Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Sigma 120-300 f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaringen met Sigma 120-300 f2.8

Ik heb belangstelling voor deze lens en wil hem gaan gebruiken voor sportfotografie (voornamelijk voetbal). Ik heb al een aantal testen gelezen en daar komt hij goed uit. Ik ben vooral op zoek naar ervaringen van mensen die deze lens hebben en gebruiken bij sportfotografie. Hoe snel is de AF? Hoe zijn de prestaties i.c.m. een 1.4 extender van Canon?

gr.
    FS.
    Canon.

Re: Ervaringen met Sigma 120-300 f2.8

Oorspronkelijk geplaatst door Fons Sluiter Bekijk bericht
    Ik ben vooral op zoek naar ervaringen van mensen die deze lens hebben...
    Hellcat hier heeft zo'n kanon -> ik kan je al geruststellen, ie haalt er wondere beelden uit... Contacteer maar...
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Hellcat hier heeft zo'n kanon -> ik kan je al geruststellen, ie haalt er wondere beelden uit... Contacteer maar...
      Greetz, Kariboe
      Dit kan ik bevestigen, die heeft prachtige foto's op z'n website staan

grtz
      Mijn werkjes

Comment

Niet alleen positieve geluiden:

"The Sigma AF 120-300mm f/2.8 EX HSM left some mixed feelings during the test. On paper the performance figures are quite convincing with a generally very good resolution, low distortions, low distortions and low CAs. The build quality is also impressive. However, at least the tested sample suffered from quite hefty field curvature resulting in blurred borders when shooting flat objects. Unless you need the extra speed it may be a better idea to look a bit down the food chain, namely the Sigma AF 100-300mm f/4EX."

Bron: Photozone.
        Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          Greetz, Kariboe
          Kariboe,

de beeldkwaliteit is dik in orde heb ik begrepen. Het gaat mij vooral om de AF snelheid (i.c.m. de 1.4 extender). Hij gaat vooral gebruikt worden bij sportfotografie.

gr.
          FS.
          Canon.

Comment

Gebruik deze lens op een nikonbody. Met 1.4 converter wordt hij wel iets trager en de kwaliteit (bij mij dan toch ) ook wel iets minder. Zelf gebruik ik hem niet voor sport, hoewel die me daar zeer geschikt voor lijkt. De 300mm is denk ik iets minder als 300mm. Met 1.4 converter heb ik een grotere uitsnede dan m'n 80-400 op 400mm. Wat me wel eens gebeurt met deze lens bij bv vliegende vogels is dat de AF heel snel naar de achtergrond duikt wanneer de vogel even uit m'n sensor komt. Dit gebeurt ook bij dynamische AF. Iets waar ik met andere lenzen minder last van heb. Gelukkig zijn voetballers groter dan de meeste vogeltjes...
            Groetjes Edwin
            Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
              Gebruik deze lens op een nikonbody. Met 1.4 converter wordt hij wel iets trager en de kwaliteit (bij mij dan toch ) ook wel iets minder. Zelf gebruik ik hem niet voor sport, hoewel die me daar zeer geschikt voor lijkt. De 300mm is denk ik iets minder als 300mm. Met 1.4 converter heb ik een grotere uitsnede dan m'n 80-400 op 400mm. Wat me wel eens gebeurt met deze lens bij bv vliegende vogels is dat de AF heel snel naar de achtergrond duikt wanneer de vogel even uit m'n sensor komt. Dit gebeurt ook bij dynamische AF. Iets waar ik met andere lenzen minder last van heb. Gelukkig zijn voetballers groter dan de meeste vogeltjes...
              Groetjes Edwin
              Edwin,

bedankt voor de info. Ik heb even op jouw site gekeken....prachtige foto's!!

gr.
              FS
              Canon.

Comment

Hallo,

Ik heb de lens ook (niet DG versie) en mijn bevindingen zijn dat de lens niet merkelijk trager of onscherper is met de 1.4TC (van sigma).
                Ik gebruik ze soms ook met een 2x TC en dan moet ik inderdaad zeggen dat ze wat trager is en wat minder scherp maarja
                Ik had voordien de 50-500 en zelfs mét 2xTC blijft ze sneller en scherper dan de bigma dus voor mij is dat goed
                [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ik heb deze lens ook en ben zeer tevereden. Autofocus is snel en de beelden zijn scherp, ook met 1.4 converter. Met een 2.0 converter wordt het wel wat minder, zowel de scherpte als de snelheid, maar is zeker nog zeer acceptabel.
                  Je praat dan ook over 600mm F5.6 en probeer dat maar eens te vinden voor deze prijs. Voor sport is deze lens zeer geschikt.
                  Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                    Hallo,

Ik had voordien de 50-500 en zelfs mét 2xTC blijft ze sneller en scherper dan de bigma dus voor mij is dat goed
                    Da's eigenlijk wel straffe kost want de bigma staat nu toch ook niet bekend als traag hé

Erwin
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                      Da's eigenlijk wel straffe kost want de bigma staat nu toch ook niet bekend als traag hé

Erwin
                      Bij zon en goed weer zullen ze wel an elkaar gewaagd zijn hoor, maar vanaf dat het iets minder weer is (bewolkt, regen, tegen de avond,...) dan is de 120-300 (met 2xTC hé) zeker sneller dan de 50-500.
                      Mijn bevindingen met mijn lenzen hé, misschien had ik gewoon een trage bigma, maar ik geloof van niet )
                      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                        Bij zon en goed weer zullen ze wel an elkaar gewaagd zijn hoor, maar vanaf dat het iets minder weer is (bewolkt, regen, tegen de avond,...) dan is de 120-300 (met 2xTC hé) zeker sneller dan de 50-500.
                        Mijn bevindingen met mijn lenzen hé, misschien had ik gewoon een trage bigma, maar ik geloof van niet )
                        Ik wil hier zeker niemand aanvallen maar in deze categoriën van lenzen kan je toch niet echt meer spreken van traag hé ??
                        en je hoort mij niet vertellen dat je het verschil in AF niet zal opmerken of horen maar over hoeveel tienden van een seconde spreken we hier dan nog eigenlijk ?? Bestaan er sites of reviews die daar al echt metingen over gedaan hebben ?? Ik vraag het mij toch af

Greetz
                        Erwin
                        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                          Ik wil hier zeker niemand aanvallen maar in deze categoriën van lenzen kan je toch niet echt meer spreken van traag hé ??
                          en je hoort mij niet vertellen dat je het verschil in AF niet zal opmerken of horen maar over hoeveel tienden van een seconde spreken we hier dan nog eigenlijk ?? Bestaan er sites of reviews die daar al echt metingen over gedaan hebben ?? Ik vraag het mij toch af

Greetz
                          Erwin
                          Er zijn snelle lenzen en super snelle lenzen. Ookal heb je een HSM/USM lens, wilt niet zeggen dat hij supersnel is. Met snel scherpstellen bedoel ik ook, correct scherpstellen, niet hunten, ect... Mijn Sigma 150mm is ook HSM, maar een snelle focus heeft hij wel niet. Stil is 'm wel, en vaak ook correct. In feite kan ik dus wel snel scherpstellen met de lens, ookal is zijn focus niet snel.

Comment

Working...
                          X