Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

28-135 is usm canon of 50-150 sigma f2.8?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 28-135 is usm canon of 50-150 sigma f2.8?

    Hey

    Kunnen jullie me raad geven zou nog een lens willen aanschaffen maar ben aan het twijfelen geraakt tussen de canon voor zijn is usm en bij de sigma spreekt mij de lichtsterkte aan .
    Maar wat is volgens jullie de beste keus heb momenteel alleen de kit lens en de 70-300mm Apo van sigma.
    Ik zou de lens voor vooral natuur als landschappen willen gebruiken of hebben jullie een beter voorstel dan deze 2 lenzen . Later zou ik mij eventueel nog de 150 mm macrolens van sigma aanschaffen maar eerst moet het budget wat groeien

    grtz
    Canon 350D ** Tamron 17-50 2.8 **Tamron 28-75mm 2.8**50 mm1.8** Sigma 70-300 mm APO** Sigma 50-500mm ** 430 EX**

  • #2
    Re: 28-135 is usm canon of 50-150 sigma f2.8?

    - voor landschappen lijkt 50mm (x1.6) mij zeker niet breed genoeg
    - voor natuur (bv vogels) lijkt 150mm ook niet ver genoeg.
    - de lichtsterkte heb je niet echt nodig voor natuurfoto's, hoewel een kleine dof wel leuk kan zijn bij het fotograferen.

    als je de kitlens (op 18mm) gewend bent zal ook de 28mm van de canon je maar 'smallekes' overkomen. En een tele tot 300mm heb je al.

    Wat mij betreft geven de aangehaalde objectieven niet echt een meerwaarde in vergelijking met wat je nu hebt. (behalve IS dan evt, maar daarvoor zou ik het zeker niet doen). Misschien kan je nog iets meer specifiek toelichten wat je onder natuurfoto's verstaat? Dan kunnen we mogelijk verder raad geven!

    Comment


    • #3
      Re: 28-135 is usm canon of 50-150 sigma f2.8?

      Die 28-135 IS USM is een heel goede lens voor zijn prijs.
      Wat mij betreft is het wel eerder een goede wandellens ... niet extra breed, niet extra lang ... gewoon een redelijk goed gemiddelde met het voordeel van USM en IS.

      Met de Sigma heb ik geen ervaring ...
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment

      Working...
      X