Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma: SIGMA 70-200 2.8 + TC 1.4 of BIGMA 50-500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dilemma: SIGMA 70-200 2.8 + TC 1.4 of BIGMA 50-500

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
    Je moet een beetje redelijk blijven, niet. Er is hier al een 80-400 voorgesteld, een 170-500, een 135-400, een 200-500,... en weet je wat die allemaal gemeen hebeen ? Bereik ! Als je denkt dat je natuurfoto's gaat nemen met een 70-200 wordt het tijd om eens een dagje in het veld door te brengen. Laat ons zeggen : foto's nemen van reigers bv. Tegen 's avonds weet je het wel met die 200, of 280mm.
    Ik had het niet over 280, wel over 400 (ook al gaat er dan iets van scherpte verloren, maar of dat aanvaardbaar is, kan alleen TS weten).
    (Mijn reactie was trouwens op de stelling dat men blijkbaar na een Afrika-reis in elk geval toch altijd blijvend een Bigma nodig heeft, en als men die wegdoet men ook meteen beter de camera verkoopt. Beetje overdreven allemaal vind ik.)
    Last edited by K-2; 2 oktober 2006, 22:27.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ik zou ongetwijfeld voor bigma gaan

-groot bereik

-van 50 tot 500 in luttele seconden ,
      zonder te hoeven wisselen van lens dus ideaal in stoffige omstandigheden, nu dat valt misschien wel mee want ik zie dat je in jan 2007 gaat=nat seizoen in z-afrika en dus niet zo stoffig (tenzij in de woestijnachtige parken)

grt,

k

Comment

Ik had deze zomer naar Namibië mijn 300/4 AFS met TC14E converter mee. Een 50-500 zou op bepaalde momenten handig geweest zijn, dat geef ik toe, maar de fenomenale optische kwaliteit van de 300, de rappe AF en het vrij hoog diafragma (f4) hebben mij onvergetelijke beelden bezorgd.
        De 300/4 AFS geeft al vanaf f4 optisch uitstekende beelden, dat zie ik met een zoom toch niet te verwezenlijken.
        Licht (of de afwezigheid ervan) is een een niet te verwaarlozen factor bij safari. Temeer dat de mooiste beelden bij zons- of zonsondergang worden gemaakt (1° het licht is veel zachter, 2° de dieren zijn actiever).

Mocht ik morgen mogen terugkeren ik zou zeker terug voor dezelfde combinatie kiezen.
        Wilde dieren fotograferen is meer dan lange toeters hebben, het is vooral een kwestie van het juiste (en voldoende) licht, een goede standplaats en onmetelijk veel geduld.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Hallo,

Bedankt voor de vele info. Ik ben nog een beginneling, maar hier op het forum zal ik wel één en ander bijleren zie ik. Ondertussen heb ik een NIKON AF-D VR 80-400mm F4.5-5.6 IF ED kunnen kopen via een gekende internetwinkel. Tweedehands voor 900 EURO. Daarbij krijg ik nog 9 maand garantie. Denk dat ik daarmee wel een goede zaak doe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Argendaal Bekijk bericht
            Hallo,

Bedankt voor de vele info. Ik ben nog een beginneling, maar hier op het forum zal ik wel één en ander bijleren zie ik. Ondertussen heb ik een NIKON AF-D VR 80-400mm F4.5-5.6 IF ED kunnen kopen via een gekende internetwinkel. Tweedehands voor 900 EURO. Daarbij krijg ik nog 9 maand garantie. Denk dat ik daarmee wel een goede zaak doe.

Daar ga je ginder vast plezier aan beleven !! Goeie keuze
            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              'k Zou niet weten wat daar grappig aan is ?
              bedoelde die kleine dslr en dan zo'n toeter :-)

werkt evengoed maar 't is een grappig zicht , ahoewel zo'n 1d met een 1200mm dat ook wel is

Comment

Working...
              X