Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma - Tamron 18-200mm Iemand ervaring mee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma - Tamron 18-200mm Iemand ervaring mee?

Zoals de titel al zegt wie heeft er ervaring met volgende lenzen?

Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC
    of
    Tamron AF 18-200MM F/3.5-6.3 XR Di II

De lens van Nikon 18-200mm is spijtig genoeg geen optie aangezien mijn ventje dit een beetje te duur vind. Ik wou ze wel tweedehands kopen maar kan ze nergens vinden en ik heb ze 1 september nodig aangezien we dan op verlof vertrekken en ik maar 1 lens wil gebruiken zodat ik niet op het strand moet zitten verwisselen.

Dus zou ik voor sigma of tamron willen gaan aangezien deze veel minder duur zijn maar ja waarschijnlijk ook minder goed?

Re: Sigma - Tamron 18-200mm Iemand ervaring mee?

Oorspronkelijk geplaatst door liejevan
    Zoals de titel al zegt wie heeft er ervaring met volgende lenzen?

Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC
    of
    Tamron AF 18-200MM F/3.5-6.3 XR Di II

De lens van Nikon 18-200mm is spijtig genoeg geen optie aangezien mijn ventje dit een beetje te duur vind. Ik wou ze wel tweedehands kopen maar kan ze nergens vinden en ik heb ze 1 september nodig aangezien we dan op verlof vertrekken en ik maar 1 lens wil gebruiken zodat ik niet op het strand moet zitten verwisselen.

Dus zou ik voor sigma of tamron willen gaan aangezien deze veel minder duur zijn maar ja waarschijnlijk ook minder goed?
    Kwaliteit van de foto's zal mijn inziens niet veer verschillen, maar de Nikkor heeft VR ( beeldstabilisator ), de andere lenzen niet, vandaar ook het grote prijsverschil. En ik dacht dat de nikkor ietsje lichtsterker was op 200 mm, namelijk 5.6 ipv 6.3 bij de Sigma en de tamron
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Hoe noodzakelijk is die VR ?

Ik ben van't weekend gaan horen bij de fotograaf hier in de buurt en de prijs die hij me gaf voor de Nikon 18-200 was 549€ aangezien ze op het internet allemaal rond de 700€ staan met VR veronderstel ik dat die lens zonder VR is.

Comment

Ik gebruik zelf de TAMROM en een collega van mij heeft de Sigma. We zijn er beide over eens dat er praktisch geen verschil tussen de lenzen zit. Dat verschil is der mate klein dat je daar niet moeilijk over hoeft te doen.

De Sigma is wel wat goedkoper volgens mij.

Bij de TAMRON krijg ik er wel een zonnekap erbij, die heeft mijn collega bij de Sigma niet gekregen.

Er is een test op internet gezet van de Nikon, Tamron en Sigma 18-200lenzen, maar die ik kan ik niet meer vinden.
        Nikon D50 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3,5-5,6G / TAMRON AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro / Nikon SB600 Flitser / Nikkor AF f1.8G

Comment

Moest je die test toch nog terug vinden mag je hem altijd eens doorsturen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door delfsegek
            Bij de TAMRON krijg ik er wel een zonnekap erbij, die heeft mijn collega bij de Sigma niet gekregen.
            Dat is raar; de zonnekap zit er bij de Sigma wel bij - bij mij toch.

Comment

bij zat ook de zonnekap er bij hoor(Sigma), maar de lens na een maand weer weggedaan, was er niet te vereden over voor mijn landschapjes en wolken.
              maar voor een WR lens wel een leuke hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb de Tamron 18-200 gekocht voor mijn KM 7D als "vakantielens" (geen gesleur, geen gewissel, geen stof). Al bij al heel tevreden.

Positief:
                - licht en compact
                - kleuren (warm!)
                - algemene beeldkwaliteit
                - geen mechanische problemen, ook in moeilijke omstandigheden (regen, zand)

Minder positief:
                - AF snelheid
                - detailscherpte vanaf > 120 mm

De beeldkwaliteit is idd. niet dezelfde als bij een goeie prime of beperktere zoom, maar dat is te verwachten bij zo'n bereik.
                Over de Sigma kan ik niets vertellen.

Paul
                BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

Comment

De Tamron 18-200 was mijn eerste lens op mijn D50. Ik heb me ondertussen laten verleiden tot enkele andere Nikkor en Tamron lenzen, en de 18-200 was wat in de vergeethoek geraakt.

Echter, tijdens de voorbije vakantie heb ik de 18-200 opnieuw leren appreciëren, en heeft ze veel op mijn body gestaan.
                  Waarom?
                  Compact, licht en een prachtig bereik van groothoek tot tele. Niet van lens moeten wisselen. In een zonnig vakantieland is ze voldoende lichtsterk. Bovendien vind ik dat de Tamron behoorlijk scherpe opnames maakt (tot ca. 130 mm).

Kortom: de ideale lens voor als je onderweg bent.

Gr's, Wim
                  Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                  Fujifilm X100V

Comment

Ik ben van plan om me een 18-200mm lens te kopen. Ik twijfel nog tussen Sigma/Tamron. Ik lees hier dat de scherpte bij hoge zoom niet zo goed is. Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Als je volledig inzoomt op 200mm heb je dan geen scherpe beelden ?

Alvast bedankt.
                    [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eranosian
                      Ik ben van plan om me een 18-200mm lens te kopen. Ik twijfel nog tussen Sigma/Tamron. Ik lees hier dat de scherpte bij hoge zoom niet zo goed is. Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Als je volledig inzoomt op 200mm heb je dan geen scherpe beelden ?

Alvast bedankt.
                      Geen scherpe beelden is fel overdreven. Het is gewoon iets minder dan bvb. bij een goede 70-210mm (zoals de goede oude Minolta Beercan), en zeker minder scherp dan een 200mm prime. Bij die lenzen zie je alleen aan het perspectief dat de foto met een tele werd genomen. Bij een superzoom zijn de contouren toch wat softer.

Wat niet wil zeggen dat de beelden onbruikbaar zijn. Op reis met alleen de Tamron 18-200 heb ik zo'n 1000 foto's geschoten, ook in moeilijke omstandigheden, waarvan er minder dan 50 om technische redenen (foute belichting, gemis aan scherpte) weggegooid zijn.

In praktijk betekent het dat je vanaf 120 mm grote diafragma's best vermijdt, wat bij een toch al niet zo lichtsterke lens betekent dat je veel licht nodig hebt (AS kan wonderen doen op zulke momenten).

Maar zoals gezegd, ik ben heel tevreden over de Tamron 18-200.

Paul
                      BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

Comment

Na uren, dagen, weken opzoekingswerk koop ik de Sigma, aangezien die toch 99% hetzelfde is als de Tamron, volgens alle artikels dat ik gelezen heb.

Uiteraard is die niet evengoed als een lens van 800 EUR, maar dat is maar normaal hé toch...

En o wat een voordeel als je op reis bent, supermakkelijk!
                        >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

Comment

Ik ben naar Cuba geweest met een sigma 18-200. Hier is mijn album : http://www.pbase.com/bossuytj/cuba
                          Canon EOS 300D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC, Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II
                          Mijn foto's

Comment

Mooie foto's!!
                            >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

Comment

Zou iemand een link kunnen geven naar zijn foto met brandpuntafstand 200mm. Liefst een Sigma of een Tamron lens.
                              [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Working...
                              X