Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 f2.8 DG en NIET-DG versie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200 f2.8 DG en NIET-DG versie

Hey folks...

ik heb hier voor 600€ een Sigma 70-200 f2.8 2de hands gekocht. Maar nu blijkt het een niet DG versie te zijn.

Mijn vragen zijn dan hetvolgende:

- wat is het grote verschil tussen de 2 versies?
    - is het kwalitatief een grote stap?
    - heb ik teveel betaald?

incl met de prijs een cokin uv filter MC

thx for the reply's

lolo
    C'est moi le maître de la forêt noire
    Canon 350D - Sigma 18-50/f2.8 EX DC - Sigma 70-200/f2.8 EX HSM - Canon Speedlight 580 EX II

Re: Sigma 70-200 f2.8 DG en NIET-DG versie

maitre lolo,
    de laatste tijd is hier veel heen en weer gegaan over dg of non-dg.
    kijk maar eens ruistig rond.
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Het enige verschil tussen beide versies is een andere coating. Dit zou de flarebestendigheid verbeteren. Ik zeg wel 'zou' want het is nog nooit onafhankelijk bewezen dat er een verschil is. In de praktijk zijn beide versies equivalent en ga je geen verschil merken.
      Maar zo'n dingen moet je op voorhand vragen (als het je stoort)

Oorspronkelijk geplaatst door maitre Lolo Bekijk bericht
      Hey folks...

ik heb hier voor 600€ een Sigma 70-200 f2.8 2de hands gekocht. Maar nu blijkt het een niet DG versie te zijn.

Mijn vragen zijn dan hetvolgende:

- wat is het grote verschil tussen de 2 versies?
      - is het kwalitatief een grote stap?
      - heb ik teveel betaald?

incl met de prijs een cokin uv filter MC

thx for the reply's

lolo
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

wel euh... om eerlijk te zijn heb ik in alle euforie daar niet meer op gelet...

ik had al vele revieuws gelezen en wist dus ook dat er een dg versie was. maar als ik die gekocht heb ben ik da natuurlijk helemaal vergeten... nu ja...

maar bhon als je me verteld dat ze eigelijk hetzelfde zijn heb ik nog geen slechte koop gedaan
        Canon 350D - Sigma 18-50/f2.8 EX DC - Sigma 70-200/f2.8 EX HSM - Canon Speedlight 580 EX II

Comment

Als de lens prima in orde is en je hebt er een goede UV filter bij, dan denk ik dat je een vrij redelijke prijs betaald hebt. Had misschien een paar euro lager gekund, maar wat is een paar euro op een mensenleven .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

vandaag toevallig van een verkoper gehoord dat de DG versie niet zo scherp is als de niet DG versie.
            Was me gaan informeren voor een 2x converter en dit werd me afgeraden

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

dan heb ik eigelijk nog een goede koop gedaan... had voor later een x2 tc in gedachte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                vandaag toevallig van een verkoper gehoord dat de DG versie niet zo scherp is als de niet DG versie.
                Was me gaan informeren voor een 2x converter en dit werd me afgeraden

mir
                Als ik als moest vertellen wat ik van verkopers al gehoord heb ligt de helft van het forum hier in een deuk van het lachen. Vooral in die ketens is het onvoorstelbaar wat sommige van die gasten uitkramen.
                fotosite

Comment

Maar van een 1,4x Sigma EX converter zul je meer tevreden zijn met dit type lens dan van 2x. Verder is de lens zeer goed.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                    Als ik als moest vertellen wat ik van verkopers al gehoord heb ligt de helft van het forum hier in een deuk van het lachen. Vooral in die ketens is het onvoorstelbaar wat sommige van die gasten uitkramen.
                    Kan maar zeggen wat die verkoper verteld he.
                    Is geen verkoper van een keten maar is één van onze hofleveranciers hier

mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

De oudere Sigma versies 70-200 zijn inderdaad een betere koop dan de nieuwe Sigma 70mm f2.8 Macro EX DG Canon AF of Nikon AF.

En er zijn veel 70-200 lenzen die al DG zijn maar waar het niet op stond vermeld.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Kan maar zeggen wat die verkoper verteld he.
                        Is geen verkoper van een keten maar is één van onze hofleveranciers hier

mir
                        Ik wil natuurlijk niet veralgemenen, alleen sta ik er soms van versteld wat sommige van die verkopers uit hun voeten slaan.
                        Geven een "deskundige" uitleg over een D50 en tien minuten later etaleren ze dan hun kennis over een wasmachine
                        't Is idd een ander verschil als je een uitleg krijgt van iemand die met kennis van zaken spreekt, zoals bv de hofleveranciers hier, maar zoals gelukkig ook een paar mensen in de fotovakhandel die met hun vak begaan zijn en weten waarover ze klappen.
                        fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                          De oudere Sigma versies 70-200 zijn inderdaad een betere koop dan de nieuwe Sigma 70mm f2.8 Macro EX DG Canon AF of Nikon AF.
                          Vraagje: waar zit dan voor jou het voornaamste verschil tussen de EX, EX DG en EX DG Macro ?
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                            En er zijn veel 70-200 lenzen die al DG zijn maar waar het niet op stond vermeld.
                            Kan dat ergens geverifieerd worden ?
                            Via serienr op de lens ofzo ?

Thanx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                              Kan dat ergens geverifieerd worden ?
                              Via serienr op de lens ofzo ?

Thanx
                              Sigma heeft eerst de oude lensomhulsels opgebruikt, maar er wel de DG versies ingestopt. Dit was het geval bij de 150mm, 50-500, 70-200 en 70-300
                              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Working...
                              X