Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele voor 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele voor 350D

    Hallo,

    Op dit moment heb ik een EFS 10/22mm en een EFS 17/85 in mijn bezit. Regelmatig ondervind ik dat mijn 17/85 geen tele bereik genoeg heeft.
    Ik zou dus een tele zoom willen aanschaffen. Ik ben op zoek naar een lens die nog "draagbaar" is. Hebben jullie voorstellen?
    Bedankt
    Canon 350D + 10/22MM + EFS17/85 + 70/200-2,8+grip

  • #2
    Re: Tele voor 350D

    Als je draagbaar (klein in formaat) wil, dan stel ik de Canon EF 70-300mm f/4,5-5,6 DO IS voor. Hij zal het bereik van je huidige 17-85 even kwalitatief verder zetten. Maar de DO (speciale lenzen), die voor het super compacte formaat zorgt, komt wel met een aardig prijskaartje.

    Optisch gezien zijn de meeste reviews er het over eens dat hij te duur is, maar als je een compact tele wil, dan is het wel een leuke lens.

    Indien je dat er niet voor over hebt (terecht) dan kan je natuurlijk kijken naar de Canon EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM, die eigenlijk qua specificaties dezelfde lens is, enkel wat groter en voor de helft van de prijs. Ze hebben allebei ook 15mm overlap met je 17-85 wat ik wel belangrijk vind (om verwisselen van lenzen tegen te gaan).

    PS: Je huidige lenzen vind in een Prima keuze, ik denk ook om voor deze combinatie te gaan! (350D + 17-85 en later een 10-22)

    Veel tele-plezier,
    mvg, Michiel
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment


    • #3
      Re: Tele voor 350D

      Ok Michiel,
      Bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd voor een beginner als ik is het een echt tele-doolhof.
      Ik ga eens nakijken wat je suggesties kosten...
      Groeten,
      Canon 350D + 10/22MM + EFS17/85 + 70/200-2,8+grip

      Comment


      • #4
        Re: Tele voor 350D

        Steun zeker niet op mijn reactie alleen! Ik ben nog meer een beginner dan jij! Ik heb echter wel al uren en uren reviews zitten lezen. één tip: als je reviews leest dan moet je altijd eens de reviews van die site/persoon bekijken over lenzen die je al bezit.. zo weet je hoe kieskeurig/kritisch ze zijn. Ook eens kijken welk toestel ze gebruiken om te testen.. TE vaak zijn dit Full Frames.. Met een 1.6x crop heb je vaak niet de optische foutjes in de hoeken.

        Voor de goedkoopste prijzen (in België) kun je kijken op:
        geheugenkaart
        pixmania

        Veel succes,
        Michiel
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

        Comment


        • #5
          Re: Tele voor 350D

          Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge
          Als je draagbaar (klein in formaat) wil, dan stel ik de Canon EF 70-300mm f/4,5-5,6 DO IS voor. Hij zal het bereik van je huidige 17-85 even kwalitatief verder zetten. Maar de DO (speciale lenzen), die voor het super compacte formaat zorgt, komt wel met een aardig prijskaartje.

          Optisch gezien zijn de meeste reviews er het over eens dat hij te duur is, maar als je een compact tele wil, dan is het wel een leuke lens.

          Indien je dat er niet voor over hebt (terecht) dan kan je natuurlijk kijken naar de Canon EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM, die eigenlijk qua specificaties dezelfde lens is, enkel wat groter en voor de helft van de prijs. Ze hebben allebei ook 15mm overlap met je 17-85 wat ik wel belangrijk vind (om verwisselen van lenzen tegen te gaan).

          mvg, Michiel
          Ik ben het hier bijna helemaal mee akkoord maar men mag toch niet vergeten dan de DO ook een betere bouwkwaliteit en AF motoren bezit dan de niet DO. Maar als het je echt ook gaat over compact en je voor de rest alles van het hoogste niveau wil dan is de DO wat je moet hebben. Maar daar hangt een serieus prijskaartje aan!

          Comment

          Working...
          X