stond de zon, heel hoog op 90°, rechts van me.
                        Soms heb je van die heel zware overgangen, en soms niet...

Ter vergelijk

Allen met pola, en toch geen zware overgangen.
                        1: zon in rug, met zonnekap.
                        2: zon rechts, dus identiek als de geposte foto, wel met zonnekap. Misschien is het dat...

Zonnekap, die van de 17-40. Normaal past die op de 10-22.

Groeten
                        JO
                        Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

die overgang van de polarizer zie je veel meer op een groothoek omdat het effect er van afhangt tot de hoek met de zon, door het feit dat jij 90° staat met de zon, zal in de midden van uw foto het beeld meer effect hebben van de polarizer dan de randen (de randen van uw foto staan al in een heel andere hoek met de zon)

die strandfoto's zijn heel prachtig (ook qua pola effect ) !!

Comment

Working...
                          X