Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

    Das 13.9 zoom!

    Compatible Mounts: Canon AF, Nikon AF-D, Pentax AF, and Sony (Konica Minolta)
    Maximum Mag. Ratio: 1:3.5 (at f=250mm, MFD 0.45m) --> geen rasechte macro dus
    flickr

  • #2
    Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

    je mag ze hebben...

    Comment


    • #3
      Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

      Ik moet ze niet hebbe, ik breng jullie op de hoogte
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

        Ah, bedankt dan hé, in naam van al die anderen.

        Comment


        • #5
          Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Ah, bedankt dan hé, in naam van al die anderen.
          U sarcasme kunnen we wel missen als kiespijn.

          Zo niet, bedankt!
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

            Heel knap maar ik moet het nog zien. 18-200 geeft ook al (ongeacht of het Nikon, Tamron of Sigma is) topprestaties in het verre bereik, ik vraag me dan ok echt af wat het nut is van een extra 50 beroerde milimeters.
            Ik heb hier een oude mf telelens van een paar tientjes en die maakt aanzienlijk betere foto's.
            Licht gewicht en tele gaan niet samen wat vasthouden betreft, dus uit de hand wordt het knap bedenkelijk en er gaat natuurlijk niemand een 18-250 pipo lens kopen om daarnaast een degelijk statief te moeten sjouwen.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Heel knap maar ik moet het nog zien. 18-200 geeft ook al (ongeacht of het Nikon, Tamron of Sigma is) topprestaties in het verre bereik, ik vraag me dan ok echt af wat het nut is van een extra 50 beroerde milimeters.
              Ik heb hier een oude mf telelens van een paar tientjes en die maakt aanzienlijk betere foto's.
              Licht gewicht en tele gaan niet samen wat vasthouden betreft, dus uit de hand wordt het knap bedenkelijk en er gaat natuurlijk niemand een 18-250 pipo lens kopen om daarnaast een degelijk statief te moeten sjouwen.
              Ik zie het probleem niet...
              Zelf gebruik ik regelmatig een lichtgewicht 100-300, nooit een statief mee, en dat werkt gewoon uitstekend.
              Hoe de kwaliteit van die laatste 50mm zal zijn; tja, dat is natuurlijk bij voorbaat met een vraagteken. Maar ook hiervoor zal wel weer een publiek zijn, vermoed ik.
              Last edited by K-2; 16 september 2006, 12:39.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

                Volgens mij worden die dingen op de markt gebracht voor mensen die van een super-zoom bridge camera komen, een enorm zoombereik in een relatief compact geheel. Er zal wel een vraag zijn naar dit soort objectieven. Nu goed, gewoonlijk doe ik geen uitspraken over een lens (noch goede, noch slechte) zonder er eerst resultaten van gezien te hebben, dus ook nu zal ik dat niet doen, hoeveel twijfels ik daar ook over heb.

                Comment


                • #9
                  Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

                  Ik kijk uit naar de eerste reviews van deze lens. Voor een huis-tuin-keuken fotograaf, zoals mezelf , is dit wel een goed alternatief. Gedaan met het gesleur met andere lenzen en geen probleem met stof op de sensor (agv lenswissels). Ik fotografeer vooral uitstapjes, leuke dingen in familiekring, feestjes, en vooral mijn kinderen. Ik ben geen freak en wil dat ook niet worden. Ik wens vooral leuke scherpe fotootjes te trekken die van beter kwaliteit zijn dan die gemaakt met een compact digitaaltje. Ik denk dus dat ik voldoe aan het profiel van de koper van de Tamron AF18-250mm lens

                  Last edited by Peter K; 7 januari 2007, 11:03. Reden: fotootje toegevoegd
                  Homo Sapiens Pentaxiensis

                  Comment


                  • #10
                    Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                    Voor een huis-tuin-keuken fotograaf, zoals mezelf , is dit wel een goed alternatief. Gedaan met het gesleur met andere lenzen en geen probleem met stof op de sensor (agv lenswissels). Ik fotografeer vooral uitstapjes, leuke dingen in familiekring, feestjes, en vooral mijn kinderen. Ik ben geen freak en wil dat ook niet worden. Ik wens vooral leuke scherpe fotootjes te trekken die van beter kwaliteit zijn dan die gemaakt met een compact digitaaltje. Ik denk dus dat ik voldoe aan het profiel van de koper van de Tamron AF18-250mm lens
                    Zonder denigrerend te willen doen, heb jij volgens mij het profiel om een bridge-toestel te kopen.

                    Zelf heb ik een 18-200 van Tamron gehad. Gekocht net voor ik op reis vertrok en bij terugkomst direct terug verkocht. Ideaal voor tijdens bergachtige wandelingen waarbij je zo weinig mogelijk gewicht meeneemt en waar lenzen wisselen op aan de rand van een afgrond niet aangewezen is. Deze foto's zijn daar trouwens ook met die Tamron gemaakt: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=138108.

                    Los van de wat beperkte lichtsterkte en de nogal trage focus, vind ik vooral de vervorming op 18 mm wat storen (sterke tonvorming) en ik vrees een beetje dat dat laatste er niet beter op gaat worden nu het bereik nog wat vergroot werd. We zullen de tests moeten afwachten...


                    seppuku.

                    Comment


                    • #11
                      Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

                      Seppuku, bedankt voor je reactie. Ik heb bewust niet gekozen voor een bridge-toestel. Ik vond de Pentax K100D een prima starttoestel. Zodra ik het fotograferen goed onder de knie heb, wil ik zeker investeren in betere lenzen dan de standaard meegeleverde Pentax 18-55 mm lens. Met een bridge-toestel zit je voor altijd gevangen aan de dezelfde lens.
                      Ik heb de foto's bekeken die je hebt gemaakt met de Tamron 18-200 en ik vind ze schitterend! Ik zou apetrots zijn indien ik met zo'n mooie kiekjes van een vakantie mag terugkeren
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

                      Comment


                      • #12
                        Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

                        Die extra 50 mmm zullen je geen aanzienlijk voordeel opleveren, ik zou mijn keuze beperken tot een goede 18-200.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: NEW: Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

                          Gisteren stond dit objectief in de prijslijst van Konijnenberg, vandaag al weer niet meer. Foutje? De launch is tenslotte voor februari.

                          In ieder geval hij stond er voor België aan €456.55
                          Aangezien het alweer terug verdwenen is hoeft dat natuurlijk ook niet te kloppen, maar waarschijnlijk zal de prijs wel in die regio liggen.

                          Dan weet je dus wat die extra 50mm gaan kosten hé.
                          http://www.redbubble.com/people/zgallery
                          http://www.zgallery-art.com
                          http://travel.zgallery-art.com

                          Comment

                          Working...
                          X