Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raynox of toch maar fuji?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• raynox of toch maar fuji?

hallo, ik zou graag voor mijn S5600 een groothoekconverter kopen, echter ben ik nog sterk aan het twijfelen tussen de fuji WL-FXE01 (0.76X) en de raynox DCR-6600 PRO (0.66X).

De prijs van deze lenzen ligt ongeveer gelijk, de raynox is ietsje duurder (86€t.o.v. 77€) nu weet ik wel niet juist of ik een tussenring nodig zou hebben (de lens is 55mm) en welke het zou zijn, en wat de prijs hiervan bedraagt.

dus naar wat zou jullie voorkeur uitgaan?

Alvast bedankt

Re: raynox of toch maar fuji?

Ik heb in elk niet teveel vertrouwen in de Raynox spullen. Ik heb wel op mijn S602 indertijd een Soligor 2.0 teleconverter gehad en die was goed.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Ik heb in elk niet teveel vertrouwen in de Raynox spullen. Ik heb wel op mijn S602 indertijd een Soligor 2.0 teleconverter gehad en die was goed.
      Dit is een echte lens, die gaat niet op mijn S5600, t'is (jammer genoeg) geen reflextoestel, ik moet dus zo'n "opzet-lens" nemen.
      de soligor is ook "net" buiten mijn budget

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
        Dit is een echte lens, die gaat niet op mijn S5600, t'is (jammer genoeg) geen reflextoestel, ik moet dus zo'n "opzet-lens" nemen.
        de soligor is ook "net" buiten mijn budget
        Nee hoor, die Soligor is een voorzetlens met M42 schroefdraad die past op de verloopring van de Fuji S602 (de 602 zoomt uit, dus heb je een "huis" nodig waar het uitkomend gedeelte in past).
        Jij zoekt nu wel een een groothoekconverter, maar zover ik weet hebben ze die bij Soligor ook. Ik zou hoedanook voor de Fuji kiezen als de prijzen gelijk zijn.
        fotosite

Comment

zie mijn eerder antwoord hier

Heb zelf een Fuji 9500 en zou graag een teleconverter bijkopen. bij foto-konijn staan de Raynox DCR-2020 pro 1,54x - 1,85x - 2x telephoto lens te koop. Wat raad je me aan? :confused:

Comment

Working...
          X