Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoopadvies gevraagd

Het is inderdaad niet makkelijk blijkbaar om juiste lenzen te kiezen (tenzij je veel geld ter beschikking hebt natuurlijk). Zoveel keuze, zoveel verschillende meningen van gebruikers... Je zou er het hoofd soms bij verliezen!
    Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
    http://www.orlik.be

Comment

Kijk, je kan je hele leven al zonder het 28-300mm bereik. Nog even wachten zal dan wel geen kwaad kunnen. Koop uw totaalbereik in stappen aan. Koop nu bv een Tamron 17-50 f/2.8. Dan heb je nu iets van kwaliteit in handen dat ook nog lichtsterk is. De kans dat je die ooit wegdoet is veel kleiner dan als je nu je hele bereik koopt.

Mvg

Comment

Das een goed idee, idd. Zal wat meer sparen voor een lens met f/2.8 en IS.
        Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyvancamp Bekijk bericht
          Ik heb te vlug gekocht, een tamron 18/200 voor nikon.
          prima lens maar lichtsterkte 6 op volledige zoom
          Ik weet nu al dat ik soms te kort kom om met de scherptediepte te werken
          Persoonlijk vind ik een 18-200 absoluut geen foute aankoop. Dit is een lens die zeker haar nut nog zal bewijzen, maar het is natuurlijk zo dat ze niet in alle omstandigheden optimaal presteert. Dat geldt trouwens voor elke lens. Met een 70-200/2.8 of Bigma rond je hals en een rugzak vol andere lenzen erbij ga je ook geen hele week wandelen bij 40° of meer... Met body + 18-200 op zich kan je een weekje stappen veel gemakkelijker overleven .

Ik zou die lens dus niet weg doen, maar misschien nog wel een paar andere daarnaast aanschaffen.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb nog maar net de microbe van het fotograferen te pakken. Momenteel heb ik gewoon een Canon PowerShot S70, maar ik overweeg om een Canon Eos 400 D aan te schaffen.
            Nu heb ik een beetje advies nodig omtrent de lens / lenzen. Wat wil ik? Ten eerste wil ik een zoombereik van ongeveer 28 mm - 300 mm (met 1 of 2 lenzen, maakt niet uit), maar dit voor een budgetvriendelijke prijs.
            Even mijn mening....ik ben ook overgestapt van een powerschot naar een 400D. Je wil wel een groot bereik ineens, en dat zal je meerdere lenzen kosten als je budget beperkt is + je goeie kwaliteit wil.

Ik zou voorstellen dat je eerst eens een Kit koopt om te beginnen, want je mag dat niet onderschatten hoe anders die SLR camera's plots zijn qua gebruik en kwaliteit enzo, laat staan dat je je direct zult moeten bezighouden met de soorten lenzen, ik werd er zelf bijna zot van.
            Je moet je niet zot staren op, dat je misschien wel niet de juiste lens zou kiezen, de standaardlenzen zijn goed om mee te beginnen (zie mijn foto's maar).

Met een kit zal je voorlopig het goedkoopste uitkomen en nadien kun je nog zien wat je er allemaal bij wil naargelang wat je wensen zijn en wat je juist allemaal fotografeert.
            De sigma 18/200 schijnt nog goed te zijn en wordt als kit geleverd met de 400D bij Top-foto, als je echt direct zo'n groot bereik wilt.

Ik heb de 400 met 18/55 gekocht voor 770 euro.

>>>> 400D met 18/200 komen er wel maar pas deze week binnen <<<<

Maar dat is maar mijn mening, ik hoop dat je niet te veel in de war bent.
            Begin niet te veel te gaan twijfelen nu....
            Nog veel succes bij je beslissing.
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
              Je moet je niet zot staren op, dat je misschien wel niet de juiste lens zou kiezen, de standaardlenzen zijn goed om mee te beginnen (zie mijn foto's maar)
              Alhoewel niet akkoord de lenskeuze, moet ik je toch gelijk geven:
              vele beginners moeten in de eerste plaats leren werken met hun toestel en of je dan al dan niet een pracht van een lensje hebt doet er niet toe - de fotos' lijken in de meeste gevalllen toch nergens op (natuurtalenten en overstap van analoog buiten beschouwing gelaten)
              Van zodra je plaatjes iets van niveau halen is de tijd gekomen om degelijk glas aan te schaffen

Alternatieve keuzes zijn natuurlijk ook 35 en 50mm primes; deze bieden naast degelijkheid ook het voordeel (de meesten zien dit als nadeel) dat je leert omgaan met je lens en zijn tekortkomingen, wat meer ruimte laat voor creativiteit ; het moet niet altijd een zoomlens zijn
              Canikon 40D - D200, D300

Comment

Onwaarschijnlijk domme vragen nu :
                1 ) " vast brandpunt ? " betekent dit gewoonweg dat je niet kan in of uitzoomen?

2) En waarom is 200mm= 340mm ? spreken jullie hier over digitaal zoomen ofzo?

3) En en lichtsterkte van 6? dus je kan maar tot f6.0 gaan?

thx
                -M-
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                  1 ) " vast brandpunt ? " betekent dit gewoonweg dat je niet kan in of uitzoomen?
                  inderdaad

2) En waarom is 200mm= 340mm ? spreken jullie hier over digitaal zoomen ofzo?
                  heeft te maken met de "cropfactor". Je sensor is 1,5 maal kleiner dan standaard kleinbeeldfilm. De 200mm van je lens is t.o.v. standaard kleinbeeldfilm, dus je moet vermenigvuldigen met de cropfactor...

3) En en lichtsterkte van 6? dus je kan maar tot f6.0 gaan?
                  inderdaad. en dat betekent al heel snel trage sluitertijden en dus bewegings- en trillingsonscherpte, en beperking van de mogelijkheid om met zeer beperkte scherptediepte te werken.

Comment

EasyGirl,

Ik heb naar de site van Topfoto gekeken en die 400D met de EF-S 17-85 IS lens lijkt mij fantastisch! Alleen zal deze 400D niet met Nederlandstalige handleiding zijn zeker? Das voor mij toch wel een vereiste...

Comment

Ik heb naar de site van Topfoto gekeken en die 400D met de EF-S 17-85 IS lens lijkt mij fantastisch! Alleen zal deze 400D niet met Nederlandstalige handleiding zijn zeker? Das voor mij toch wel een vereiste...
                      Hm..inderdaad zul je het in het duits, frans of italiaans moeten lezen

Top-foto heeft inderdaad interessante aanbiedingen, voor mij tot nu toe de goedkoopste. Denk er aan dat de kit met de 17-85 nog niet binnen is....
                      Je kan wel nog de engelse versie via PDF downloaden?

En anders wachten tot hij in Nederland of belgie uitkomt, maar dan een beetje duurder?
                      Je zult nog schrikken van de prijs denk ik...........................

Groetjes
                      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Working...
                      X