Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reinigen lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• reinigen lens

hoi

ik heb hier een lens van canon 28-135 met beeldstabilisatie waar stof binnen in de lens zit!

is dit te reinigen ? en waar kan ik dit laten doen?

iemand een idee van de prijs?

lens werkt nog heel goed en scherp daarom ook dat ik ze niet wil wegdoen (er zit enkel wat storend stof in de weg)

alvast bedankt voor de info

mvg

nonkelween
    Canon eos 300 KIT - Canon 300D KIT - Canon 28-135 IS USM - Sigma 105 macro - Canon 70-200/4l

Re: reinigen lens

Het lijkt me sterk dat je deze stofjes kan zien op een foto. Het stof dat je ziet op de foto's zal eerder afkomstig zijn van de sensor. Gewoon laten zitten zou ik zeggen.

Mvg

Comment

nonkelween, van waar ben je?
      anders kan ik je enkele adressen geven in het gentse
      waar ze zoiets wel doen.

mm

ps: check eens je pm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Wat stofjes in een lens kan normaal gezien geen kwaad, tenzij het van het slechte teveel wordt natuurlijk, vooreerst zit er in je lens geen enkel glaselement dat scherp tekent op zijn eigen oppervlak, ze hebben allemaal een eigen brandpunt, en dat ligt altijd een stuk vóór dat glas, waardoor je een stofje eigenlijk niet scherp kan afbeelden, ten tweede mag je je niet laten misleiden door hetgeen je ziet in je lens, dat kan namelijk (afhankelijk van waar het zit veel groter tonen dan het in werkelijkheid is, veel van de glaselementen in je lens hebben namelijk een vergrotende eigenschap, als je het ziet op je foto's, zal dit zijn onder de vorm van een donkere uitdeinende vlek, maar dat is zeer onwaarschijnlijk, ik zou mij er niet zo gauw zorgen over gaan maken, het moeten reeds grote dingen zijn voor je ze kan gaan zien.
        Doe eens de test, en leg een tandenstoker op je frontlens, en kijk wat je ziet door je zoeker, kijk ook eens langs de voorkant binnen in je lens, bij sommige zijn daar ferme vijzen te zien, die eigenlijk maar miniscule vijsjes zijn.
        Stof op je sensor daarentegen bedekt reeds gauw enkele pixels, daar één pixel van Bv. een Nikon D200 10 megapixelcamera maar een oppervlakte van ongeveer 0,000036 mm² heeft Daar deze dan nog op het filterglaasje ligt zal zelfs dat stof zich nog in het onscherpe gebied bevinden, daarom zie je het best op het kleinst instelbare diafragma, (grootste scherptediepte).
        Last edited by Guest42; 15 september 2006, 08:28.

Comment

Voor de prijs van 77,50 Euro kunt dat laten reinigen bij ETB.

Electronic Trading Benelux BV
          Gewenten 43 - Postbus 1720
          4704 RE ROOSENDAAL

T: +31(0)165 - 85 05 00
          F: +31(0)165 - 85 05 99

E: info@etbvas.nl - Algemene info VAS
          E: info@etbass.nl - Algemene info ASS
          E: servicedesk@etbass.nl - Helpdesk
          E: parts@etbass.nl - Canon onderdelen/handleidingen
          E: cps@etbass.nl - Canon professional Service
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment