Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150/2.8 macro (voor Nikon) uitproberen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 150/2.8 macro (voor Nikon) uitproberen?

Dag BD'ers,
    Is er iemand die een Sigma 150/2.8 macro heeft, in Nikon vatting, waar ik eens naartoe zou mogen komen om die lens eens uit te proberen? Liefst in het Antwerpse...
    Als "wederdienst" kan ik mijn gerief meebrengen (o.a. 85/1.4 en wat andere toffe lenzen). Ik zou mijn Nikon 105 macro en 180/2.8 eventueel willen vervangen door die ene lens maar dan wil ik wel zeker weten dat ze ten minste in de buurt komt qua kwaliteit...
    Ook ervaringen van mensen die de Sigma zelf vergeleken hebben met bv. de Nikon 105 blijven welkom .
    Alvast bedankt!
    Kris

Re: Sigma 150/2.8 macro (voor Nikon) uitproberen?

Je mag de mijne best proberen, is alleen wel ruim een uur rijden.
    Ik woon in Den Haag.
    Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
      Je mag de mijne best proberen, is alleen wel ruim een uur rijden.
      Ik woon in Den Haag.
      Bedankt voor het aanbod ! Spijtig is Den Haag inderdaad wat ver (en ik heb nu niet veel tijd). Tevreden van die lens?

Comment

Meer dan tevreden. Dit is echt een toplens. Haarscherp en hij voelt ook zeer degelijk aan. Je zult er zeker geen spijt van krijgen.
        Als je hem alleen voor macro gaat gebruiken zou je ook nog over de 180mm na kunnen denken. Dezelfde kwaliteit maar net iets meer werkafstand.
        Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
          Meer dan tevreden. Dit is echt een toplens. Haarscherp en hij voelt ook zeer degelijk aan. Je zult er zeker geen spijt van krijgen.
          Als je hem alleen voor macro gaat gebruiken zou je ook nog over de 180mm na kunnen denken. Dezelfde kwaliteit maar net iets meer werkafstand.
          Klinkt goed! Ik heb trouwens ondertussen een paar foto's van jou gezien die met deze lens gemaakt zijn vermoed ik, knap!!!
          Ik zou de Sigma ook voor algemene fotografie willen gebruiken, voor alles waar ik nu mijn Nikon 180/2.8 voor gebruik. Da's echt een superlens, maar de macro + de 180 meesleuren is niet altijd handig.

Comment

Dan zou ik voor de 150 gaan. Ik gebruik 'm ook voor kort telewerk.
            Ook dan presteert hij bijzonder goed.
            Kijk maar eens bij mijn topic "jonge Canadese ganzen". Die zijn ook met deze lens gemaakt.
            Van alles...

Comment

http://www.pbase.com/cameras/sigma/1...x_dg_macro_hsm

Gr kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Kan iemand met ervaring met deze lens zeggen of deze lens een beetje snel focust. Ik zie dat hij HSM heeft, maar het is natuurlijk een macro-lens. Hoe verhoudt deze lens zich tot bijvoorbeeld een budget telelens qua focussnelheid (zonder AF-S/HSM dus)?
                D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

Comment

trage AF, tis een macrolens hé
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Je mag wel niet vergeten dat je een 225mm/2.8 hebt op je D50. Wat Hellcat zegt is juist, macrolenzen hebben traditioneel een veel tragere AF omdat op dit vlak MF meer gebruikt wordt.
                    Het is dus wikken en wegen hé. Moet het een allround-lens zijn dan is die AF misschien een punt. Maar heb je wel een supersnelle AF nodig? Tussen snel en supersnel is er vaak slechts een klein verschil!
                    Wil je macro doen dan is dit de lens die je hebben moet!

Comment

De AF van deze lens is toch best wel snel te noemen.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

...bovendien is er de schakelaar om te switchen ts. kortbij en veraf opnamen, zodat de AF dan wél redelijk snel werkt.

Indien voor het volledige focusbereik gekozen wordt, dan duurt het natuurlijk even om van 38cm tot oneindig te focussen...

Beslist een échte aanrader!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                          Dag BD'ers,
                          Is er iemand die een Sigma 150/2.8 macro heeft, in Nikon vatting, waar ik eens naartoe zou mogen komen om die lens eens uit te proberen? Liefst in het Antwerpse...
                          Als "wederdienst" kan ik mijn gerief meebrengen (o.a. 85/1.4 en wat andere toffe lenzen). Ik zou mijn Nikon 105 macro en 180/2.8 eventueel willen vervangen door die ene lens maar dan wil ik wel zeker weten dat ze ten minste in de buurt komt qua kwaliteit...
                          Ook ervaringen van mensen die de Sigma zelf vergeleken hebben met bv. de Nikon 105 blijven welkom .
                          Alvast bedankt!
                          Kris
                          Is Turnhout te ver? Laat maar iets weten.
                          Ik gebruik de 150 al een tijdje, lekker scherp en een snelle focus.
                          Kortom een heerlijke lens.
                          Geen macro maar wel mooi portretje: http://tomlemmens.fotopic.net/p31166599.html

Grt
                          Tom

Comment

Bedankt voor de tips allemaal .
                            Ik heb ondertussen de lens gescoord en kan dus beginnen spelen. De AF vind ik toch zeker niet traag hoor.
                            Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                              Bedankt voor de tips allemaal .
                              Ik heb ondertussen de lens gescoord en kan dus beginnen spelen. De AF vind ik toch zeker niet traag hoor.
                              Kris
                              Veel succes en laat de resultaten maar eens zien.

grt

Comment

Working...
                              X