Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

krasjes op coating

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• krasjes op coating

in hoe verre zullen kleine krasjes op de coating van een lens
    de kwaliteit van het beeld beïnvloeden?
    ik bedoel: allicht gaan die krasjes niet zichtbaar zijn op het beeld
    maar zullen die geen stoorzender gaan spelen als het op reflecties en zo aankomt?
    of dien ik me daar niet echt zorgen om te maken?

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Re: krasjes op coating

volgens mij heeft dit weinig of zelfs geen enkele invloed, tweedehands zal ze wel wat minder waarde gaan hebben.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

ik sluit mij aan bij de visie van RDB. Voor je beelden van geen belang, tweedehands daarentegen...
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dat vraag ik me dan altijd af als ik zoiets zie staan: Waarom heeft een krasje geen negatieve invloed op het beeld? In de coating kan ik me nog voorstellen, maar vaak wordt er ook gezegd dat er een krasje in het glas zit dat je niet terug zult vinden op de foto. Vreemd, want je zult toch een lichtbrekening in zo'n krasje krijgen, of zit ik er nu naast?

Groet,
        Mischa
        Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Beetje chinese inkt overwrijven en klaar is kees, je verliest alleen een paar hondersten van een stop licht.

Comment

Neem gewoon de proef op de som, zonder het objectief te beschadigen dan. Neem een 100 mm objectief. Houdt je vinger er voor, kijk door de zoeker, geen vinger te zien. En als je mijn vingers kent, heel wat groter dan een krasje.
            Als er veel licht op een vinger valt, zie he het beeld wel zachter worden. En een klein krasje maakt het beeld ook zachter, maar dat is niet echt terug te vinden.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Zelfde verhaal als bij reinigen lens (stof in lens)

hoi ik heb hier een lens van canon 28-135 met beeldstabilisatie waar stof binnen in de lens zit! is dit te reinigen ? en waar kan ik dit laten doen? iemand een idee van de prijs? lens werkt nog heel goed en scherp daarom ook dat ik ze niet wil wegdoen (er zit enkel wat storend stof in de weg) alvast bedankt

Comment

bedankt hoor allemaal,
                ik denk dat ik dan bijna mijn tweede L binnen heb
                'k hou jullie op de hoogte ...
                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
                X