Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

budgetvriendelijke zoom lens D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • budgetvriendelijke zoom lens D70s

    Om mijn bereik wat te vergroten ben ik op zoek naar een budgetvriendelijke zoom lens voor mijn nikon D70s (nu heb ik enkel de 18-70).
    Ik ben geen pro dus wil ik geen 1000€ uitgeven,het is eerder voor occasioneel gebruik,dus had ik volgende lenzen in gedachte.
    - nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G
    - nikon 70-300 f/4-5.6D
    - Sigma 70-300 mm F4 - 5,6 DG MACRO APO SUPER II
    Is geen topmateriaal maar welke heeft nu de beste prijs/kwaliteitsverhouding?
    Andere sugesties ook welkom,zolang het geen problemen kwa compatibiliteit geeft.Groter dan A4 formaat druk ik zeker niet af eerder kleiner.Alvast bedankt !

  • #2
    Re: budgetvriendelijke zoom lens D70s

    Hoi,

    ik heb de 55-200mm 1:4-5.6G doordat ie standaard bij m'n D50-kit zat. Alhoewel het zeker geen pro-lens is ben ik er toch meer dan tevreden mee.

    Zoals je zelf zei, als je er niet te veel geld tegenaan wilt gooien zou ik je deze in elk geval kunnen aanraden. Zeker te vinden voor 200 eurootjes!

    De andere zijn dan een stuk goedkoper maar ik kan je er geen mening over geven. Maar ze lijken mij in elk geval ook de moeite waard...

    Veel succes met je keuze!

    Bart
    "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
    Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

    Comment


    • #3
      Re: budgetvriendelijke zoom lens D70s

      Ik heb de tamron 55-200mm. Is een budget lens (kunststof vatting) maar één of twee stops dicht verrassend scherp. Google er maar eens naar, en dan zul je een aantal zeer positieve reviews vinden.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: budgetvriendelijke zoom lens D70s

        Ik heb de Nikkor 70-300 F/4-5.6G, dus niet de D versie die duurder is. Ik heb de lens ook aangekocht voor eerder occasioneel telegebruik. Wat dat betreft voldoet dit lenske. Het is geen topper, in het bereik 70-200mm zeker bruikbaar, in het bereik tussen 240 en 300mm vind ik ze eerder wat soft, maar door het diafragma wat dicht te doen naar F/8, bekom je behoorlijke resultaten in het bereik voorbij 240mm, toch bij voldoende licht of op statief. Voor de prijs, zeker tweedehands, is het een behoorlijke lens, maar je mag niet verwachten dat je dezelfde kwaliteit krijgt dan een pro-lens.
        Hoe de Nikkor 70-300 presteert tegenover de andere objectieven die je hier aanhaalt weet ik echter niet.

        Comment


        • #5
          Re: budgetvriendelijke zoom lens D70s

          In plaats van een Nikon 70-300D of G zou je ook een tweedehands 70-210 kunnen kopen - die meestal voor 100 tot 150 euro verkocht worden. Ik heb ooit een Nikon 70-300G na een week terug verkocht na een vergelijkende test met mijn 70-210. Bij f8 is een 70-300G best wel OK maar in ons belgenlandje heb je niet altijd licht genoeg om een tele zo veel af te stoppen.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment

          Working...
          X