Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haarscherpe lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: haarscherpe lens

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    Ik heb een EF 50/1.8 en imho zou USM er nauwelijks iets aan toevoegen. Die lens focust zo al zeer snel.
    En ik kan vergelijken hoor, heb ook een EF-S 60.
    En bouwkwaliteit, ik vraag me af waarom de 50/1.8 altijd voorgesteld wordt alsof ze elk moment uit elkaar gaat vallen, pure onzin is dat.
    Die lens steekt stevig in elkaar.
    Ik beweer niet dat de 1.8 slecht in elkaar steekt. Ik beweer dat de 1.4 beter in elkaar steekt.
    De USM focust ook sneller, geluidsloser en laat FTM toe. Allemaal zaken die je niet hebt zonder USM. En natuurlijk is ze ook nog F1.4.

200 euro meer voor betere optiek, betere AF en betere bouw. Lijken mij nu niet zoveel geld. Maar dat de 1.8 algemeen zijn geld meer dan waard is tuurlijk. Dat ga ik niet ontkennen hoor. Het is volgens mij de beste prime van canon ivm prijs/kwaliteits verhouding. Maar een 1.4 is duidelijk de betere lens van de 2. Hoeveel geld dat jou waard is dat is persoonlijk.

En ja hoor ik koop een lens omdat ze minder lawaai maakt. Ik trek namelijk graag foto's zo onopvallend mogelijk en dat focussen van de 1.8 trekt veel vaker de aandacht. 200 euro zou mij dat niet waard zijn maar als je de rest in rekening brengt vind ik 200 euro niet veel voor de extra's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
      Was juist van plan een 24-105 F4 L USM IS te kopen
      Zolang je geen architectuur gaat fotograferen ga je niet echt last hebben van de vertekening, maar het blijft een feit dat de vertekening er is.
      Doe maar is een test met het fotograferen van een blad met vierkantjes.
      en bekijk dan daarna de opname, dan komt de vertekening duidelijk naar voor.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Ik beweer niet dat de 1.8 slecht in elkaar steekt. Ik beweer dat de 1.4 beter in elkaar steekt.
        De USM focust ook sneller, geluidsloser en laat FTM toe. Allemaal zaken die je niet hebt zonder USM. En natuurlijk is ze ook nog F1.4.

200 euro meer voor betere optiek, betere AF en betere bouw. Lijken mij nu niet zoveel geld. Maar dat de 1.8 algemeen zijn geld meer dan waard is tuurlijk. Dat ga ik niet ontkennen hoor. Het is volgens mij de beste prime van canon ivm prijs/kwaliteits verhouding. Maar een 1.4 is duidelijk de betere lens van de 2. Hoeveel geld dat jou waard is dat is persoonlijk.

En ja hoor ik koop een lens omdat ze minder lawaai maakt. Ik trek namelijk graag foto's zo onopvallend mogelijk en dat focussen van de 1.8 trekt veel vaker de aandacht. 200 euro zou mij dat niet waard zijn maar als je de rest in rekening brengt vind ik 200 euro niet veel voor de extra's.
        Nu zie ik een afkorting die me onbekent voorkomt: FTM. Waar staat dat voor?
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
          Nu zie ik een afkorting die me onbekent voorkomt: FTM. Waar staat dat voor?
          FTM staat voor full time manual. Wat betekent dat je op elk moment de scherpstelling kan overnemen en manueel focussen. Dit terwijl de lens nog in AF staat.

Comment

Die Sigma 20mm 1.8 maakt inderdaad veel lawaai, maar aangezien het een dijk van een lens is neem ik dit er graag bij... Haarscherp, stevige bouwkwaliteit, lichtsterk... Ik heb deze nu een paar maanden en die is bijna niet van mijn camera afgeweest...
            Mijn mening natuurlijk...
            Tommy
            My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

FTM staat voor full time manual. Wat betekent dat je op elk moment de scherpstelling kan overnemen en manueel focussen. Dit terwijl de lens nog in AF staat.
              is dat ook bij de 17-40mmL Canon, dacht het ergens in het boekje te hebben gelezen??.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                is dat ook bij de 17-40mmL Canon, dacht het ergens in het boekje te hebben gelezen??.
                grt,bouk.
                Yep dat lukt daar ook. Maar vergeet niet dat je al wel de shutterknop half ingedrukt moet hebben want anders gaat ie opnieuw focussen wanneer je dat doet.

Comment

Nou, als die 1,8 dat niet heeft is de keuze al niet moeilijk meer... Dan moet ik nog even doorsparen
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

Comment

nog mensen die een goeie retescherpe lens kunnen aanbevelen?
                    (bereik: ONGEVEER 18-80 mm )
                    toch al bedankt voor de reacties

mvg
                    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                    www.ginodepreter.com

Comment

misschien is het handig te vermelden, hoeveel duizende Euro,s je kan besteden??.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb net een test gelezen van de canon EF 17-40mm f/4 USM L.
                        deze test was over het algemeen zeer lovend, en met mijn 30D kom ik dan ongeveer aan een brandpuntsafstand van 27-65mm, wat toch zeer schappelijk is . en vooral de prijs is ook nog aanvaardbaar.
                        Misschien iemand ervaring met deze lens?

mvg
                        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                        www.ginodepreter.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                          deze test was over het algemeen zeer lovend, en met mijn 30D kom ik dan ongeveer aan een brandpuntsafstand van 27-65mm, wat toch zeer schappelijk is . en vooral de prijs is ook nog aanvaardbaar.

mvg
                          Om van 18-80 dan 17-40 als compromis te nemen vind ik persoonlijk toch wat een grote toegift aan de "tele" (nu ja) kant hoor. 't Is allemaal te zien waarvoor je ze gaat gebruiken hee.
                          Groeten, David

Comment

Er wordt hier weinig gezegd over het beschikbare budget. Als je budget onbeperkt is dan zou ik niet twijfelen en gewoon het allerbeste (duurste) kopen. Een zoomlens is in ieder geval altijd een compromis tov een prime lens.
                            Als je niet wil toegeven op de scherpte en vertekening dan moet je lenzen kopen met een vaste brandpuntsafstand.
                            Als je budget beperkt is en niet gewend bent om met een Hasselblat te fotograferen is de Tamron 28-75/f2.8 een hele goeie lens. Ik heb hem gekocht na het lezen van verschillende testraporten en tevreden mensen hier op BD. Volgens mij heeft die lens een hoge prijs/kwaliteit verhouding (prijs rond de 400 euro)

Comment

Ik heb ( voor alles gestolen werd ... ) de 17-40L, de 50 f1.4, de 70-200L f4 en de 24-105L gehad. Ik moet echt zeggen dat mijn 24-105L zonder twijfel de scherpste foto's opleverde. Fenomenale lens !!!
                              Het zal de eerste zijn die ik opnieuw koop.
                              De IS die erop zit is ook enorm handig !

Jammer genoeg is ie zeer prijzig ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht

mvg
                                Ik heb ermee gefotografeerd. De kleuren waren enorm enorm mooi, maar
                                ik miste wel wat scherpte met deze lens.
                                Als je niet per se erg breed wil gaan zou ik ( als het budget dat toestaat ) toch gaan voor de 24-105.

Comment

Working...
                                X