Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10-22 van Canon voor binnen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 10-22 van Canon voor binnen ?

Hello,

een vraagje ... ik heb nu een 17-55 2.8 IS die ik meestal gebruik op mijn 350D, maar ik dacht ondertussen ook aan een 10-22 van Canon.

Ik zou deze lens vooral gebruiken om auto's te fotograferen, maar is deze lens lichtsterk genoeg om auto's in een hal te fotograferen, zonder spots op de wagens. Ik veronderstel dat events zoals het autosalon wel zullen lukken, maar de iets minder grootse events zijn altijd nogal donker binnen.

Het plafond is meestal ook te hoog om bounced flash te gebruiken, eventueel een witte cover zoals LumiScape gebruiken, of een monopod ?

Johan

Re: 10-22 van Canon voor binnen ?

Ik beschik zelf over deze lens, maar dat lijkt me in dit geval niet erg relevant om je vraag te kunnen beantwoorden. Ik neem aan dat je al regelmatig met je 2.8 IS lens fotos hebt gemaakt onder deze omstandigheden? Dan kun je toch gewoon kijken wat je sluitertijden waren, en dan doorrekenen of dat genoeg gaat zijn voor een 3.5-4.5 lens? Je bent ongeveer 3 stops lichtzwakker uit de hand denk ik. Daarbij kun je uitgaan van maximale sluitertijden van ongeveer 1 tiende op 10mm en 1 twintigste op 22mm. Met een monopod kan dat uiteraard nog lager worden. Hou op 10mm rekening met flink wat vervorming.
    Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Misschien zelf eens proberen met uw 17-55 ? Zet de IS af en zet hem op 17mm met F4 en proberen maar..
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

Comment

Ik heb de lens en heb er in Brussel foto's mee genomen binnen van oldtimers.

http://foto.telenet.be/0059925139

Allemaal zonder filts met de 10-22.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Ik heb de lens en heb er in Brussel foto's mee genomen binnen van oldtimers.

http://foto.telenet.be/0059925139

Allemaal zonder filts met de 10-22.

mir
          Ziet er niet slecht uit, als ik de foto's in PhotoShop binnenhaal kan ik wel geen EXIF meer zien, op welke ISO stand heb je deze gemaakt, waarschijnlijk 400 of 800 niet ?

Nu twijfel ik dus of ik eerst voor de 10-22 lens ga of eerst een 400D als 1e body aankoop (en mijn 350D als 2e body ga gebruiken)
          De meeste mensen raden me wel aan om eerst in goed glas te investeren en dan pas een 2e body te kopen ... zijn jullie het daarmee eens ?

Johan

Comment

Lijkt me niet echt de moeite om een 400D bij je 350D te kopen. Wat is het nut daarvan? Koop dan liever een goeie lens.

mvg,
            Michiel
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj Bekijk bericht
              Ziet er niet slecht uit, als ik de foto's in PhotoShop binnenhaal kan ik wel geen EXIF meer zien, op welke ISO stand heb je deze gemaakt, waarschijnlijk 400 of 800 niet ?

Nu twijfel ik dus of ik eerst voor de 10-22 lens ga of eerst een 400D als 1e body aankoop (en mijn 350D als 2e body ga gebruiken)
              De meeste mensen raden me wel aan om eerst in goed glas te investeren en dan pas een 2e body te kopen ... zijn jullie het daarmee eens ?

Johan
              Allemaal genomen op iso 200.Meestal 1/20ste en f4

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                Lijkt me niet echt de moeite om een 400D bij je 350D te kopen. Wat is het nut daarvan? Koop dan liever een goeie lens.

mvg,
                Michiel
                Hello,

ik heb ondertussen de 17-55 2.8 IS, de 70-200 2.8 IS, de originele kitlens (je weet maar nooit dat mijn 17-55 de geest geeft op een kritiek moment, dan kan ik tenminste nog foto's nemen) en de klassieke 50mm 1.8 lens.

Dus ik denk dat de 'goeie lenzen' er ondertussen wel zo'n beetje zijn, wil alleen nog wat meer wide gaan, dus een 10-22 eventueel.
                Ik zou een 400D kopen om de 17-55 op te zetten, en dan met de andere lenzen te wisselen, terwijl de 350D continu met de 70-200 zou uitgerust zijn, om tijdens events niet van lens te moeten wisselen als de wagens het circuit op gaan, er blijven er altijd enkele over op de paddock, en als ik dan de 70-200 erop heb staan, moet ik terug wisselen met de wide lens, en eventueel een 'knal' foto mislopen .

De 400D heeft nu sensorclean, dus 'veiliger' om van lens te wisselen, de 350D zou dan zelden zijn 70-200 nog kwijtraken, dus minder kans op stof.

Leek me een redelijk goed idee trouwens ?

Johan

Comment

Working...
                X