Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sportfotografie

Hallo forum,

Graag zou ik een advies krijgen over het volgende:
    Ik fotografeer graag en zeer vaak bij sportevenementen. Dat doe ik met de canon 350D me als lens: Canon EF 55-200mm F/4.5-5.6 USM II. Dit schiet ondertussen zeer tekort

Ik twijfel nu over de Canon EF 70-200mm F/2.8 L USM of de Sigma 70-200mm F/2.8 EX DG

Wat zijn de verschillen en welke keus is de beste. Ik fotografeer ook binnensporten.

Re: Sportfotografie

Sportevenementen zijn er in diverse soorten
    Voor voetbal ga je de 200mm waarschijnlijk als kort ervaren. Voor andere sporten is een 70-200 dan weer uitstekend, en voor nog andere gebeurtenissen is de 70mm soms al te lang.
    Ikzelf gebruik de 70-200 2.8 EX van Sigma, weliswaar op een Nikon D200 waarop deze lens uitstekend presteert : snel en scherp.
    Ik heb nu al wel gehoord dat ze op Canon bodies minder snel zou zijn ??
    Het prijsverschil tussen een Canonlens en een Sigma lens is ook beter te overbruggen dan het prijsverschil tussen een Sigma en een Nikkor
    fotosite

Comment

Gebruik de Sigma voornamelijk voor badmintonfoto's.

Nog geen probleem gehad met de snelheid tot nu toe. en de prijs was voor mij toch ook de belangrijkste reden om voor Sigma te kiezen ipv Canon.

Voordien gebruikte ik wel een 300D en ben recentelijk overgeschakeld naar 30D maar heb nog geen nieuwe sportfoto's getrokken. Het seizoen begint nog maar net.

Als je wilt kun je wel wat foto's bekijken op http://www.everbergse.be

Mvg

Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

[QUOTE=elsan;1111481]Sportevenementen zijn er in diverse soorten
        Voor voetbal ga je de 200mm waarschijnlijk als kort ervaren. Voor andere sporten is een 70-200 dan weer uitstekend, en voor nog andere gebeurtenissen is de 70mm soms al te lang.QUOTE]

Ik fotografeer met name traithlon en hardloopwedstrijden maar wil ook eens gaan kijken bij (indoor) atletiek komende periode. Het is vor mij belangrijk dat de AF zeer snel is en dan zou de Canon winnen begrijp ik?

Comment

Ik fotografeer met name traithlon en hardloopwedstrijden maar wil ook eens gaan kijken bij (indoor) atletiek komende periode. Het is vor mij belangrijk dat de AF zeer snel is en dan zou de Canon winnen begrijp ik?
          Ik kan natuurlijk niet vergelijken, heb alleen de Sigma en een Nikon camera, maar ik meen al gelezen te hebben dat de Sigma minder snel is op Canon dan op Nikon. In elk geval moet je zeker naar een 2.8 lens voor die indoorfotografie. In de Topsporthal in Gent durf ik er wel eens een Sigma 1.4 EX converter tussen zetten, zeker op grote wedstrijden (dan laten ze al eens wat meer lampen branden om de tv en de pro's niet in het harnas te jagen )
          Voor stratenlopen, veldlopen en pistewerk buiten zit jemet de 70-200 prima. Naar een werpersmeeting pak ik wel de 50-500 mee. Kan ik een eindje afstand bewaren .

Dit weekend gemaakt met de Sigma 70-200 EX en de Nikon D200 in niet altijd gemakkelijke omstandigheden : hard licht, kort na de middag en de aankomst in volle tegenlicht

fotosite

Comment

Is de Canon 70-200/4,0 te gebruiken voor sportfotografie? Of is die 4,0 een struikelblok? Het prijsverschil met de 2,8 is aanzienlijk
            Monkey business
            [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
              Is de Canon 70-200/4,0 te gebruiken voor sportfotografie? Of is die 4,0 een struikelblok? Het prijsverschil met de 2,8 is aanzienlijk
              Buiten wel, indoor ga je tekortkomen in mijn ogen. Niet lichtsterk genoeg.
              fotosite

Comment

Ik wil juist die 2.8 omdat je met donker weer ook snel tekort komt bij sportfotografie. Ik hou liever wat over. Het prijsverschil is wel aanzienlijk maar ik denk toch wel dat ik dat nodig heb. Maar goed nu nog: sigma of canon. Ik ben er nog niet uit.........

