Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hama zonnekap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hama zonnekap

Hallo,

ik zie net dat ze bij pixmania rubberen zonnekappen verkopen van Hama in verschillende filtermaten. Zijn er mensen die hiermee goeie/slechte ervaring hebben? En wat is 'in elkaar grijpend', is dit beter dan met schroefdraad?
    Alvast bedankt voor antwoord!

voorbeeld:
    http://www.pixmania.be/be/nl/167187/...ek-schroe.html
    Last edited by Mr_Blonde; 4 september 2006, 18:27. Reden: URL erbij gezet
    Zen

Re: Hama zonnekap

"In elkaar grijpend" zie ik nergens staan?

Wel "inner thread", dat is binnendraad, schroefdraad aan de binnenzijde zoals op de lenzen voor een filter op te schroeven of een lenskap op te klikken.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      "In elkaar grijpend" zie ik nergens staan?

Wel "inner thread", dat is binnendraad, schroefdraad aan de binnenzijde zoals op de lenzen voor een filter op te schroeven of een lenskap op te klikken.
      mijn voorbeeld was met schroefdraad, hier zie je er een 'in elkaar grijpend'
      Zen

Comment

Dat zou ik in normaal nederlands "invouwbaar" noemen, een eigenschap die 99% van de rubberen zonnekappen volgens mij hebben. Ik heb nog diverse liggen, voor welke lens/diameter zoek je iets?
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

ok, dat heeft dus niks te maken met de manier waarop je die aan de lens vastmaakt..
          ik zoek er 2 voor 58mm en 1 voor 52mm (canon)
          Zen

Comment

Bij iedere zonnekap is het belangrijk voor welk type lens (groothoek, standaard tele enz).
            welke schroefdraad in combinatie met welk brandpunt?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

goed, 2x voor een 18-55 en 1x voor een 50mm
              Zen

Comment

18-55 zou een WIDE zonnekap nodig hebben, met de meeste rubberen modellen krijg je echt vignettering.
                Er bestaan ook rubberen wide zonnekappen, ik heb er zelf eentje over van 67mm (nieuw) en eentje in gebruik van 72mm, kleinere maten heb ik eigenlijk nooit gezien.
                Op je 50mm lens doet een rubberen zonnekap het uitstekend. Ik heb een keer enkele nieuw gekocht om wat voorraad te hebben (rubber wil na een paar jaar gebruik nog wel eens scheuren). PM me maar als je er eentje zou willen overnemen.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Working...
                X