Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar aankoop lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waar aankoop lenzen?

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Zonder twijfel volg ik Hans zijn advies

Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Voor iemand met commerciele ambities is dat onvergeeflijk, simpelweg. Klant is koning.
      Hij is niet kortaf tegen klanten, hij is kortaf tegen mensen die zijn winkel als showroom beschouwen van de on-line winkels

Dat hij zijn prijzen dan misschien zodanig aanpast dat ze wel interessant genoeg zijn om niet via internet te kopen ?
      De prijzen voor lenzen zijn redelijk competitief, voor body's iets minder.

Maar hoe kan een winkel met drie winkelbedienden die je uitleg geven, die demomateriaal ter beschikking, materiaal van een belgische verdeler betrekt (dus geen duitstalige handleiding) competitieve prijzen hebben met een on-line winkel zonder enige pre-sales service?

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht

Maar hoe kan een winkel met drie winkelbedienden die je uitleg geven, die demomateriaal ter beschikking, materiaal van een belgische verdeler betrekt (dus geen duitstalige handleiding) competitieve prijzen hebben met een on-line winkel zonder enige pre-sales service?

sugar
        Hierin moet ik je gelijk geven, je kan een 'pakjesschuiver' niet vergelijken met iemand die een winkel uitbaat en personeel moet betalen, ik probeer zelf ook meestal de beste prijs/kwaliteitsverhouding te vinden,maar ga ook de mensen niet lastig vallen als ik zeker weet dat ik er niets zal kopen.
        Wat fotokar betreft vind ik ook wel dat de uitbater soms een tikkeltje onbeleefd is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Mic Mertens, Mechelsestraat, Leuven
          Toch geen winkel aanraden waar ze geen kl*t*n van digitale toestellen kennen zekers en waar de prijs ne slag van de wind gekregen heeft?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Waarom altijd kappen op Karel van fotokar
            Een vraag die bij mij niet meer beantwoord moet worden ...

Goed aanbod, je kan er terecht voor vakkundige uitleg.
            Als je net iets vraagt waar hij stock van heeft en waar hij iets vanaf kent.
            Ik heb toch ook al met iets thuis gekomen in originele doos maar dat duidelijk al gebruikt was.
            Zijn service onder garantie is nul, hij telt altijd kosten en hij telt heel goed door ... onaanvaardbaar.
            Dit in het algemeen, niet alleen wat fotografie betreft.

Hij kan erg kortaf zijn, maar hoe zou je zelf zijn als iedereen bij jou toestellen en lenzen komt testen om ze daarna voor 50 of 100 EUR minder te kopen op internet?
            En hoe kan hij al weten tijdens die uitleg of jij nadien op een ander gaat kopen? Hij (en vooral madame) is meestal al kort vanaf de eerste moment dat je je hoofd durft binnen steken.

Wat de online-winkels betreft kies ik voor geheugenkaart.be en wat echte winkels betreft vind ik Robyns in St. Truiden bij de betere.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Waarom altijd kappen op Karel van fotokar

Goed aanbod, je kan er terecht voor vakkundige uitleg. Hij kan erg kortaf zijn, maar hoe zou je zelf zijn als iedereen bij jou toestellen en lenzen komt testen om ze daarna voor 50 of 100 EUR minder te kopen op internet?

Fotokar, Diestsestraat, Leuven

sugar
              Zo lang ze van ons spreken is het goed. Jammer dat mijn zoon dit niet meer mee maakt. 1967-2017

Comment

Ja lang geleden zie laatste datum 2006 ( zes )
                https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                  Ik heb gisteren willen bellen naar Fotokar, Vanbergen en Digame om te vragen naar de prijs en bevoorrading van een objectief.....niemand die opneemt en dat nog om 10u30,11u en nog een paar keer

Goeie service moet ik zeggen!!!
                  Doel één van fotozaak is verkopen en dan pas telefoon aannemen. Als ik in een zaak sta en de verkoper neemt de telefoon op, zonder te vragen en gaat in gesprek, dan ben ik weg.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als ik dit topic even overloop,zijn er verschillende links verdwenen.
                    Eén ervan is ...,op dit forum geloofd en gelauwerd.
                    Heb daar ook toen wat besteld,was voordelig.Mijn body werd wel geleverd met een duitse handleiding,niettegenstaande de man in kwestie bij hoog en laag beweerde dat het geen grijze import was.Kreeg wel 3 dagen nadien een nederlandse originele handleiding.Alles OK.
                    Maar vier of vijf weken nadien,bulkte het hier van klachten.Betaald niet geleverd,geen contact mogelijk etc.Zaakje over kop.
                    Ik heb geluk gehad.Maar anderen minder.
                    Maar ja,als je daar naar toe ging kreeg je een bakje koffie etc.Blijkbaar een blijk van vertrouwen of sympathie.(Ik ben er nooit naar toe geweest.)
                    Maar om te zeggen dat men moet opletten met de soms goedgemeende suggesties,zelfs op dit forum.
                    Soms misschien nog beter af met een dozenschuiver die blijft bestaan na een aantal jaren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JVV Bekijk bericht
                      Hangt er van af wat je budget is natuurlijk.
                      een goede lens die vriendelijk is voor het budget is de Canon 50mm/f1.8 II
                      deze kan je nieuw krijgen voor minder dan 100 euro. Nadeel op de 350D is dat je eigenlijk een 80mm hebt.
                      Handiger voor all round, is dan misschien de 28mm/f1.8 maar die is al wat duurder (nog altijd een koopje). Dan heb je zo'n 45mm. Ik heb er wel geen first hand experience mee.
                      Verstandige raad ! Lichtsterk en een beeldhoek gelijk aan die van het menselijk oog !!
                      Komt je fotografie alleen maar ten goede !

Groetjes
                      Luc
                      Groetjes

Lukathi

Comment

Working...
                      X