Comment

De canon is voor de rest van je leven, als je dat wilt, de sigma tot je een nieuwe body koopt.
                  Mijn exemplaar is al ±12 jaar en werkt nog steeds op alle recente body's

Mvg

Luc
                  Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip Bekijk bericht
                    De canon is voor de rest van je leven, als je dat wilt, de sigma tot je een nieuwe body koopt.
                    Mijn exemplaar is al ±12 jaar en werkt nog steeds op alle recente body's

Mvg

Luc
                    Vind ik nogal een boude uitspraak : waarom zouden de Sigma EX lenzen maar een korte levensduur hebben ? Kan je dit argumenteren met concrete gegevens ??
                    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                      Vind ik nogal een boude uitspraak : waarom zouden de Sigma EX lenzen maar een korte levensduur hebben ? Kan je dit argumenteren met concrete gegevens ??

Ik helemaal niets tegen sigma, hier staat er ook nog eentje in de kast (75-300 mm) deze werkt enkel op mijn EOS 100, bij aanschaf van de volgende body's EOS 5, EOS 1, 20d en 1D kon ik het vergeten daar waar mijn 28-70 f/2.8 en 70-200 f/2.8 en nog vele andere nog steeds werken.

Mvg
                      Luc
                      Nieuwe website

Comment

Ik helemaal niets tegen sigma, hier staat er ook nog eentje in de kast (75-300 mm) deze werkt enkel op mijn EOS 100, bij aanschaf van de volgende body's EOS 5, EOS 1, 20d en 1D kon ik het vergeten daar waar mijn 28-70 f/2.8 en 70-200 f/2.8 en nog vele andere nog steeds werken.

Mvg
                        Luc
                        Heeft niks te maken met bouwkwaliteit maar met compatibiliteit. Ik meen me trouwens te herinneren dat het voornamelijk Canon zelf was die er voor gezorgd hebben dat veel oude Canonlenzen vandaag niet meer gebruikt kunnen worden op digitale camera's, of ben ik daar nu helemaal verkeerd ???
                        Punt is dat het nogal cru is om te laten uitschijnen dat de Sigmalenzen en dan voornamelijk de EX lijn waarover in dit draadje sprake, van een dergelijke kwaliteit zijn dat ze je body niet zouden overleven en dit terwijl de levensduur van een body bij intensief gebruik nu niet bepaald lang is.
                        fotosite

Comment

Dit is simpelweg onzin. Mijn 20 jaar oude Sigma schuifzoom werkte perfect op een 7D, en dat geldt blijkbaar ook voor anderen.
                          Misschien eens navragen bij Canon wat ze hebben uitgespookt om ervoor te zorgen dat oudere lenzen niet op nieuwere body's gaan...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wijnand Bekijk bericht
                            Maar goed nu nog: sigma of canon. Ik ben er nog niet uit.........
                            Probeer beide eens uit. Het is niet omdat de Sigma op jouw Canon misschien iets trager is, dat ze ook té traag zou zijn. Jij bent de beste om dat voor jezelf te beoordelen. Als je de snelheid OK vindt, dan zou ik ze met een gerust gemoed kopen.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb in het verleden nogal wat problemen gehad met Sigma inzake mechanische kwaliteit. De rubber (scherpstelling) kwam los na een jaar, de zwarte ZEN-finish lak ook. De lenzen waren na verloop van tijd (2 à 3 jaar) niet meer klikvast (28-70/2.8 en 70-200/2.8) op de camera.
                              Ik spreek wel van zo'n 10 jaar terug, maar ik heb sedertdien nooit geen Sigma meer gekocht. Met mijn merkgebonden lenzen (Nikon) heb ik tot dusver nog geen problemen ondervonden. Mijn 50/1.8 AF is ondertussen al zo'n 18 jaar oud...
                              Ik vertel alleen uit mijn eigen ervaring, het kan zijn dat ik pech heb gehad.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                              X